AEGON
Meer dekking en lagere premie autoverzekering AEGON
AEGON verbetert op 1 september het assortiment autoverzekeringen. De
losse particuliere en zakelijke personenautoverzekering worden dan
vernieuwd tot één nieuwe verzekering voor beide doelgroepen: AEGON
Auto op Maat.
Tegelijkertijd verlaagt AEGON de premie met 9 tot 15%. De premie voor
het cascodeel daalt met nog eens 15% extra als men vooraf kiest voor
schadeherstel bij de 2.600 auto(schadeherstel)bedrijven die zijn
aangesloten bij Schadegarant/Glasgarant. Naast de lagere premie is de
belangrijkste productvernieuwing dat AEGON een Bonusbeschermer
introduceert (jaarlijks éénmaal schade zonder gevolgen voor de
bonus/malus-korting). Bijzonder is dat de Bonusbeschermer ook af te
sluiten is voor kleine zelfstandigen.
AEGON Auto op Maat is een autoverzekering waar zes losse modules extra
bij afgesloten kunnen worden. Naast de Bonusbeschermer
(bonus/malus-beschermer) is de âbestuurder en inzittenden dekkingâ de
meest opvallende vernieuwing. Deze dekking voor letsel en zaakschade
geldt namelijk ook als de gezinsleden zich in een àndere auto
bevinden, bijvoorbeeld in een taxi, lease-auto of huurauto. De overige
vier modules zijn: ongevallen verzekering voor inzittenden,
rechtsbijstand, cascodekking voor aanhangwagens en een cascodekking
bij vakantie in het buitenland.
Uitbreiding basisdekking
De premies voor AEGON Auto op Maat zijn verlaagd, tegelijkertijd is de
basisdekking uitgebreid. Zo zijn accessoires in de auto (waaronder de
populaire autonavigatiesystemen) standaard meeverzekerd tot een waarde
van ⬠1.250. Daarnaast geldt de ânieuwwaarderegelingâ (waarde nieuwe
auto terug bij diefstal of total loss in het eerste jaar) voortaan
voor autoâs tot ⬠70.000. Het eigen risico is voor autoâs met een
cataloguswaarde vanaf ⬠35.000 tot ⬠70.000 verlaagd naar ⬠150.
Zakelijke rijders die een AEGON Zakenpakket hebben afgesloten,
profiteren net als particuliere rijders met een AEGON Woon- en
VrijeTijdpakket voortaan ook van een extra korting van 5% op de premie
van AEGON Auto op Maat.
Positieve prikkel
Dat verzekeraars korting geven bij reparatie bij bepaalde ketens van
herstelbedrijven, is niet nieuw en heet âschadesturingâ. Het principe
is dat de verzekerde wordt âbeboetâ (zoals een hoger eigen risico) als
hij kiest voor reparatie buiten die keten om. AEGON draait dat om en
beloont klanten voor herstel via Schadegarant of Glasgarant. Harry van
der Zwan, verkoopdirecteur AEGON: âSchadesturing levert ons schaal- en
efficiencyvoordelen op. Wij geven als eerste maatschappij het
kostenvoordeel terug aan de klant, in de vorm van een extra korting op
de premie. Met 2.600 aangesloten garages houdt de klant keuze genoeg.
Natuurlijk houdt iemand de vrijheid om een garage uit te zoeken die
niet is aangesloten bij Schadegarant of Glasgarant, maar dan vervalt
de extra korting.â
Schadegarant, Glasgarant
Bij Schadegarant zijn bijna 2.600 auto(schadeherstel)bedrijven
aangesloten. In het netwerk zitten zowel merkdealers als
niet-merkgebonden autoschadeherstelbedrijven. In beide gevallen is de
kwaliteit van het herstel van de schade gegarandeerd. Vindt het
herstel via de dealer plaats dan krijgt de klant merkgarantie.
Merkgarantie betekent dat de schade door of onder supervisie van de
dealer hersteld wordt, conform de hoge eisen die automobielfabrikanten
hieraan stellen (merkgarantiebewijs). Glasgarant bestaat sinds 2005,
is een initiatief van Schadegarant en richt zich primair op het
autoruitschadeherstelproces.
30-08-2006