Afdeling Communicatie TROS/AVRO
Hilversum, 30-08-2006

Televisie
eenvandaag
Uitzending vanaf maandag 4 september
Nederland 1 - 18.20 uur

Tweevandaag wordt eenvandaag

Vanaf maandag 4 september, als de nieuwe zenderindeling van de Publieke Omroep ingaat, verandert de actualiteitenrubriek TweeVandaag van titel en wordt EénVandaag. De wijziging van naam is ingegeven door de verplaatsing van het programma naar Nederland 1.

De makers van het programma vonden dit een goede aanleiding om de 'look' van het programma beter te laten aansluiten bij de inhoud. Hoofdredacteur Jean Mentens: "De afgelopen twee jaar is hard gewerkt om een programma te maken dat dicht bij de mensen staat en dat aansluit bij de wens van het moderne televisiepubliek om over alles bijgepraat te worden. We willen die intieme band met onze kijkers benadrukken door te kiezen voor een warme en open uitstraling." Op 4 september wordt dus voor het eerst EénVandaag uitgezonden met de nieuwe vormgeving en in het nieuwe decor waarin is gekozen voor warme gele en rode kleuren.

In lijn met het streven naar journalistieke kwaliteit, wil ook de omgeving waarin EénVandaag wordt gepresenteerd klasse uitstralen. Het decorontwerp is van Roberto Meyer. Hij zette onder meer het hoofdkantoor van de ING-bank in Amsterdam neer (de glazen 'schoen' aan de A10), het KEMA-kantoor in Arnhem, hij bouwde projecten op IJburg in Amsterdam en was winnaar van de prestigieuze Prix de Rome. Aan de nieuwe uitstraling is verder gewerkt door technologiebedrijven met unieke kennis die hun beste resultaat hebben laten zien.

De presentatie van EénVandaag blijft in handen van Ferdinand Fransen en Karel van der Graaf.

Voor meer informatie: www.eenvandaag.nl




TweeVandaag