Gemeente Strijen
Bekendmakingen week 35
(01-09-2006) Bekendmakingen
Burgemeester en wethouders van Strijen maken het volgende bekend:
Wijziging tarieventabel als bedoeld in artikel 5 van de
Legesverordening 1998:
Op 29 augustus 2006 heeft de gemeenteraad van Strijen ingestemd met de
tweede wijziging van de tarieventabel 2006, behorende bij de
Legesverordening 1998. De wijziging heeft betrekking op twee zaken:
a. de invoering van een nieuwe generatie reisdocumenten per 26
augustus 2006; Een paspoort gaat vanaf 1 september EUR 45,20 kosten.
De identiteitskaart blijft even duur (EUR 29,95).
b. de invoering van een nieuw rijbewijsdocument per 1 oktober 2006.
Rijbewijzen gaan vanaf deze datum EUR 28,30 kosten.
De gewijzigde verordening treedt voor wat betreft punt a in werking op
1 september 2006 en ten aanzien van punt b op 1 oktober 2006. De
verordening ligt voor een ieder ter inzage bij het bureau Burgerzaken
van het gemeentehuis.
Aanvraag om lichte bouwvergunning ontvangen van:
- J. van der Veer voor het plaatsen van een carport naast de garage op
het perceel Oudendijk 96 te Strijen (ontvangen 28 augustus 2006).
- P. Troost voor het plaatsen van twee dakkapellen op het perceel Oude
Klemsedijk 1A te Strijen (ontvangen 29 augustus 2006).
Aanvraag om sloopvergunning ontvangen van:
- L.C. den Haan voor het slopen van de woning op het perceel
Nieuwestraat 23 te Strijen (ontvangen 25 augustus 2006).
Met vragen over het gebruik van eventuele rechtsmiddelen (bezwaren
e.d.) tegen de verzoeken om bouwvergunning kunt u zich wenden tot het
bureau Bestuursondersteuning in het gemeentehuis.
Aanvraag kapvergunning:
- Gemeente Strijen, Waleplein 2 te Strijen, voor het kappen van in
totaal 11 bomen gesitueerd op de locaties Rietgansstraat, Kemphaanpad,
Kolgansstraat en Fazantenpad (ontvangen op 18 augustus 2006).
De aanvraag ligt met ingang van 4 september 2006 gedurende twee weken
voor belanghebbenden ter inzage in het gemeentehuis. Belanghebbenden
kunnen gedurende deze termijn bedenkingen indienen ten aanzien van een
eventuele vergunningverlening op grond van artikel 4.5.2. van de
Algemeen Plaatselijke Verordening door burgemeester en wethouders.
Deze bedenkingen moeten worden gericht aan het college van
burgemeester en wethouders.
Visie Verblijfsrecreatie Hoeksche Waard:
De Commissie Hoeksche Waard heeft de Visie Verblijfsrecreatie Hoeksche
Waard vastgesteld. De Commissie verleende aan adviesbureau ZKA
Consultants en Planners opdracht hiervoor. De aanleiding voor het
opstellen van deze visie was dat in de recreatieve visie Hoeksche
Waard, waard om te beleven, de verblijfsrecreatie slechts beperkt aan
bod kwam. De ontwikkeling van de verblijfsrecreatieve sector past
binnen het uitgangspunt van ruimtelijk beleid dat geldt voor het
Nationaal Landschap: `behoud door ontwikkeling'. Bovendien kan de
sector een bijdrage leveren aan de ruimtelijke kwaliteit en aan de
vitaliteit van de Hoeksche Waard.
De Hoeksche Waard biedt mogelijkheden voor groei van de
verblijfsrecreatieve sector. Het gebied moet alleen nog een duidelijk
gezicht krijgen. Voor de verblijfsrecreant is de identiteit van de
Hoeksche Waard nog onvoldoende scherp. Met dit uitgangspunt beschrijft
de Visie Verblijfsrecreatie Hoeksche Waard de marktstrategie in drie
fases, om te komen tot een voldoende en gevarieerd verblijfsrecreatief
aanbod.
In eerste instantie (vanaf 2006) wordt aan het recreatieve imago van
de Hoeksche Waard gewerkt . De (kleinschalige) verblijfsrecreatie
ondersteunt de dagrecreatie en draagt bij aan identiteitsversterking,
bijvoorbeeld in bijzondere logiesvormen. Het beleid gaat uit van
kansen: het lage fruit plukken mits het van goede kwaliteit is.
In een tweede stap (vanaf 2008) komt de bestaande verblijfsrecreatie
aan bod. Deze wordt verder ontwikkeld en verbeterd. Door in kwaliteit
te investeren krijgt de sector een impuls. Er wordt hierbij wel
gewaakt voor `meer van hetzelfde'. Het beleid zet in op verantwoord
ondernemen, het maken van een omslag van beheer naar ontwikkeling.
Een laatste forse impuls aan de verblijfsrecreatieve sector is de
laatste fase van de strategie. Er ontstaat een economisch draagvlak
voor een concurrerend, zelfstandig en compleet product. De
ontwikkeling gaat uit van een integrale, projectmatige aanpak met
`plussen' voor de omgeving en professioneel management.
Op basis van de inspraakverordening in combinatie met afdeling 3.4 van
de Algemene wet bestuursrecht wordt de concept Visie
Verblijfsrecreatie Hoeksche Waard vanaf 4 september 2006 gedurende zes
weken ter inzage gelegd. De Visie Verblijfsrecreatie Hoeksche Waard
ligt van 4 september 2006 tot 16 oktober 2006 voor iedereen ter inzage
bij het bureau Ruimtelijke Ordening, Wonen en Milieu in het
gemeentehuis (Waleplein 2 in Strijen). Het gemeentehuis is van maandag
tot en met vrijdag geopend van 09.00 tot 12.00 uur en van 13.30 tot
16.00 uur. U kunt tevens kennis nemen van de inhoud van de nota op
onze website van de gemeente.
Op basis van de inspraakverordening betrekken burgemeester en
wethouders ingezetenen en belanghebbenden bij de voorbereiding van
gemeentelijk beleid. Gedurende de bovengenoemde ter inzage termijn van
zes weken kunnen ingezetenen en belanghebbenden naar keuze mondeling
of schriftelijk een zienswijze kenbaar maken over de concept Visie
Verblijfsrecreatie Hoeksche Waard.
Schriftelijke zienswijzen kunt u indienen bij het college van
burgemeester en wethouders, postbus 5881, 3290 EA Strijen. Als u
mondeling uw zienswijze kenbaar wilt maken, kunt u hiervoor een
afspraak maken met de behandelend ambtenaar, mevrouw L. Bos,
bereikbaar onder telefoonnummer 078-6748228.
Na de inspraak worden de reacties in een Nota van beantwoording
geplaatst. Eventuele wijzigingen naar aanleiding van de
inspraakreacties worden in de concept Visie verblijfsrecreatie
Hoeksche Waard meegenomen. Tenslotte zullen het college van
burgemeester en wethouders en de gemeenteraad de Visie
Verblijfsrecreatie Hoeksche Waard vaststellen. Na vaststelling van de
visie dient deze als afwegingskader van plannen voor nieuwe
initiatieven.
Algemene Wet Bestuursrecht
Burgemeester en wethouders van Strijen maken de volgende besluiten
bekend:
Lichte bouwvergunning verleend aan:
- A. Wander voor het oprichten van een aanbouw aan de achtergevel van
de bestaande woning op het perceel Mookhoek 18 te Strijen (verzonden
31 augustus 2006).
Een vergunning is verleend voor het innemen van een standplaats aan:
- Café De Vertraging, Jaagpad 5 te Strijen voor het innemen van een
standplaats middels een tapwagen op de locatie Jaagpad te Strijen op 1
september en 2 september 2006 (verzonden 29 augustus 2006).
Een vrijstelling van het sluitingsuur is verleend aan:
- Café Het Wapen van Strijen, Molenstraat 7 te Strijen voor de nacht
van 1 september op 2 september 2006. Het horecabedrijf mag tot 05.00
uur geopend zijn (verzonden 29 augustus 2006).
- Restaurant Pinokkio, Boompjesstraat 5 te Strijen voor de nacht van
29 november op 30 november 2006. Het horecabedrijf mag tot 03.00 uur
geopend zijn (verzonden 29 augustus 2006).
Een vrijstelling van het sluitingsuur tijdens de nacht van 2 september
op 3 september 2006 is verleend aan:
- Restaurant Pinokkio, Boompjesstraat 5 te Strijen (verzonden 29
augustus 2006).
- Café De Vertraging, Jaagpad 5 te Strijen (verzonden 29 augustus
2006).
- Café Het Wapen van Strijen, Molenstraat 7 te Strijen (verzonden 29
augustus 2006).
- Café Seventies, Boompjesstraat 13 te Strijen (verzonden 29 augustus
2006).
- Eetcafé De Steeg, Spui 2a te Strijen (verzonden 29 augustus 2006).
- Café Sport, Nieuwestraat 7 te Strijen (verzonden 29 augustus 2006).
- Café 't Tramhuys, Achterstraat 2 te Strijen (verzonden 29 augustus
2006).
De hierboven genoemde horecabedrijven mogen tot 05.00 uur geopend
zijn.
Een ontheffing op grond van artikel 35 van de Drank- en Horecawet is
verleend voor het schenken van zwak-alcoholische dranken tijdens de
Herfstmarkt op 2 september 2006 aan:
- Café Seventies, Boompjesstraat 13 te Strijen (verzonden 29 augustus
2006).
- Café De Steeg, Spui 2a te Strijen (verzonden 29 augustus 2006).
- Restaurant Ambiance, Kerkstraat 12 te Strijen (verzonden 29 augustus
2006).
- Café Het Wapen van Strijen, Molenstraat 7 te Strijen (verzonden 29
augustus 2006).
Een ontheffing is verleend op grond van artikel 35 van de Drank- en
Horecawet aan:
- Café De Vertraging, Jaagpad 5 te Strijen op 1 september en 2
september 2006 middels een tapwagen op de locatie Jaagpad te Strijen
(verzonden 29 augustus 2006).
- De heer A. Versendaal, Oud Bonaventurasedijk 54a te Strijen voor het
schenken van zwak-alcoholhoudende dranken tijdens de Autotrek op 1
september 2006 op de locatie Simon Stevinstraat te Strijen (verzonden
29 augustus 2006).
Herhaling wegafsluitingen:
De volgende straten zijn op vrijdag 1 september 2006 vanaf 21.00 uur
tot zaterdag 2 september 2006 21.00 uur afgesloten voor het verkeer:
De Kerkstraat, Molenstraat tussen Oranjestraat en Boompjesstraat, de
Boompjesstraat tot de Schenkeldijk, Jaagpad tot café de Vertraging en
het Spui tot de parkeerplaats. Bovendien geldt in deze straten
gedurende de genoemde periode een parkeerverbod.
Bewoner(s) worden verzocht met deze verkeersmaatregelen rekening te
houden.
Tegen bovenstaande besluiten kunnen belanghebbenden binnen 6 weken
nadat de vergunning is verzonden naar de aanvrager (of, wanneer er
geen aanvrager is, na deze publicatie) een bezwaarschrift indienen bij
het bestuursorgaan dat het besluit genomen heeft. In het
bezwaarschrift moet staan waarom u het niet eens bent met het besluit.
Aan het indienen van een bezwaarschrift zijn geen kosten verbonden. De
behandeling van een bezwaarschrift mag volgens de wet maximaal 14
weken in beslag nemen. Het besluit treedt direct in werking, ook al
wordt er bezwaar gemaakt. Bent u van mening dat, zolang nog niet op
het bezwaarschrift is beslist, het besluit niet in werking zou moeten
treden, dan kunt u aan de Voorzieningenrechter van de rechtbank in
Dordrecht een voorlopige voorziening vragen. Het adres is: postbus
7003, 3300 GC Dordrecht. Een voorlopige voorziening kan alleen worden
gevraagd als er ook bezwaar is gemaakt. Daarnaast moet er sprake zijn
van een spoedeisend belang. Aan het vragen van een voorlopige
voorziening zijn wel kosten verbonden (griffierechten). Voor vragen
over uw bezwaar- en beroepsmogelijkheden kunt u contact opnemen met
het bureau Bestuursondersteuning.
Vrijstelling artikel 19, lid 3 verleend aan:
- Tuk houten vloeren en laminaat voor het vestigen van een parketzaak
op het perceel Edisonweg 28 te Strijen.
Tegen dit besluit kunnen belanghebbenden binnen 6 weken na verzending
van het besluit (31 augustus 2006) een beroepschrift indienen bij
rechtbank Dordrecht, postbus 7003, 3300 GC Dordrecht. Het indienen van
een beroepschrift is alleen mogelijk voor belanghebbenden die ook een
zienswijze tegen het ontwerpbesluit naar voren hebben gebracht.
Daarnaast kan een beroepschrift ingediend worden door een
belanghebbende aan wie redelijkerwijs niet kan worden verweten dat hij
geen zienswijze tegen het ontwerpbesluit naar voren heeft gebracht. In
het beroepschrift moet staan waarom u het niet eens bent met het
besluit.
Het besluit treedt direct in werking, ook al wordt er een
beroepschrift bij de rechtbank ingediend. Bent u van mening dat,
zolang nog niet op het beroepschrift is beslist, het besluit niet in
werking zou moeten treden, dan kunt u aan de Voorzieningenrechter van
de rechtbank Dordrecht een voorlopige voorziening vragen. Een
voorlopige voorziening kan alleen worden gevraagd als er ook een
beroepschrift is ingediend. Daarnaast moet er sprake zijn van een
spoedeisend belang. Voor zowel het beroepschrift als voor het vragen
van een voorlopige voorziening worden kosten in rekening gebracht
(griffierechten).
Voor vragen over uw bezwaar- en beroepsmogelijkheden kunt u contact
opnemen met het bureau Bestuursondersteuning.