Gemeente Strijen


Bekendmakingen week 35

(01-09-2006) Bekendmakingen Burgemeester en wethouders van Strijen maken het volgende bekend:

Wijziging tarieventabel als bedoeld in artikel 5 van de Legesverordening 1998:
Op 29 augustus 2006 heeft de gemeenteraad van Strijen ingestemd met de tweede wijziging van de tarieventabel 2006, behorende bij de Legesverordening 1998. De wijziging heeft betrekking op twee zaken: a. de invoering van een nieuwe generatie reisdocumenten per 26 augustus 2006; Een paspoort gaat vanaf 1 september EUR 45,20 kosten. De identiteitskaart blijft even duur (EUR 29,95). b. de invoering van een nieuw rijbewijsdocument per 1 oktober 2006. Rijbewijzen gaan vanaf deze datum EUR 28,30 kosten. De gewijzigde verordening treedt voor wat betreft punt a in werking op
1 september 2006 en ten aanzien van punt b op 1 oktober 2006. De verordening ligt voor een ieder ter inzage bij het bureau Burgerzaken van het gemeentehuis.

Aanvraag om lichte bouwvergunning ontvangen van:
- J. van der Veer voor het plaatsen van een carport naast de garage op het perceel Oudendijk 96 te Strijen (ontvangen 28 augustus 2006).
- P. Troost voor het plaatsen van twee dakkapellen op het perceel Oude Klemsedijk 1A te Strijen (ontvangen 29 augustus 2006).

Aanvraag om sloopvergunning ontvangen van:

- L.C. den Haan voor het slopen van de woning op het perceel Nieuwestraat 23 te Strijen (ontvangen 25 augustus 2006).

Met vragen over het gebruik van eventuele rechtsmiddelen (bezwaren e.d.) tegen de verzoeken om bouwvergunning kunt u zich wenden tot het bureau Bestuursondersteuning in het gemeentehuis.

Aanvraag kapvergunning:

- Gemeente Strijen, Waleplein 2 te Strijen, voor het kappen van in totaal 11 bomen gesitueerd op de locaties Rietgansstraat, Kemphaanpad, Kolgansstraat en Fazantenpad (ontvangen op 18 augustus 2006).

De aanvraag ligt met ingang van 4 september 2006 gedurende twee weken voor belanghebbenden ter inzage in het gemeentehuis. Belanghebbenden kunnen gedurende deze termijn bedenkingen indienen ten aanzien van een eventuele vergunningverlening op grond van artikel 4.5.2. van de Algemeen Plaatselijke Verordening door burgemeester en wethouders. Deze bedenkingen moeten worden gericht aan het college van burgemeester en wethouders.

Visie Verblijfsrecreatie Hoeksche Waard:
De Commissie Hoeksche Waard heeft de Visie Verblijfsrecreatie Hoeksche Waard vastgesteld. De Commissie verleende aan adviesbureau ZKA Consultants en Planners opdracht hiervoor. De aanleiding voor het opstellen van deze visie was dat in de recreatieve visie Hoeksche Waard, waard om te beleven, de verblijfsrecreatie slechts beperkt aan bod kwam. De ontwikkeling van de verblijfsrecreatieve sector past binnen het uitgangspunt van ruimtelijk beleid dat geldt voor het Nationaal Landschap: `behoud door ontwikkeling'. Bovendien kan de sector een bijdrage leveren aan de ruimtelijke kwaliteit en aan de vitaliteit van de Hoeksche Waard.

De Hoeksche Waard biedt mogelijkheden voor groei van de verblijfsrecreatieve sector. Het gebied moet alleen nog een duidelijk gezicht krijgen. Voor de verblijfsrecreant is de identiteit van de Hoeksche Waard nog onvoldoende scherp. Met dit uitgangspunt beschrijft de Visie Verblijfsrecreatie Hoeksche Waard de marktstrategie in drie fases, om te komen tot een voldoende en gevarieerd verblijfsrecreatief aanbod.
In eerste instantie (vanaf 2006) wordt aan het recreatieve imago van de Hoeksche Waard gewerkt . De (kleinschalige) verblijfsrecreatie ondersteunt de dagrecreatie en draagt bij aan identiteitsversterking, bijvoorbeeld in bijzondere logiesvormen. Het beleid gaat uit van kansen: het lage fruit plukken mits het van goede kwaliteit is. In een tweede stap (vanaf 2008) komt de bestaande verblijfsrecreatie aan bod. Deze wordt verder ontwikkeld en verbeterd. Door in kwaliteit te investeren krijgt de sector een impuls. Er wordt hierbij wel gewaakt voor `meer van hetzelfde'. Het beleid zet in op verantwoord ondernemen, het maken van een omslag van beheer naar ontwikkeling. Een laatste forse impuls aan de verblijfsrecreatieve sector is de laatste fase van de strategie. Er ontstaat een economisch draagvlak voor een concurrerend, zelfstandig en compleet product. De ontwikkeling gaat uit van een integrale, projectmatige aanpak met `plussen' voor de omgeving en professioneel management.

Op basis van de inspraakverordening in combinatie met afdeling 3.4 van de Algemene wet bestuursrecht wordt de concept Visie Verblijfsrecreatie Hoeksche Waard vanaf 4 september 2006 gedurende zes weken ter inzage gelegd. De Visie Verblijfsrecreatie Hoeksche Waard ligt van 4 september 2006 tot 16 oktober 2006 voor iedereen ter inzage bij het bureau Ruimtelijke Ordening, Wonen en Milieu in het gemeentehuis (Waleplein 2 in Strijen). Het gemeentehuis is van maandag tot en met vrijdag geopend van 09.00 tot 12.00 uur en van 13.30 tot 16.00 uur. U kunt tevens kennis nemen van de inhoud van de nota op onze website van de gemeente.

Op basis van de inspraakverordening betrekken burgemeester en wethouders ingezetenen en belanghebbenden bij de voorbereiding van gemeentelijk beleid. Gedurende de bovengenoemde ter inzage termijn van zes weken kunnen ingezetenen en belanghebbenden naar keuze mondeling of schriftelijk een zienswijze kenbaar maken over de concept Visie Verblijfsrecreatie Hoeksche Waard.
Schriftelijke zienswijzen kunt u indienen bij het college van burgemeester en wethouders, postbus 5881, 3290 EA Strijen. Als u mondeling uw zienswijze kenbaar wilt maken, kunt u hiervoor een afspraak maken met de behandelend ambtenaar, mevrouw L. Bos, bereikbaar onder telefoonnummer 078-6748228.
Na de inspraak worden de reacties in een Nota van beantwoording geplaatst. Eventuele wijzigingen naar aanleiding van de inspraakreacties worden in de concept Visie verblijfsrecreatie Hoeksche Waard meegenomen. Tenslotte zullen het college van burgemeester en wethouders en de gemeenteraad de Visie Verblijfsrecreatie Hoeksche Waard vaststellen. Na vaststelling van de visie dient deze als afwegingskader van plannen voor nieuwe initiatieven.

Algemene Wet Bestuursrecht Burgemeester en wethouders van Strijen maken de volgende besluiten bekend:

Lichte bouwvergunning verleend aan:

- A. Wander voor het oprichten van een aanbouw aan de achtergevel van de bestaande woning op het perceel Mookhoek 18 te Strijen (verzonden 31 augustus 2006).

Een vergunning is verleend voor het innemen van een standplaats aan:
- Café De Vertraging, Jaagpad 5 te Strijen voor het innemen van een standplaats middels een tapwagen op de locatie Jaagpad te Strijen op 1 september en 2 september 2006 (verzonden 29 augustus 2006).

Een vrijstelling van het sluitingsuur is verleend aan:
- Café Het Wapen van Strijen, Molenstraat 7 te Strijen voor de nacht van 1 september op 2 september 2006. Het horecabedrijf mag tot 05.00 uur geopend zijn (verzonden 29 augustus 2006).

- Restaurant Pinokkio, Boompjesstraat 5 te Strijen voor de nacht van 29 november op 30 november 2006. Het horecabedrijf mag tot 03.00 uur geopend zijn (verzonden 29 augustus 2006).

Een vrijstelling van het sluitingsuur tijdens de nacht van 2 september op 3 september 2006 is verleend aan:

- Restaurant Pinokkio, Boompjesstraat 5 te Strijen (verzonden 29 augustus 2006).

- Café De Vertraging, Jaagpad 5 te Strijen (verzonden 29 augustus 2006).

- Café Het Wapen van Strijen, Molenstraat 7 te Strijen (verzonden 29 augustus 2006).

- Café Seventies, Boompjesstraat 13 te Strijen (verzonden 29 augustus 2006).

- Eetcafé De Steeg, Spui 2a te Strijen (verzonden 29 augustus 2006).
- Café Sport, Nieuwestraat 7 te Strijen (verzonden 29 augustus 2006).
- Café 't Tramhuys, Achterstraat 2 te Strijen (verzonden 29 augustus 2006).
De hierboven genoemde horecabedrijven mogen tot 05.00 uur geopend zijn.
Een ontheffing op grond van artikel 35 van de Drank- en Horecawet is verleend voor het schenken van zwak-alcoholische dranken tijdens de Herfstmarkt op 2 september 2006 aan:

- Café Seventies, Boompjesstraat 13 te Strijen (verzonden 29 augustus 2006).

- Café De Steeg, Spui 2a te Strijen (verzonden 29 augustus 2006).
- Restaurant Ambiance, Kerkstraat 12 te Strijen (verzonden 29 augustus 2006).

- Café Het Wapen van Strijen, Molenstraat 7 te Strijen (verzonden 29 augustus 2006).

Een ontheffing is verleend op grond van artikel 35 van de Drank- en Horecawet aan:

- Café De Vertraging, Jaagpad 5 te Strijen op 1 september en 2 september 2006 middels een tapwagen op de locatie Jaagpad te Strijen (verzonden 29 augustus 2006).

- De heer A. Versendaal, Oud Bonaventurasedijk 54a te Strijen voor het schenken van zwak-alcoholhoudende dranken tijdens de Autotrek op 1 september 2006 op de locatie Simon Stevinstraat te Strijen (verzonden 29 augustus 2006).

Herhaling wegafsluitingen:
De volgende straten zijn op vrijdag 1 september 2006 vanaf 21.00 uur tot zaterdag 2 september 2006 21.00 uur afgesloten voor het verkeer: De Kerkstraat, Molenstraat tussen Oranjestraat en Boompjesstraat, de Boompjesstraat tot de Schenkeldijk, Jaagpad tot café de Vertraging en het Spui tot de parkeerplaats. Bovendien geldt in deze straten gedurende de genoemde periode een parkeerverbod. Bewoner(s) worden verzocht met deze verkeersmaatregelen rekening te houden.

Tegen bovenstaande besluiten kunnen belanghebbenden binnen 6 weken nadat de vergunning is verzonden naar de aanvrager (of, wanneer er geen aanvrager is, na deze publicatie) een bezwaarschrift indienen bij het bestuursorgaan dat het besluit genomen heeft. In het bezwaarschrift moet staan waarom u het niet eens bent met het besluit. Aan het indienen van een bezwaarschrift zijn geen kosten verbonden. De behandeling van een bezwaarschrift mag volgens de wet maximaal 14 weken in beslag nemen. Het besluit treedt direct in werking, ook al wordt er bezwaar gemaakt. Bent u van mening dat, zolang nog niet op het bezwaarschrift is beslist, het besluit niet in werking zou moeten treden, dan kunt u aan de Voorzieningenrechter van de rechtbank in Dordrecht een voorlopige voorziening vragen. Het adres is: postbus 7003, 3300 GC Dordrecht. Een voorlopige voorziening kan alleen worden gevraagd als er ook bezwaar is gemaakt. Daarnaast moet er sprake zijn van een spoedeisend belang. Aan het vragen van een voorlopige voorziening zijn wel kosten verbonden (griffierechten). Voor vragen over uw bezwaar- en beroepsmogelijkheden kunt u contact opnemen met het bureau Bestuursondersteuning.

Vrijstelling artikel 19, lid 3 verleend aan:

- Tuk houten vloeren en laminaat voor het vestigen van een parketzaak op het perceel Edisonweg 28 te Strijen.

Tegen dit besluit kunnen belanghebbenden binnen 6 weken na verzending van het besluit (31 augustus 2006) een beroepschrift indienen bij rechtbank Dordrecht, postbus 7003, 3300 GC Dordrecht. Het indienen van een beroepschrift is alleen mogelijk voor belanghebbenden die ook een zienswijze tegen het ontwerpbesluit naar voren hebben gebracht. Daarnaast kan een beroepschrift ingediend worden door een belanghebbende aan wie redelijkerwijs niet kan worden verweten dat hij geen zienswijze tegen het ontwerpbesluit naar voren heeft gebracht. In het beroepschrift moet staan waarom u het niet eens bent met het besluit.
Het besluit treedt direct in werking, ook al wordt er een beroepschrift bij de rechtbank ingediend. Bent u van mening dat, zolang nog niet op het beroepschrift is beslist, het besluit niet in werking zou moeten treden, dan kunt u aan de Voorzieningenrechter van de rechtbank Dordrecht een voorlopige voorziening vragen. Een voorlopige voorziening kan alleen worden gevraagd als er ook een beroepschrift is ingediend. Daarnaast moet er sprake zijn van een spoedeisend belang. Voor zowel het beroepschrift als voor het vragen van een voorlopige voorziening worden kosten in rekening gebracht (griffierechten).
Voor vragen over uw bezwaar- en beroepsmogelijkheden kunt u contact opnemen met het bureau Bestuursondersteuning.