Ingezonden persbericht
Amstel Lease kiest voor een communicatiepartnership
Specialisten ontwikkelen geïntegreerde campagne voor leasemaatschappij
Na een bureaucompetitie heeft Amstel Lease besloten haar communicatieactiviteiten
onder te brengen bij drie communicatiebureaus: XXS, the people's valley en Coebergh
Communicatie & PR. Deze communicatiepartnership van een drietal bureaus richt zich
op verschillende deelgebieden, maar gaan in nauwe samenwerking een geïntegreerde
campagne voor Amstel Lease ontwikkelen.
Amstel Lease bestaat bijna 40 jaar en is één van de grootste algemene leasemaatschappijen
van Nederland. Het bedrijf financiert duurzame bedrijfsmiddelen door middel van diverse
leaseconstructies. Denk hierbij aan off-balance en on-balance lease. Amstel Lease is een
zelfstandig onderdeel en een onafhankelijk label van ABN AMRO
Merkteam met specialisten
XXS is binnen dit samenwerkingsverband verantwoordelijk voor het thema van de campagne.
The people's valley richt zich op alle interactieve aspecten, zoals de ontwikkeling van de
website. Coebergh Communicatie & PR is verantwoordelijk voor de PR-activiteiten. Samen
met Amstel Lease vormen ze een merkteam met specialisten die elkaar aanvullen.
Directeur Marketing Amstel Lease, Philip Kok:
'Kies je voor een generalist of voor meerdere specialisten? Wij hebben gekozen voor het
laatste omdat we geloven in specialisten die elkaar aanvullen en gezamenlijk een beter
resultaat halen. XXS is super creatief en conceptueel erg sterk. The people's valley is enorm
vooruitstrevend en Coebergh Communicatie & PR is strategisch goed en heeft een sterk
netwerk binnen de financiële journalistiek. Het is nu aan ons om hier een creatieve eenheid
van te smeden zodat we via de verschillende media als één gezicht naar buiten treden.'
Visie van specialisten
Piet Hein Smit, XXS: 'Het is voor een bureau mooi om voor een onderneming met ambitie te
werken. Naast de mensen heeft het bedrijf doelstellingen die zeer ambitieus zijn. Er is voor
Amstel Lease nog veel te winnen door de propositiebekendheid uit te bouwen.'
Marco van Hurne, the people's valley: 'Wij zijn altijd blij verrast als we met een partij in
aanraking komen die kiest voor een geïntegreerde communicatieaanpak. Wij zijn ervan
overtuigd dat het beste resultaat ontstaat als boodschappen en media geïntegreerd worden
ingezet en de hierbij betrokken partners nauw samenwerken.'
Piet Hein Coebergh, Coebergh Communicatie & PR: 'Amstel Lease werkt aan een zeer
ondernemende herpositionering waar wij veel kansen zien. De samenwerking met andere
gespecialiseerde bureaus zien wij als de beste manier waarop we in de branche krachten
horen te bundelen voor de klant. Ook hierin loopt Amstel Lease voorop.'
www.amstellease.nl