Ingezonden persbericht
NOB Holding verleent exclusiviteit aan Thomson SA inzake de overdracht van NOB Cross media facilities
NOB Holding heeft exclusiviteit verleend aan Technicolor Network Services, onderdeel van de Services divisie van Thomson SA, inzake de overdracht van haar dochteronderneming NOB Cross media facilities (NOB Cmf). Het streven van beide partijen is om eind september 2006 tot overeenstemming over de transactie te komen.
Begin dit jaar is NOB Holding het overdrachtproces van NOB Cmf gestart in de vorm van een gecontroleerde veilingprocedure. Deloitte Corporate Finance begeleidt het proces. De voorgenomen transactie vindt plaats in het kader van de privatisering van het voormalige NOB, waarvan de Staat 100% eigenaar is. In voorgaande transacties verkocht NOB Holding onder meer het Media Park in Hilversum aan TCN Property Projects, een vijftal bedrijven op het gebied van opname en nabewerking in Nederland, België, Duitsland en Hongarije aan United Broadcast Facilities en de bedrijven DutchView, Ciris en DutchView ENG aan de investeringsmaatschappijen Nimbus en Friesland Bank Participaties. Tevens werd een aantal bedrijven verkocht aan het management, zoals EFF, Heuvelman, Flashlight en Ampco. Met de overdracht van NOB Cross media facilities wordt de privatisering van NOB voltooid.
NOB Cross media facilities verzorgt het dagelijkse uitzendproces voor de Nederlandse omroepwereld en is daarin één van de toonaangevende partijen. NOB Cmf zorgt er bijvoorbeeld voor dat alle uitzendingen van zowel de publieke omroepen als van commerciële partijen, waaronder Talpa, MTV, en Versatel, vlekkeloos verlopen via (digitale) televisie, radio, internet en mobiele media. Tegelijkertijd is het bedrijf het 'brein' achter een groot aantal nieuwe interactieve multimediale diensten voor zijn opdrachtgevers, bijvoorbeeld voor telecomoperators, internet service providers, producenten en kabelaars. De door NOB ontwikkelde multimediadiensten stellen ook bedrijven uit andere sectoren zoals zakelijke dienstverlening en industrie, in staat om op een vernieuwende en effectieve manier het bereik bij hun doelgroepen te vergroten, bijvoorbeeld met narrowcasting, themakanalen en video on demand. Bij NOB Cmf werken zo'n 370 medewerkers.
- einde persbericht -