Ingezonden persbericht
Salesforce for Google AdWords - eerste 'word to deal'-zoekmarketingdienst
~ Integreert Google en salesforce.com voor het maken en plaatsen van advertenties, dynamisch volgen van resultaten, beheren van zakelijke kansen en sluiten van overeenkomsten ~
~ Vergroot de efficiëntie en bruikbaarheid van zoekmachinemarketing door het sluiten van de klantcyclus op het gebied van adverteren ~
~ Salesforce.com koopt Kieden Corporation ~
Salesforce.com (NYSE: CRM), technologie- en marktleider op het gebied van on-demand business services, presenteert Salesforce for Google AdWords, een sterk geïntegreerde service die de dynamische creatie van Google AdWords combineert met de on-demand business applicaties van salesforce.com. Salesforce for Google AdWords levert de eerste end-to-end on-demand service die bedrijven in staat stelt om zoekmachinemarketing-campagnes te creëren, beheren en meten, geheel binnen Salesforce.
De sterke integratie in Salesforce for Google AdWords stelt gebruikers in staat om de gehele levenscyclus van een online campagne te volgen. Van creatie en plaatsing van advertenties tot het dynamisch volgen van resultaten, het beheren van zakelijke kansen, het sluiten van overeenkomsten en meting van de return on investment (ROI). Deze ongeëvenaarde zichtbaarheid vergroot de efficiëntie en bruikbaarheid van zoekmachinemarketing.
"Deze aankondiging verenigt de kracht van Google, de leider op het consumentenweb en salesforce.com, de leider op The Business Web. Bedrijven van alle formaten kunnen zo naadloos overgaan van zoekwoord naar zakelijke overeenkomst," zegt Marc Benioff, voorzitter en CEO van salesforce.com. "Zakelijke applicaties bewegen zich naar The Business Web en Salesforce for Google AdWords is een goed voorbeeld van de innovatie die mogelijk is als we de realtiteit inzien van on-demand als de toekomst van software."
Zoekmachinemarketing is breed geaccepteerd als een marktsegment dat een grote groei doormaakt. Online adverteren evolueert naar meer doelgerichtheid en resultaat. Veel bedrijven zoeken naar manieren om samenhang te krijgen tussen hun online campagnes en hun leads en zakelijke overeenkomsten.
Salesforce for Google AdWords
Salesforce for Google AdWords levert een naadloze integratie met het leidende advertentieplatform. Gebruikers kunnen trefwoorden aanschaffen en direct in Salesforce advertenties creëren die voldoen aan het redactionele beleid van Google. Bedrijven kunnen met Salesforce for Google AdWords correlatie zien tussen clicks en zakelijke uitkomsten als leads, overeenkomsten en inkomsten. Dit versterkt in grote mate de positie van salesforce.com als wereldwijde marktleider in CRM.
Klanten kunnen Salesforce for Google AdWords gebruiken om:
- het proces van zoekmachinemarketing te simplificeren;
- verbanden te leggen tussen clicks en leads, verkoopkansen en overeenkomsten;
- te meten welke advertenties welke resultaten opleveren;
- de ROI van hun online advertenties te vergroten;
- het gehele proces gemakkelijk te beheren binnen Salesforce.
Salesforce for Google Adwords direct via AppExchange
Salesforce for Google AdWords is direct beschikbaar via de AppExchange. De populariteit van salesforce.com´s AppExchange groeit nog steeds volop in de zakenwereld. Er zijn meer dan 300 applicaties van 200 bedrijven te vinden op de AppExchange Sinds de lancering in januari 2006 hebben klanten meer dan 12.000 applicaties geïnstalleerd vanaf de AppExchange. Sinds het begin van de AppExchange-preview in september 2005 hebben er meer dan 132.000 ´testritten´ plaatsgevonden. Salesforce for Google AdWords is te vinden op http://www.appexchange.com onder Search Marketing in de Marketing-categorie.
Salesforce for Google AdWords is gebaseerd op technologie, die verkregen is bij de aankoop van de Kieden Corporation in augustus 2006.
(517 woorden)
Bericht voor de redactie
Over Salesforce.com
Salesforce.com is markt- en technologieleider in on-demand zakelijke diensten.
Met de Salesforce-familie aan on-demand applicaties kunnen klanten al hun
sales-, support-, marketing- en partnerinformatie beheren en delen. Via
AppExchange, salesforce.coms on-demand platform, kunnen klanten snel en
gemakkelijk nieuwe, krachtige applicaties ontwikkelen, de Salesforce-familie
customiseren en integreren om tegemoet te komen aan hun eigen behoeftes en
on-demand applicaties distribueren en verkopen. Klanten kunnen ook gebruik
maken van Succesforce, salesforce.coms aanbod aan training, ondersteuning,
consulting en best-practices.
Vanaf 31 juli 2006 beheert salesforce.com de klantinformatie van circa 24.800
klanten en circa 501.000 betalende abonnees, waaronder klanten als Advanced
Micro Devices (AMD), America Online (AOL), Avis/Budget Rent A Car (Cendant
Rental Car Group), Dow Jones Newswires, Nokia, Polycom en SunTrust. Alle
nog niet aangekondigde diensten of features waar in dit of andere persberichten
en openbare verklaringen aan wordt gerefereerd, zijn momenteel nog niet
beschikbaar en hoeven niet op tijd of helemaal niet te worden geleverd. Klanten
die onze diensten aanschaffen moeten de aankoopbeslissing maken gebaseerd
op de features die momenteel aanwezig zijn. Het hoofdkantoor van
salesforce.com is gevestigd in San Francisco. Daarnaast heeft salesforce.com
kantoren in Europa en Azië. Het bedrijf is genoteerd aan de New York Stock
Exchange met het 'ticker' symbool 'CRM'. Bezoek voor meer informatie
www.salesforce.com
###
Salesforce.com is a registered trademark of, and AppExchange, Successforce and The Business Web are trademarks of, salesforce.com, inc., San Francisco, California. Google is a registered trademark of, and Google AdWords is a trademark of, Google Inc. Other names used may be trademarks of their respective owners.
Voor verdere persinformatie, fotografie of een interview kunt u contact
opnemen met Maud Geerbex van LEWIS Communicatie:
Tel: +31 (0)40 235 46 00 Fax: +31 (0)40 235 46 01
E-mail: maudg@lewispr.com Website: http://www.lewispr.com
Voor overige informatie kunt u contact opnemen met Amanda Fennell,
marketing manager bij salesforce.com EMEA:
Tel: +44 870 351 5472
E-mail: afennell@salesforce.com Website: http://www.salesforce.com
LEWIS - Global Public Relations
Hoevenweg 29
5652 AW Eindhoven
Nederland
Tel: +31 40 235 46 00
Fax: +31 40 235 46 01
Web: www.lewispr.com
Agency blog: www.lewis360.com
PRWEEK UK - Top ten all-sector agency, 2005
The Sunday Times - Top 100 best small companies to work for, 2005
The Holmes Report - Best consultancy to work for, 2004
Financial Times - Top 20 best places to work, 2004
PRWEEK UK - Top ten all-sector agency, 2004
PRWEEK US - Fastest climbing technology agency, 2004