Ingezonden persbericht
Persbericht
Robin van Stroe nieuwe Country Sales Manager Professional Print
Canon benoemt top team Professional Print
Hoofddorp, 16 augustus 2006 - Canon Nederland versterkt het Professional Print team met Robin van Stroe. Per 1 augustus 2006 heeft Robin van Stroe als Country Sales Manager Professional Print de taak op zich genomen om Canon in Nederland uit te laten groeien tot een betrouwbare partner voor de professionele grafische markt. Het is Canons doel om ook in deze markt nummer één te worden. Robin heeft ruim 11 jaar ervaring in de printmarkt, waarvan een groot gedeelte in de grafische industrie.
"Het is Canons missie om bedrijven in de professionele grafische markt te helpen groeien en grotere marges te behalen door de inzet van digitale technieken naast traditioneel offset", aldus Robin van Stroe. "Daarbij spelen onze kwalitatief hoogwaardige en betrouwbare producten, software, diensten en service natuurlijk een belangrijke rol. Nog belangrijker is de kracht van de ideale mix van deze onderdelen die we voor elke klant kunnen samenstellen. Onze ruime ervaring op het gebied van Variable Data Printing, kleur- en workflow management is daarbij natuurlijk een groot voordeel. Op IPEX 2006 heeft Canon aangetoond op de goede weg te zijn, gezien het vertrouwen dat een groot aantal klanten daar aan Canon heeft gegeven."
Top Professional Print team
Eerder dit jaar heeft Canon Europa ook al een aantal belangrijke mensen aan het Europese Professional Print team toegevoegd. Per Klavsen is benoemd tot European Corporate and International Channel Director en David Preskett is de nieuwe Marketing Director European Professional Solutions. Canon behaalde in 2005 de positie van overall marktleider in print en heeft zichzelf tot doel gesteld de komende jaren deze positie ook in de professionele printmarkt in te gaan nemen.
Van Stroe over de benoemingen: "We hebben de ambitie uitgesproken marktleider op de professionele printmarkt te worden. Klavsen en Preskett zijn zeer ervaren en gedreven en weten als geen ander hoe ze Canons professionele printdivisie naar een nog hoger plan kunnen tillen. Met dit sterke Europese en Nederlandse team heb ik er nog meer vertrouwen in dat Canon alle kennis in huis heeft om een belangrijke speler te worden in deze markt."
Over Canon
Sinds de oprichting in 1935 is Canon een toonaangevende leverancier van innovatieve producten en oplossingen op het gebied van Digital Imaging en Informatie Technologie voor consumenten en zakelijk gebruikers. Canon investeert jaarlijks 7,9 procent van de jaaromzet in Research en Development, wat in 2004 bijna EUR 2 miljard was. Canon heeft de ambitie om in elke branche waarin het actief is, wereldwijd een nummer één positie in te nemen. Canon is volgens onderzoek van Infosource in 2005 nummer één op de Nederlandse MFP markt. Hier maken wereldwijd meer dan 108.000 werknemers zich sterk voor. De bedrijfsfilosofie van Canon is Kyosei en betekent 'samenleven en samenwerken voor het algemeen belang'. Deze filosofie klinkt door in Canons missie, doelstellingen en cultuur. Vanuit deze Kyosei-gedachte ondersteunt Canon verschillende initiatieven op maatschappelijk, cultureel en sportief vlak.
Meer informatie over Canon vindt u op: www.canon.nl
Beeldmateriaal is te downloaden via: http://www.edelmanpr.nl/pressroom.php?Action=Illustrations&CompanyId=9
# # #
Perscontact:
Marcel Surendonk
PR-manager Canon Nederland
tel: 023 567 02 11
mailto:m.surendonk@canon.nl
Leoni Janssen
Edelman
tel: 020 301 09 80
mailto:leoni.janssen@edelman.com