Search Factory succesvol met Cost Per Sale campagnes op Google

Search factory

PERSBERICHT
Amsterdam, 29 augustus 2006
Search Factory succesvol met Cost Per Sale campagnes op Google AdWords

Search Factory stuurt sinds enkele maanden advertentiecampagnes op zoekmachines geautomatiseerd aan op Cost Per Sale. Hiermee behaalt het bedrijf verdubbelingen van het rendement van Cost Per Click campagnes en neemt het een unieke positie in tussen de Search Engine Marketingbureaus (SEM's). Campagne voeren op basis van revenue share wordt hiermee mogelijk. Deze werkwijze is een succes dankzij branche-specifieke expertise en een hechte samenwerking met de marktleider in het Verenigd Koninkrijk.

SEARCH FACTORY heeft inmiddels een jaar intensieve ervaring met een geavanceerde BidManagement tool. De tool instrueert ieder uur het veilingsysteem van de zoekmachines om de voordeligste bieding te doen op de zoektermen binnen de campagne. Gestuurd wordt op gewenste return on investment of maximum verkoopkosten per verkocht produkt. Het is gebleken dat de kosten per click (CPC) met gemiddeld 44 procent dalen door slimme biedstrategieën. De campagnemanagers selecteren alleen de trefwoorden en advertentieteksten die klanten opleveren en voegen voortdurend nieuwe zoekcombinaties toe.

Rendementverbetering
De campagnemanagers van Search Factory wisten het het rendement bij Google AdWords en Yahoo-campagnes te verdubbelen. De methode van Search Factory is uitermate geschikt voor online shops die vanwege de toenemende complexiteit dit deel van de online marketing steeds vaker uitbesteden. Search Factory heeft meer dan honderd online shops als klant, waaronder sinds kort Thuiswinkel Award-winnaar Kijkshop.nl.

Revenue share
'Met onze expertise kunnen we een BidManagement tool ten volle benutten en zo een stap verder gaan voor onze klanten dan gebruikelijk is, zoals met revenue share-afspraken,' aldus Nico Maessen, managing partner bij Search Factory. 'We geloven in een zeer nauwe samenwerking met onze opdrachtgevers en gebruiken zoekmachine-campagnes als verlengstuk van hun verkooporganisatie.' Hiermee behoort Search Factory tot een nieuwe generatie Search Engine Marketingbureaus.

De markt voor zoekmachineadvertenties groeit in Nederland met ruim 100% in het tweede kwartaal van 2006. De inkomsten over het tweede kwartaal van 2006 van marktleider Google en Yahoo in Nederland zijn zeker goed voor ruim 36 miljoen euro (bron: IAB Nederland). Search Factory is voortgekomen uit V4M, een samenwerkingsverband van ilse Media en de Gouden Gids uit 2004. Search Factory is een Google Qualified Company en preferred partner van ilse Media.

Contact:
Nico Maessen
tel: 020 71 55 220
www.searchfactory.nl
Pand Noord
Meeuwenlaan 98-100
1021 JL Amsterdam