Search Factory succesvol met Cost Per Sale campagnes op Google
Search factory
PERSBERICHT
Amsterdam, 29 augustus 2006
Search Factory succesvol met Cost Per Sale campagnes op Google AdWords
Search Factory stuurt sinds enkele maanden advertentiecampagnes op zoekmachines
geautomatiseerd aan op Cost Per Sale. Hiermee behaalt het bedrijf verdubbelingen van het
rendement van Cost Per Click campagnes en neemt het een unieke positie in tussen de
Search Engine Marketingbureaus (SEM's). Campagne voeren op basis van revenue share wordt
hiermee mogelijk. Deze werkwijze is een succes dankzij branche-specifieke expertise en
een hechte samenwerking met de marktleider in het Verenigd Koninkrijk.
SEARCH FACTORY heeft inmiddels een jaar intensieve ervaring met een geavanceerde
BidManagement tool. De tool instrueert ieder uur het veilingsysteem van de zoekmachines
om de voordeligste bieding te doen op de zoektermen binnen de campagne. Gestuurd wordt op
gewenste return on investment of maximum verkoopkosten per verkocht produkt. Het is
gebleken dat de kosten per click (CPC) met gemiddeld 44 procent dalen door slimme
biedstrategieën. De campagnemanagers selecteren alleen de trefwoorden en
advertentieteksten die klanten opleveren en voegen voortdurend nieuwe zoekcombinaties
toe.
Rendementverbetering
De campagnemanagers van Search Factory wisten het het rendement bij Google AdWords en
Yahoo-campagnes te verdubbelen. De methode van Search Factory is uitermate geschikt voor
online shops die vanwege de toenemende complexiteit dit deel van de online marketing
steeds vaker uitbesteden. Search Factory heeft meer dan honderd online shops als klant,
waaronder sinds kort Thuiswinkel Award-winnaar Kijkshop.nl.
Revenue share
'Met onze expertise kunnen we een BidManagement tool ten volle benutten en zo een stap
verder gaan voor onze klanten dan gebruikelijk is, zoals met revenue share-afspraken,'
aldus Nico Maessen, managing partner bij Search Factory. 'We geloven in een zeer nauwe
samenwerking met onze opdrachtgevers en gebruiken zoekmachine-campagnes als verlengstuk
van hun verkooporganisatie.' Hiermee behoort Search Factory tot een nieuwe generatie
Search Engine Marketingbureaus.
De markt voor zoekmachineadvertenties groeit in Nederland met ruim 100% in het tweede
kwartaal van 2006. De inkomsten over het tweede kwartaal van 2006 van marktleider Google
en Yahoo in Nederland zijn zeker goed voor ruim 36 miljoen euro (bron: IAB Nederland).
Search Factory is voortgekomen uit V4M, een samenwerkingsverband van ilse Media en de
Gouden Gids uit 2004. Search Factory is een Google Qualified Company en preferred partner
van ilse Media.
Contact:
Nico Maessen
tel: 020 71 55 220
www.searchfactory.nl
Pand Noord
Meeuwenlaan 98-100
1021 JL Amsterdam