Published: 12:15 01.09.2006 GMT+2 /Source: DSM N.V. /AEX: DSM /ISIN: NL0000009827
Benoeming businessgroepdirecteur DSM Food Specialties
Alexander Wessels (42) is per 1 oktober 2006 benoemd tot businessgroepdirecteur van DSM Food Specialties. Hij is momenteel groepsdirecteur van de Industrial Products groep van Campina.
Alexander (Xander) Wessels heeft in zijn carrière bij Unilever, ICI (Quest International) en Campina (DMV International) verscheidene rollen vervuld op het gebied van productmanagement, businessontwikkeling, key account management en general management. In zijn huidige rol bij Campina is hij verantwoordelijk voor de wereldwijde B2B-activiteiten van de bedrijfsonderdelen DMV-International, Creamy Creation, Nutrifeed en Campina International op het gebied van ingrediënten voor de farmaceutische en voedingsmiddelenindustrie.
Xander studeerde Moleculaire Wetenschappen aan de Universiteit van Wageningen en Bedrijfskunde aan de Krannert Graduate School of Management in de VS. In zijn nieuwe functie volgt hij Rob van Leen op, die per 1 januari 2006 is benoemd tot Chief Innovation Officer.
DSM Food Specialties
DSM Food Specialties is een vooraanstaande producent van hoogwaardige oplossingen op het gebied van ingrediënten voor de internationale voedingsmiddelen- en drankenindustrie. Met 1.400 medewerkers in 25 vestigingen wereldwijd is DSM Food Specialties een wereldspeler. Meer informatie over DSM Food Specialties is te vinden op www.dsmfoodspecialties.com
DSM
DSM is wereldwijd actief op het gebied van producten voor de voedingsindustrie en de farmaceutische industrie, hoogwaardige materialen en industriële chemicaliën. De onderneming ontwikkelt, produceert en verkoopt innovatieve producten en diensten die bijdragen aan de kwaliteit van het leven. DSM-producten worden gebruikt in een breed scala van eindmarkten en toepassingen, zoals voedings- en gezondheidsproducten voor mens en dier, cosmetica, geneesmiddelen, auto's en andere transportmiddelen, coatings, producten voor de bouw en elektrotechnische en elektronica-producten. DSM's strategie, genaamd Vision 2010 - Building on Strengths, is gericht op winstgevende en innovatieve groei van de specialty-activiteiten van de onderneming. De pijlers van deze strategie zijn marktgedreven groei, innovatie en uitbreiding in opkomende economieën. DSM heeft een jaaromzet van ruim EUR 8 miljard en biedt werk aan zo'n 22.000 mensen wereldwijd. DSM behoort met veel van zijn activiteiten tot de wereldtop. De onderneming heeft vestigingen in Europa, Azië, Afrika en Noord- en Zuid-Amerika. Het hoofdkantoor is gevestigd in Nederland. Meer informatie over DSM is te vinden op www.dsm.com.
DSM