Spaans tenniswonder Rafael Nadal wordt wereldwijd ambassadeur van Kia Motors
(8/22/2006)
Kia Motors heeft recent een overeenkomst getekend met de tennisster
Rafael Nadal, waardoor de jonge Spanjaard als wereldwijd
merkambassadeur aan de Koreaanse autofabrikant is verbonden. De
overeenkomst biedt Kia de mogelijkheid samen te werken met de
regerend, tweevoudig kampioen van de French Open om haar âexciting &
enablingâ merkwaarden wereldwijd te promoten.
Nadal, die pas 20 jaar is, schittert de komende twee jaar (tot 2008)
in de wereldwijde reclamecampagnes van Kia, zowel in advertenties als
TV-commercials. Tevens zal hij het merk Kia promoten door zijn
medewerking te verlenen aan tal van initiatieven waarbij de
autofabrikant is betrokken, waaronder de belangrijke internationale
autotentoonstellingen.
âWij zijn het merkimago van Kia voortdurend aan het ontwikkelen en
verbeteren door tennistoernooien van topniveau te sponsoren, waaronder
de Australian Open en de Davis Cup,â aldus Jung-Moon Park, Senior
Executive Vice President en COO van Kia Motors. âDankzij zijn
dynamische en opvallende persoonlijkheid op de tennisbaan is Rafael
Nadal voor ons de perfecte partner om het merk Kia verder op te bouwen
en onze âexciting & enablingâ identiteit wereldwijd onder de aandacht
te brengen.â
âIk ben bijzonder verheugd met deze mogelijkheid om een autofabrikant
van wereldformaat, zoals Kia, te mogen vertegenwoordigen,â verklaarde
Nadal. âIk zal me dan ook volledig inzetten om het merk Kia in al haar
belangrijke markten wereldwijd te promoten door mijn spel op de baan
te blijven verbeteren.â
Sinds 2001, toen hij op slechts 16-jarige leeftijd zijn debuut als
proftennisser maakte, heeft Nadal de tenniswereld op stormachtige
wijze veroverd. Vóór zijn 20ste verjaardag schreef hij al tien
titels op zijn naam, een ongeëvenaarde prestatie in het âOpenâ
tijdperk. Bovendien won hij in 2005 en 2006 de French Open tweemaal in
successie, als onderdeel van een recordaantal van 60 achtereenvolgende
winstpartijen op gravel.
Het wonderkind groeide in Spanje uit tot een nationale sportheld toen
hij in 2004 het Spaanse mannenteam naar de zege in de Davis Cup
leidde. De afgelopen twee jaar werkte Kia in Spanje al samen met
Nadal. Daar werd hij het gezicht van de onderneming in advertenties en
TV-commercials, waardoor het merk Kia in Spanje een duidelijk
zichtbare âboostâ heeft gekregen.
Naast het sponsoren van de Australian Open (één van de vier
internationale Grand Slam toernooien) en de Davis Cup (âs werelds
belangrijkste internationale teamtennis competitie) heeft Kia haar
sportmarketingactiviteiten binnen de tenniswereld nog verder
uitgebreid. Zo zette Kia haar topmodel, de luxueuze Opirus, en de
Carnival MPV als courtesy autoâs in voor de vrouwelijke tennissterren
Maria Sharapova en Venus Williams tijdens een recente, promotie
tenniswedstrijd in Korea.
Naast tennis heeft Kia haar merkimago wereldwijd verder verbeterd
dankzij diverse andere sportmarketinginitiatieven, zoals de
samenwerking met bekende Koreaanse voetballers in de belangrijke
Europese competities (Park Ji-Sung, Lee Young-Pyo, Seol Ki-Hyun en Cha
Doo-Ri), die daar optreden als merkambassadeurs van Kia, en door samen
met Hyundai Motor officieel partner van de FIFA te worden. Tevens
breidt Kia haar âexciting & enablingâ identiteit verder uit dankzij
het sponsoren van de Asian X Games.
Gratis kaarten voor Davis Cup duel Nederland â Tsjechië
Kia is voor het vierde jaar als âOfficial Sponsorâ en als âOfficial
Car Supplierâ verbonden aan het wereldwijde Davis Cup tennistoernooi.
Dankzij die samenwerking zijn er bij Kia in Nederland nu gratis
toegangskaarten te winnen voor het Davis Cup duel tussen Nederland en
Tsjechië. Op vrijdag 22, zaterdag 23 en zondag 24 september 2006
speelt het Nederlandse Team een Davis Cup duel tegen Tsjechië in de
Groenoordhallen in Leiden. De winnaar van dit duel is in 2007
verzekerd van een plaats in de wereldgroep. In totaal worden er vijf
wedstrijden gespeeld; twee singles op vrijdag, een dubbel op zaterdag
en twee singles op zondag. En juist voor die laatste, spannende dag
van het Davis Cup duel zijn er bij Kia toegangskaarten te winnen via
de website www.kia.nl.
BedrijfsautoRAI.nl
Graag jouw mening over autorai.nl
Open Lieverdedealer.nl in een nieuw venster
AutoRai