AutoRai

Alfa Romeo kiest voor focus in dealerorganisatie

(8/21/2006)
Alfa Romeo heeft vandaag de aankondiging gedaan van een nieuwe focus en herstructurering van het Nederlandse netwerk van dealervestigingen. Dit is de logische volgende stap in een al langer lopend proces, gericht op het verstevigen van de marktpositie van het beroemde Italiaanse automerk. Sinds medio 2005 is Alfa Romeo Nederland een volle dochter van Kroymans Corporation.
Nadat Alfa Romeo vorig jaar de strategische keuze maakte voor een zelfstandige importorganisatie in Nederland â onder de vleugels van Kroymans Corporation â is inmiddels een groot aantal stappen gezet. Er is een nieuwe importorganisatie met hoofdkantoor in Houten opgebouwd, er wordt geïnvesteerd in het merk middels hoogwaardige advertising en een innovatieve retailformule, de zogeheten aftersales voor bestaande klanten is aanmerkelijk verbeterd en er is dit jaar een nieuwe directie aangetreden onder leiding van Henk Salomons. In nauw overleg met de Italiaanse producent is nu besloten dat het dealernetwerk in Nederland op een hoger niveau gebracht wordt.

De nadruk binnen het dealernetwerk van Alfa Romeo zal de komende jaren liggen op kwaliteit en professionalisering, financiële slagkracht, een ijzersterke aftersales en toewijding aan het merk. Niet alle dealervestigingen in het huidige netwerk kunnen en/of willen deze stap zetten. Alfa Romeo Nederland zal afscheid gaan nemen van deze bedrijven. Voor deze locaties zal een nieuwe oplossing gecreëerd worden.

âHet is nadrukkelijk niet onze bedoeling om de landelijke dekking van het netwerk in de komende jaren te verminderen. We verwachten juist een flinke stijging van de verkopen, dus het is zaak dat Alfa Romeo dicht bij de klant zitâ, aldus Henk Salomons, Managing Director van Alfa Romeo Nederland. âIn de komende weken zullen we alle vestigingen persoonlijk informeren over hun toekomstige positie binnen het landelijke netwerk. Daar waar een locatie vrijkomt, staan we open voor een gesprek met nieuwe partijen.â

De heroriëntatie van Alfa Romeo is erop gericht om het Italiaanse premiummerk de positie te geven op de Nederlandse automarkt die het verdient. In 2006 heeft Alfa Romeo met de Alfa 159, de Alfa 159 Sportwagon, de Alfa Brera en de Alfa Spider vier nieuwe en veelbelovende modellen geïntroduceerd. Met het productnieuws dat de komende jaren wordt verwacht wordt de gehele Alfa Romeo organisatie nu klaargemaakt voor een aanzienlijke groei in de verkopen.

Van januari tot begin augustus 2006 zijn de verkopen van Alfa Romeo in Nederland met meer dan 20% gestegen in vergelijking met dezelfde periode vorig jaar.

BedrijfsautoRAI.nl
Graag jouw mening over autorai.nl
Open Lieverdedealer.nl in een nieuw venster