Honeywell
http://www.honeywell.com
VOOR DIRECTE PUBLICATIE
Amsterdam, augustus 2006
RANGER van CentraLine
controle en onderhoud van HVAC-installaties via toegang op afstand
CentraLine voert een nieuwe servicesoftware onder de naam Ranger in het programma, die
vanaf nu verwarmings-, ventilatie- en koeling-installaties online bewaakt. Daarmee biedt
CentraLine nu ook een oplossing voor toegang op afstand waarbij geen pc in de installatie
nodig is. De Ranger is vooral geschikt voor kleinere installaties en gebouwen die niet
lokaal bediend hoeven te worden, zoals bijvoorbeeld zwembaden, kleuterscholen en andere
openbare gebouwen. Het programma werkt zowel op basis van modemtoegang als via
LAN-netwerktoegang (TCP/IP). Met behulp van de Ranger-software kan een CentraLine-partner
of servicemedewerker vanaf elke willekeurige plaats verbinding maken met het systeem. In
geval van problemen kan hij zo zonder vertraging hulp bieden alsof hij direct ter plekke
is zonder dat er kosten- en tijdrovende ritten naar de betreffende locatie voor nodig
zijn.
De Ranger kan zonder ingewikkelde programmering in elke installatie worden
geïnstalleerd, omdat de benodigde hard- en software automatisch wordt herkend en
geïnstalleerd. Partners van CentraLine kunnen het systeem met slechts enkele
muisklikken en binnen de kortste tijd installeren. Omdat de Ranger ter plekke geen pc
nodig heeft, biedt hij een voordelige oplossing die ook voor beheerders van kleinere
installaties de moeite waard is. De beheerder van de installatie profiteert van de
netwerkverbinding met de servicefirma en daarmee van een verbeterde bedrijfsveiligheid:
de CentraLine-partner of een eigen servicemedewerker kan een online verbinding maken met
het systeem en de installatie onderhouden, een diagnose stellen in geval van storingen en
service bieden. Via de Ranger heeft een service medewerker of partner toegang tot alle
parameters, datapunten en tijdprogrammas en kan deze desgewenst bewerken.
Ook handig: de regelaar meldt storingen en alarmmeldingen in de installatie automatisch
door naar PC van het servicebedrijf 24 uur per dag. Ook kunnen meldingen ook via e-mail
of SMS worden doorgezonden aan bijvoorbeeld servicemedewerkers. De melding bevat
bovendien informatie om de fout op te sporen waardoor de vakman snel en direct de
noodzakelijke maatregelen treffen om het probleem te verhelpen. Bovendien weet hij al van
te voren welke onderdelen hij mee moet nemen voor een eventuele reparatie.
EINDE BERICHT