AutoRai

Spaans tenniswonder Rafael Nadal wordt wereldwijd ambassadeur van Kia Motors

(8/22/2006)
Kia Motors heeft recent een overeenkomst getekend met de tennisster Rafael Nadal, waardoor de jonge Spanjaard als wereldwijd merkambassadeur aan de Koreaanse autofabrikant is verbonden. De overeenkomst biedt Kia de mogelijkheid samen te werken met de regerend, tweevoudig kampioen van de French Open om haar âexciting & enablingâ merkwaarden wereldwijd te promoten.
Nadal, die pas 20 jaar is, schittert de komende twee jaar (tot 2008) in de wereldwijde reclamecampagnes van Kia, zowel in advertenties als TV-commercials. Tevens zal hij het merk Kia promoten door zijn medewerking te verlenen aan tal van initiatieven waarbij de autofabrikant is betrokken, waaronder de belangrijke internationale autotentoonstellingen.

âWij zijn het merkimago van Kia voortdurend aan het ontwikkelen en verbeteren door tennistoernooien van topniveau te sponsoren, waaronder de Australian Open en de Davis Cup,â aldus Jung-Moon Park, Senior Executive Vice President en COO van Kia Motors. âDankzij zijn dynamische en opvallende persoonlijkheid op de tennisbaan is Rafael Nadal voor ons de perfecte partner om het merk Kia verder op te bouwen en onze âexciting & enablingâ identiteit wereldwijd onder de aandacht te brengen.â

âIk ben bijzonder verheugd met deze mogelijkheid om een autofabrikant van wereldformaat, zoals Kia, te mogen vertegenwoordigen,â verklaarde Nadal. âIk zal me dan ook volledig inzetten om het merk Kia in al haar belangrijke markten wereldwijd te promoten door mijn spel op de baan te blijven verbeteren.â

Sinds 2001, toen hij op slechts 16-jarige leeftijd zijn debuut als proftennisser maakte, heeft Nadal de tenniswereld op stormachtige wijze veroverd. Vóór zijn 20ste verjaardag schreef hij al tien titels op zijn naam, een ongeëvenaarde prestatie in het âOpenâ tijdperk. Bovendien won hij in 2005 en 2006 de French Open tweemaal in successie, als onderdeel van een recordaantal van 60 achtereenvolgende winstpartijen op gravel.

Het wonderkind groeide in Spanje uit tot een nationale sportheld toen hij in 2004 het Spaanse mannenteam naar de zege in de Davis Cup leidde. De afgelopen twee jaar werkte Kia in Spanje al samen met Nadal. Daar werd hij het gezicht van de onderneming in advertenties en TV-commercials, waardoor het merk Kia in Spanje een duidelijk zichtbare âboostâ heeft gekregen.

Naast het sponsoren van de Australian Open (één van de vier internationale Grand Slam toernooien) en de Davis Cup (âs werelds belangrijkste internationale teamtennis competitie) heeft Kia haar sportmarketingactiviteiten binnen de tenniswereld nog verder uitgebreid. Zo zette Kia haar topmodel, de luxueuze Opirus, en de Carnival MPV als courtesy autoâs in voor de vrouwelijke tennissterren Maria Sharapova en Venus Williams tijdens een recente, promotie tenniswedstrijd in Korea.

Naast tennis heeft Kia haar merkimago wereldwijd verder verbeterd dankzij diverse andere sportmarketinginitiatieven, zoals de samenwerking met bekende Koreaanse voetballers in de belangrijke Europese competities (Park Ji-Sung, Lee Young-Pyo, Seol Ki-Hyun en Cha Doo-Ri), die daar optreden als merkambassadeurs van Kia, en door samen met Hyundai Motor officieel partner van de FIFA te worden. Tevens breidt Kia haar âexciting & enablingâ identiteit verder uit dankzij het sponsoren van de Asian X Games.

Gratis kaarten voor Davis Cup duel Nederland â Tsjechië Kia is voor het vierde jaar als âOfficial Sponsorâ en als âOfficial Car Supplierâ verbonden aan het wereldwijde Davis Cup tennistoernooi. Dankzij die samenwerking zijn er bij Kia in Nederland nu gratis toegangskaarten te winnen voor het Davis Cup duel tussen Nederland en Tsjechië. Op vrijdag 22, zaterdag 23 en zondag 24 september 2006 speelt het Nederlandse Team een Davis Cup duel tegen Tsjechië in de Groenoordhallen in Leiden. De winnaar van dit duel is in 2007 verzekerd van een plaats in de wereldgroep. In totaal worden er vijf wedstrijden gespeeld; twee singles op vrijdag, een dubbel op zaterdag en twee singles op zondag. En juist voor die laatste, spannende dag van het Davis Cup duel zijn er bij Kia toegangskaarten te winnen via de website www.kia.nl.

BedrijfsautoRAI.nl
Graag jouw mening over autorai.nl
Open Lieverdedealer.nl in een nieuw venster