Karstadt.de verhoogt conversie met Sitestat
Significante stijging van de online omzet
Frankfurt, 17 juli 2006 - Het Duitse Karstadt Warenhaus GmbH heeft de
web analytics solution van Europees marktleider Nedstat gekozen om
haar website www.karstadt.de te monitoren. Sinds gebruik wordt gemaakt
van Sitestat 5 zijn de resultaten van de Karstadt online shop
significant verbeterd. Door een verandering in het bestelproces is het
aantal bestellingen gestegen en de browse-to-buy ratio verbeterd.
Karstadtâs online shop biedt meer dan 450.000 producten. Dagelijks
inzicht in de meest bestelde producten en merken maakt het mogelijk om
de homepage en productpaginaâs individueel en doorlopend te
optimaliseren. Bezoekers zien nu de meest populaire items in één
oogopslag. Ook de omzet van de FIFA Worldcup 2006 Shop op karstadt.de
is verhoogd met behulp van de Sitestat rapporten.
"Voor onze online klanten zijn usability en een snel overzicht erg
belangrijk. Met Sitestat kunnen we deze elementen van onze website
gericht verbeteren", zegt Bastian Siebers, Hoofd Controlling bij
karstadt.de.
Daarnaast worden de rapporten gebruikt voor het monitoren van
marketingactiviteiten. "We kunnen ons marketingbudget nu op een veel
efficiëntere manier inzetten en daarmee de conversie verhogen", aldus
Siebers.
Sitestat wordt ook gebruikt voor de interne communicatie. Ieder uur
worden bepaalde resultaten van de online business getoond op een groot
live scherm, zodat Karstadt werknemers actuele ontwikkelingen kunnen
volgen.
Over karstadt.de
Karstadt.de, de shopping en informatie portal van Karstadt Warenhaus
AG, behoort met meer dan 450.000 producten en ruim vier miljoen
reisaanbiedingen tot de meest toonaangevende shopping portals van
Duitsland. De portal biedt klanten een veelomvattend aanbod van
producten en diensten in de categoriën Dames / Heren / Wonen /
Electronica / Multimedia / Wijn / Golf / Sport / Reizen.
Nedstat