Alfa Romeo kiest voor focus in dealerorganisatie
(8/21/2006)
Alfa Romeo heeft vandaag de aankondiging gedaan van een nieuwe focus
en herstructurering van het Nederlandse netwerk van dealervestigingen.
Dit is de logische volgende stap in een al langer lopend proces,
gericht op het verstevigen van de marktpositie van het beroemde
Italiaanse automerk. Sinds medio 2005 is Alfa Romeo Nederland een
volle dochter van Kroymans Corporation.
Nadat Alfa Romeo vorig jaar de strategische keuze maakte voor een
zelfstandige importorganisatie in Nederland â onder de vleugels van
Kroymans Corporation â is inmiddels een groot aantal stappen gezet. Er
is een nieuwe importorganisatie met hoofdkantoor in Houten opgebouwd,
er wordt geïnvesteerd in het merk middels hoogwaardige advertising en
een innovatieve retailformule, de zogeheten aftersales voor bestaande
klanten is aanmerkelijk verbeterd en er is dit jaar een nieuwe
directie aangetreden onder leiding van Henk Salomons. In nauw overleg
met de Italiaanse producent is nu besloten dat het dealernetwerk in
Nederland op een hoger niveau gebracht wordt.
De nadruk binnen het dealernetwerk van Alfa Romeo zal de komende jaren
liggen op kwaliteit en professionalisering, financiële slagkracht,
een ijzersterke aftersales en toewijding aan het merk. Niet alle
dealervestigingen in het huidige netwerk kunnen en/of willen deze stap
zetten. Alfa Romeo Nederland zal afscheid gaan nemen van deze
bedrijven. Voor deze locaties zal een nieuwe oplossing gecreëerd
worden.
âHet is nadrukkelijk niet onze bedoeling om de landelijke dekking van
het netwerk in de komende jaren te verminderen. We verwachten juist
een flinke stijging van de verkopen, dus het is zaak dat Alfa Romeo
dicht bij de klant zitâ, aldus Henk Salomons, Managing Director van
Alfa Romeo Nederland. âIn de komende weken zullen we alle vestigingen
persoonlijk informeren over hun toekomstige positie binnen het
landelijke netwerk. Daar waar een locatie vrijkomt, staan we open voor
een gesprek met nieuwe partijen.â
De heroriëntatie van Alfa Romeo is erop gericht om het Italiaanse
premiummerk de positie te geven op de Nederlandse automarkt die het
verdient. In 2006 heeft Alfa Romeo met de Alfa 159, de Alfa 159
Sportwagon, de Alfa Brera en de Alfa Spider vier nieuwe en
veelbelovende modellen geïntroduceerd. Met het productnieuws dat de
komende jaren wordt verwacht wordt de gehele Alfa Romeo organisatie nu
klaargemaakt voor een aanzienlijke groei in de verkopen.
Van januari tot begin augustus 2006 zijn de verkopen van Alfa Romeo in
Nederland met meer dan 20% gestegen in vergelijking met dezelfde
periode vorig jaar.
BedrijfsautoRAI.nl
Graag jouw mening over autorai.nl
Open Lieverdedealer.nl in een nieuw venster
AutoRai