Blauw New Media
---
Sogeti en LogicaCMG winnen Gouden Spreekbuis in arbeidsmarkt ICT
Rotterdam , 11 augustus 2006
Sogeti en LogicaCMG hebben de Gouden Spreekbuis in de arbeidsmarkt
voor ICTers gewonnen. Sogeti won de prijs in de categorie
ICT-professionals en LogicaCMG in de categorie ICT-studenten.
Opvallend is dat zowel LogicaCMG als Sogeti voor beide categorieën
genomineerd waren. Naast hen behoorden ook Ordina (ICT-professionals)
en Capgemini (ICT-studenten) tot de genomineerden. De Gouden
Spreekbuis is een initiatief van Blauw Research en is bedoeld voor die
werkgever die onder haar doelgroep meetbaar de grootste ontwikkeling
heeft doorgemaakt.
Frank van der Reijden (Sogeti), Vincent Borst (Blauw Research), Michel
van den Brande en Iréne van der
Vijver (Sogeti) met de Gouden Spreekbuis 2006 in de categorie
ICT-professionals
en de Zilveren Spreekbuis voor de nominatie in de categorie
ICT-studenten.
Blauw Research baseert de nominaties en uiteindelijke winnaar op de
resultaten uit de Imago Blauwdruk ICT Arbeidsmarkt 2006. Dit onderzoek
meet de naamsbekendheid, het imago en de voorkeurspositie van
werkgevers voor ICT-professionals enerzijds en ICT-studenten
anderzijds. Uit beide modules zijn zeven meetpunten meegenomen in de
berekening:
(Ontwikkeling van) spontane bekendheid
(Ontwikkeling van) herinnering wervingsreclames/activiteiten
(Ontwikkeling van) spontane waardering
(Ontwikkeling van) gemiddelde imagoscore
(Ontwikkeling van) IB-score
(Ontwikkeling van) overweging
(Ontwikkeling van) absolute voorkeur
Mirjam Paauw van LogicaCMG krijgt de Gouden Spreekbuis 2006 in de
categorie
ICT-studenten en de Zilveren Spreekbuis voor de nominatie in de
categorie ICT-professionals
uitgereikt door Vincent Borst van Blauw Research.
De Imago Blauwdruk ICT Arbeidsmarkt 2006
De Imago Blauwdruk ICT Arbeidsmarkt bestaat dit jaar 10 jaar. Het
onderzoek is geïnitieerd door Blauw Research en is bedoeld als
arbeidsmarkt- en communicatie-instrument voor betrokkenen bij
werkgevers voor ICTers. De doelgroep van dit onderzoek bestaat
enerzijds uit ICT-professionals en anderzijds uit studenten
informatica of een ICT gerelateerde studie in Nederland. Deze HBO- en
WO-studenten ronden allemaal binnen twee jaar hun studie af (of hebben
die verwachting) en hebben enige mate van interesse in een baan binnen
de ICT. Dit jaar hebben 621 ICT-professionals en 400 ICT-studenten aan
het onderzoek meegedaan. Het veldwerk van het onderzoek heeft plaats
gevonden van week 16 tot en met week 19.
Noot voor de pers:
Voor meer informatie kunt u contact opnemen met: Vincent Borst; +31 10
4000 923; Blauw Research BV
Over Blauw
Blauw Research B.V. is het snelst groeiend top 10 onderzoekbureau van
Nederland. Ze ondersteunt bedrijven en instellingen bij het nemen van
beslissingen die leiden tot verbeterde stakeholderrelaties, producten
en diensten en inzet van middelen. Het bureau levert wezenlijke
informatie en heldere inzichten op basis van gedegen onderzoek. Blauw
Research staat voor betrokkenheid en originaliteit en is gedreven om
haar opdrachtgevers vooruit te helpen. Ze is actief in diverse
werkvelden, zoals Marketing, Communicatie, Media, Klant &
Medewerkersrelaties en beleid in de publieke sector. Eind 2006
verwacht Blauw Research met 90 medewerkers een omzet van EUR 9 miljoen
te hebben gerealiseerd.
« terug