Nederlandse Hartstichting & Holland Fit ontwikkelen samen de Fitbox

Trend in 2006: gezond kerstpakket en bewust leven

ROTTERDAM, 20060819 -- De Nederlandse Hartstichting en Holland Fit springen in op de trend van gezond en bewust leven binnen Nederland met een nieuw kerstpakket: de Fitbox. De gezondheid van het personeel staat steeds hoger op de agenda bij Nederlandse bedrijven. Vier van de tien bedrijven investeert in bewegingsstimulering van haar medewerkers. Het verbeteren van de gezondheid en fitheid (48%) en het verbeteren van de werksfeer (36%) zijn de belangrijkste argumenten. Deze ontwikkeling is terug te zien in de keuze van het kerstgeschenk. Dit blijkt uit onderzoek van Holland Fit B.V.


Holland Fit, een organisatie die werknemers in beweging brengt, heeft de Nederlandse Hartstichting benaderd om samen een nieuw kerstpakket te ontwikkelen. De Fitbox is bedacht als alternatief voor het traditionele kerstpakket. Fitte mensen zitten vaak lekkerder in hun vel, zijn productiever en hebben een positieve uitwerking op hun omgeving. De helft van de opbrengst van de Fitbox komt ten goede aan de Nederlandse Hartstichting.

"Van de HR managers in Nederland wil 80% investeren in gezonde en betrokken medewerkers. Veel mensen willen zich een gezonde levensstijl aanmeten. Voldoende beweging en gezonde voeding spelen daarin een centrale rol. Onze samenwerking met een sterke partner als de Nederlandse Hartstichting geeft werkgevers de mogelijkheid een positieve boodschap over te brengen met een leuk cadeau!", aldus Jeroen Soeterbroek, commercieel directeur van Holland Fit.

De Fitbox past binnen de trend van gezond en bewust leven. De draagbare Fitboxverpakking is gevuld met acht exclusieve producten en verkrijgbaar in een aantal varianten zoals de Balance en de Energy. Bij de Fitbox ontvang je een proefabonnement op de Fitpas, waarmee je gratis en met korting sporten in héél Nederland bij meer dan 1000 gecontracteerde sportinstellingen.