Ingezonden persbericht


Gratis Eccky gelanceerd met H&M, Postbank, Efteling & Tibaco

Amsterdam, maandag 4 september 2006 - Eccky ­ de online game van Media Republic waarbij mensen een virtuele familie kunnen starten ­ lanceert drie nieuwe in-game partners: H&M, Postbank en Efteling. Daarnaast is Eccky is per 1 september gratis geworden. Eccky verwacht hiermee een verveelvoudiging van het bereik. Hier draagt de nieuwe marketingpartner Tibaco (FunnyGames.nl) een extra steen aan bij.

Eccky wordt per 1 september gratis aangeboden. Het maken van een Eccky kostte tot nu toe 1,50 euro. Het betaalde model had als belangrijk nadeel dat veel potentiële spelers afhaakten op het moment van betaling. Na de commerciële lancering in maart is de interesse van adverteerders voldoende groot gebleken dat Media Republic het product voor de gebruiker gratis op de markt brengt. Een groter bereik komt weer ten goede aan de bestaande en nieuwe adverteerders. Het mes snijdt dus aan twee kanten.

Het betaalde model droeg ook bij aan een vrij complex registratieproces. Ook dit onderdeel is op het gebied van usability aangepakt. Bovendien kunnen in de nieuwe release Eccky ouders elkaar ­ in de vorm van een eigen avatar in Eccky-stijl - in de game ontmoeten.

De resultaten van de eerste in-game adverteerders in Eccky bevestigen de kracht van in-game advertising. Klikratio's zijn minimaal 10%. Eccky heeft 300.000 geregistreerde gebruikers met de leeftijdsverdeling: 27% (8-13), 51% (14-18), 22% (19+). Andere in-game partners zijn Telfort, PlayStation, GoGo Tours, TED en OHRA.

Hieronder volgen de de afzonderlijke berichten over de samenwerkingen. Screenshots van deze onderdelen zijn te downloaden via: http://www.newmarketing.nl/ECCKY040906.zip

Eccky verwacht 'Babyboom' via FunnyGames.nl

Vanaf vandaag is Eccky als spel opgenomen in het aanbod van FunnyGames.nl, de meest populaire gameportal onder jongeren. FunnyGames.nl ­ eigendom van Tibaco Internet Media ­ bereikt 300.000 unieke bezoekers per dag. Eccky is een relatief complex spel vergeleken met veel andere games op de portal. Nu Eccky gratis is valt een belangrijke drempel weg en wordt het interessant om te zien hoe dit soort type games worden opgepakt door de bezoekers van FunnyGames.nl. Gedurende twee weken kunnen de bezoekers rekenen op een welkomstcadeau van 100 credits.

"Het is voor het eerst dat wij een game als Eccky in onze content opnemen en we zijn dan ook erg benieuwd hoe onze bezoekers hierop zullen reageren. Met de 100 credits willen we onze spelers stimuleren Eccky te gaan spelen. Na afloop van de twee weken weten wij of dit type spel een vast onderdeel van ons aanbod moet worden." aldus Lennaert Schuijt van Tibaco

"Wij willen iedereen in onze doelgroep laten weten dat Eccky gratis is. Iedereen weet dat funnygames.nl onder jongeren enorm bekend is. Ons kwantitatief en kwalitatief marktonderzoek onder jongeren tussen 8 en 18 jaar heeft dat nog eens bevestigd. We zijn dus erg tevreden dat we samen met Tibaco deze stap kunnen zetten. We zijn vanzelfsprekend meer dan benieuwd hoe Eccky binnen een dergelijke casual gameportal wordt gewaardeerd. Na twee weken kijken we met Tibaco verder." aldus Peter Warman, commercial director Eccky

Eccky lanceert virtuele H&M winkel

De bestaande Eccky kledingwinkel krijgt concurrentie. Direct ernaast is vandaag een H&M filiaal geopend. Hierbinnen is de actuele H&M Divided collectie beschikbaar voor alle Eccky's. Bovendien kunnen alle Eccky ouders de eigen avatar ook nog eens aankleden met H&M items. H&M voegt hiermee unieke actuele content toe in het hart van het Eccky concept: het personaliseren. De samenwerking met H&M is niet nieuw. In de maanden Juli en Augustus zijn via de H&M Divided filialen 7.500 "H&M edition" Eccky schoolagenda's verspreid. De samenwerking wordt nu uitgebreid met aanwezigheid in de game zelf.

"Vanzelfsprekend zijn wij trots op de samenwerking tussen H&M en Eccky. We zijn met name blij dat het gelukt is actuele kleding die beschikbaar is in de winkels te verwerken in Eccky, compleet in de Eccky stijl. Hoe meer levensechte elementen in Eccky hoe beter. Het is nu zaak om de samenwerking zo effectief mogelijk te maken. In harde cijfers." Peter Warman, commercial director Eccky

Een echte Eccky op je Postbankpas

Vanaf vandaag is het voor alle Eccky gebruikers mogelijk om met een Postbankpas hun virtuele producten af te rekenen. Dit levert een voordeel op van 1 credit per aanschaf. Terwijl de gebruiker in de virtuele omgeving op deze manier afrekent wordt de eigen persoonlijke Eccky op de pas getoond. Heel realistisch want via www.postbank.nl kan deze pas ook daadwerkelijk in het echt gemaakt en besteld worden voor de helft van de normale prijs. Ook is er een speciale Eccky Gallery toegevoegd aan het aanbod van Mijn Postbankpas afbeeldingen waaruit gekozen kan worden.

Peter Warman, Commercial Director Eccky: 'Wij zijn altijd op zoek naar nieuwe manieren om jongeren aan ons te binden of onze bestaande klanten te verrassen. Datzelfde geldt voor de Postbank. Uit ons marktonderzoek kwam Postbank.nl namelijk verrassend uit de bus als één van de best bezochte sites door onze doelgroep. Het lag dus voor de hand dat wij samen met de Postbank op het gebied van personalisatie iets leuks konden verzinnen. Ik denk dat we erin geslaagd zijn en dat we met Eccky en de speciale pas iets neer hebben gezet dat voor alle betrokkenen voordeel oplevert. Niet in de laatste plaats voor de jongeren zelf.'

'Dat wij via Postbank.nl en via de Giropas nu prominent aanwezig in de doelgroep is super voor ons. Het feit dat je nu in de Eccky H&M winkel met een Postbankpas kan afrekenen vind ik persoonlijk een mooi voorbeeld hoe in-game advertising een meerwaarde kan hebben voor de gebruiker in plaats van een ongewenst obstakel in de spelervaring,' aldus Warman

Efteling lanceert branded game in Eccky

Vanaf 25 augustus biedt de Efteling binnen de Eccky omgeving een Efteling-branded game aan. Het is de veertiende mini-game binnen Eccky. Spelers maken iedere maand kans om speciaal Eccky arrangement voor de hele familie te winnen. Dit kan door nummer één in de ranking te staan die wordt bijgehouden op de actiewebsite. Natuurlijk kunnen Eccky spelers dit arrangement ook direct boeken.

"Eccky heeft een groot en groeiend bereik binnen de groep van jongeren die wij willen laten kennismaken met het brede aanbod van de Efteling. De Efteling bestaat meer dan 54 jaar en is inmiddels meer dan het Sprookjesbos en de Python. Het is een veelzijdig attractiepark voor jong en oud. Voor ons is dit een nieuwe manier om hier invulling aan te geven. We kijken daarom erg uit naar de eerste resultaten van onze samenwerking", vertelt Rudy Vissers, senior Marketing van de Efteling.

"Binnen Eccky worden de mini-games enorm intensief gespeeld. We zijn erg verheugd dat we dit aanbod hebben kunnen uitbreiden in samenwerking met de Efteling.Dat er ook nog wat gewonnen kan worden is natuurlijk altijd leuk voor onze gebruikers.", Peter Warman, Commercial Director Eccky

Contactpersoon

Media Republic / Eccky

Peter Warman

Commercial Director Eccky

Herengracht 386

1016 CJ Amsterdam

peter@mediarepublic.com

+31 (0)20 7977900

+31 (0)6 49334842

Bijlage

Zip file met screenshots van alle bovengenoemde onderdelen

http://www.newmarketing.nl/ECCKY040906.zip

Links

http://www.eccky.nl

http://www.eccky.com

http://www.ohra.nl

http://www.ohra.nl/eccky

http://www.postbank.nl/ing/pp/page/promotion/
detail/0,2847,1859_549679501,00.html?
linktype=int&furl=3460_bbj_eccky

http://www.postbank.nl/ing/pp/page/home/0,2809,1859_175526,00.html http://campaigns.eccky.com/eftelingarrangement
http://www.funnygames.nl/spel/eccky.html