Honeywell

http://www.honeywell.com

VOOR DIRECTE PUBLICATIE

Amsterdam, augustus 2006

RANGER van CentraLine
controle en onderhoud van HVAC-installaties via toegang op afstand

CentraLine voert een nieuwe servicesoftware onder de naam Ranger in het programma, die vanaf nu verwarmings-, ventilatie- en koeling-installaties online bewaakt. Daarmee biedt CentraLine nu ook een oplossing voor toegang op afstand waarbij geen pc in de installatie nodig is. De Ranger is vooral geschikt voor kleinere installaties en gebouwen die niet lokaal bediend hoeven te worden, zoals bijvoorbeeld zwembaden, kleuterscholen en andere openbare gebouwen. Het programma werkt zowel op basis van modemtoegang als via LAN-netwerktoegang (TCP/IP). Met behulp van de Ranger-software kan een CentraLine-partner of servicemedewerker vanaf elke willekeurige plaats verbinding maken met het systeem. In geval van problemen kan hij zo zonder vertraging hulp bieden alsof hij direct ter plekke is zonder dat er kosten- en tijdrovende ritten naar de betreffende locatie voor nodig zijn.
De Ranger kan zonder ingewikkelde programmering in elke installatie worden geïnstalleerd, omdat de benodigde hard- en software automatisch wordt herkend en geïnstalleerd. Partners van CentraLine kunnen het systeem met slechts enkele muisklikken en binnen de kortste tijd installeren. Omdat de Ranger ter plekke geen pc nodig heeft, biedt hij een voordelige oplossing die ook voor beheerders van kleinere installaties de moeite waard is. De beheerder van de installatie profiteert van de netwerkverbinding met de servicefirma en daarmee van een verbeterde bedrijfsveiligheid: de CentraLine-partner of een eigen servicemedewerker kan een online verbinding maken met het systeem en de installatie onderhouden, een diagnose stellen in geval van storingen en service bieden. Via de Ranger heeft een service medewerker of partner toegang tot alle parameters, datapunten en tijdprogrammas en kan deze desgewenst bewerken. Ook handig: de regelaar meldt storingen en alarmmeldingen in de installatie automatisch door naar PC van het servicebedrijf 24 uur per dag. Ook kunnen meldingen ook via e-mail of SMS worden doorgezonden aan bijvoorbeeld servicemedewerkers. De melding bevat bovendien informatie om de fout op te sporen waardoor de vakman snel en direct de noodzakelijke maatregelen treffen om het probleem te verhelpen. Bovendien weet hij al van te voren welke onderdelen hij mee moet nemen voor een eventuele reparatie.

EINDE BERICHT