Ingezonden persbericht


SalesBoost 2006 wijst webexploitant de weg naar succesvol zakendoen

Amsterdam, 1 september 2006 --- Donderdag 31 augustus vond het affiliate marketing event SalesBoost 2006 plaats in het MediaPlaza Utrecht. M4N, affiliate marketing expert, organiseerde de bijeenkomst om webexploitanten instrumenten aan te reiken om inkomsten uit internet te optimaliseren. De succesvolle middag zorgde voor vele positieve reacties onder de aanwezigen.

Affiliate marketing als onderdeel van een marketingcampagne is steeds meer in opmars. Centraal hierbij staat het verbeteren van verkoopresultaten, bijvoorbeeld door het uitbreiden van verkooppunten op internet door affiliate marketing. M4N heeft als missie een ideaal netwerk te creëren om mensen te helpen bij het vinden van producten: een netwerk als marktplaats om handel te drijven.

Dit winterseizoen wordt een enorme groei in online verkopen verwacht. Tijdens SalesBoost 2006 kregen aanwezigen in interactieve workshops van verschillende commerciële webexploitanten tips aangereikt hoe je je affiliate netwerk kunt verbeteren en de winterperiode extra winstgevend kunt maken. Een aantal zaken die aan de orde kwamen waren: hoe kun je slim inspelen op het internetgebruik van de doelgroep, hoe kun je topposities veroveren in zoekmachines en wat zijn succesvolle advertenties. Naast de workshops was er voor webexploitanten en adverteerders volop gelegenheid te netwerken.

Gevulde virtuele boodschappentas

Dagvoorzitter Ben Tiggelaar, trainer, onderzoeker en schrijver, gaf de aanwezigen inspiratie en motivatie om de verkregen inzichten om te zetten in actiepunten. Als ervaringsdeskundige op het gebied van gedragspsychologie gaf hij deelnemers informatie over gedrag van bezoekers van een website. Want hoe zorg je er uiteindelijk voor dat een bezoeker een website met een virtueel gevulde boodschappentas verlaat? Uit onderzoek van M4N blijkt bijvoorbeeld dat één seconde wachttijd op een website de helft van de bezoekers kost. Tiggelaar toonde aandachtspunten hoe het vertrouwen van consumenten gewonnen kan worden, hoe men veranderingen kan realiseren en het aantal leads kan worden vergroot. Thomas Joosten van M4N verwoordde dit in: "Click today, lead tomorrow."

Over M4N
M4N www.m4n.nl is de initiatiefnemer en hoofdsponsor van het Salesboost 2006 event. M4N richt zich op het verbeteren van het online koopproces van consumenten. M4N ziet affiliates als distributiekanaal: zij maken de informatie (commercieel en niet commercieel) toegankelijk voor specifieke doelgroepen en linken naar de juiste plekken op de grote sites van adverteerders. Met M4N kunnen zowel affiliates als adverteerders het online koopproces beter sturen door middel van goede statistieken en promotiemateriaal.

Voor meer informatie en fotomateriaal
Lubbers & De Jong
Peter Keijzer
020 421 0565
peter@l-dj.nl

M4N
Thomas Joosten
020 468 32 54
thomas.joosten@m4n.nl