Delhaize Groep boekt stijging van nettoresultaat met 21,4% tijdens eerste helft van 2006 en verhoogt omzetverwachtingen voor 2006
Resultaten tweede kwartaal 2006
* Sterke vergelijkbare omzetgroei in de V.S. (+3,4%) en in België (+3,2%)
* Totale omzetgroei met 6,8%
* Stijging van bedrijfsmarge tot 4,7% (4,5% in 2005)
* Nettoresultaat 23,1% hoger
Resultaten eerste helft 2006
* Totale omzetgroei met 9,0%
* Nettoresultaat 21,4% hoger
Vooruitzichten 2006
* Verwachte vergelijkbare omzetgroei voor Delhaize V.S. verhoogd naar 2,5% tot 3,0% (vroeger tussen 1,5% en 2,0%)
* Verwachte omzetgroei van Delhaize Groep aan ongewijzigde wisselkoersen verhoogd naar 4,5% tot 5,5% (vroeger 4% tot 5%)
* Bevestiging van winstverwachtingen
Reactie van de Afgevaardigd Bestuurder
"Delhaize Groep presteerde in het tweede kwartaal van 2006 heel sterk," zegt Pierre-Olivier Beckers, Voorzitter van het Executief Comité en Afgevaardigd Bestuurder van Delhaize Groep. "We realiseerden een uitstekende omzetgroei, met een toename van de vergelijkbare omzet in de V.S. met 3,4%, de sterkste prestatie van de afgelopen vijf jaar. Onze Belgische activiteiten herstelden zich sinds het begin van het jaar goed met een vergelijkbare omzetgroei met 3,2% in het tweede kwartaal. In Griekenland bleef de omzetgroei eveneens indrukwekkend."
"Onze resultaten van dit kwartaal zijn het rechtstreeks gevolg van nauwgezet geplande en goed uitgevoerde initiatieven binnen de Groep, waaronder de optimalisering van ons assortiment, marktvernieuwingen, de versnelling van het winkelopeningsprogramma en onze recente opvulovernames. Onze sterke resultaten in de eerste helft van het jaar en de verdere positieve ontwikkeling van onze activiteiten leiden ons tot een verhoging van onze omzetverwachtingen voor het volledige jaar en onze verwachtingen inzake de vergelijkbare omzetgroei in de V.S., en een bevestiging van onze winstverwachtingen voor 2006", besluit de heer Beckers.
Winst- en verliesrekening
De netto-omzet en andere opbrengsten van Delhaize Groep stegen in het tweede kwartaal van 2006 met 6,8% tot EUR 4,9 miljard. De organische omzetgroei bedroeg 5,7%, de beste prestatie in vijf jaar. De wisselkoerswijzigingen hadden slechts een heel beperkte invloed op de resultaten. Aan ongewijzigde wisselkoersen stegen de netto-omzet en andere opbrengsten met 6,5% ingevolge:
* de toename met 5,7% van de omzet in de V.S., ondersteund door de sterke prestatie bij Food Lion en een verbeterde tendens bij Hannaford. De vergelijkbare omzet van de Amerikaanse activiteiten steeg met 3,4%, aangepast voor de impact van Pasen, dat in 2006 in het tweede kwartaal en in 2005 in het eerste kwartaal viel;
* de stijging met 7,7% van de Belgische omzet dankzij een vergelijkbare omzetgroei met 3,2% en de overname van Cash Fresh eind mei 2005;
* de verhoging met 14,1% van de Griekse omzet dankzij de sterke verkoopdynamiek in bestaande winkels en winkelopeningen. Delhaize Groep sloot het tweede kwartaal van 2006 af met een verkoopnetwerk van 2.663 winkels tegenover 2.636 winkels eind 2005.
De brutomarge steeg tot 25,2% van de netto-omzet en andere opbrengsten (tegenover 25,0% in het tweede kwartaal van 2005), hoofdzakelijk door betere inventarisresultaten bij Food Lion en in België, voortgezet margebeheer en prijsoptimalisering en een verbeterde omzetsamenstelling bij Food Lion, die de aanhoudende investeringen in de prijspositie in verschillende ondernemingen van de Groep compenseerden. In het tweede kwartaal werd bijzondere aandacht besteed aan de prijspositionering van Hannaford.
De verkoop-, algemene en administratieve kosten bleven stabiel op 20,8% van de netto-omzet en andere opbrengsten. De conversie van Kash n' Karry-winkels naar Sweetbay in Florida (in het tweede kwartaal werden er 21 Kash n' Karry-winkels geconverteerd naar Sweetbay), hogere energie- en brandstofprijzen doorheen de Groep en de toename van medische kosten in de V.S. zetten onze kosten onder druk, maar dit werd geneutraliseerd door de solide omzetgroei en inspanningen inzake kostenbeheersing.
De andere bedrijfskosten bedroegen EUR 7,8 miljoen, voornamelijk afkomstig van kosten met betrekking tot winkelsluitingen en verliezen op het van de hand doen van vaste activa in de V.S.
De bedrijfsmarge van Delhaize Groep steeg tot 4,7% van de netto-omzet en andere opbrengsten tegenover 4,5% in 2005. Het bedrijfsresultaat groeide met 10,6% tot EUR 228,3 miljoen.
De netto financiële kosten daalden met 7,2% tot EUR 69,3 miljoen door de positieve impact van terugbetalingen van schulden in de eerste helft van 2006. De effectieve belastingvoet daalde van 41,1% tot 38,8%, hoofdzakelijk ten gevolge van de afwikkeling van state audits in de V.S.
Het hogere bedrijfsresultaat en de lagere financiële kosten en belastingvoet resulteerden in een stijging met 25,4% van het nettoresultaat uit voortgezette activiteiten tot EUR 97,3 miljoen, of EUR 1,01 per gewoon aandeel (EUR 0,81 in 2005).
Het deel van de Groep in de nettowinst steeg in het tweede kwartaal van 2006 met 23,1% tot EUR 94,6 miljoen. De gewone winst per aandeel bedroeg EUR 1,00 (EUR 0,82 in het tweede kwartaal van 2005) en de verwaterde winst per aandeel EUR 0,96 (EUR 0,79 in het tweede kwartaal van 2005).
Resultaten eerste jaarhelft
In de eerste 6 maanden van 2006 boekte Delhaize Groep:
* een organische omzetgroei met 4,5%;
* een groei van de netto-omzet en andere opbrengsten met 9,0% tot EUR 9,7 miljard;
* een stijging van de bedrijfswinst met 11,2% tot EUR 456,9 miljoen;
* een toename van het nettoresultaat uit voortgezette activiteiten met 21,6%;
* een stijging van het deel van de Groep in de nettowinst met 21,4% tot EUR 191,9 miljoen. Kasstroomoverzicht en balans
De thesaurie voortvloeiend uit bedrijfsactiviteiten bedroeg in het tweede kwartaal van 2006 EUR 255,5 miljoen ingevolge de hogere winstgevendheid en een verbetering van het bedrijfskapitaal. De investeringen stegen tot EUR 185,9 miljoen (EUR 154,4 miljoen in het tweede kwartaal van 2005), hoofdzakelijk ingevolge de verdere conversies naar Sweetbay, het marktvernieuwingsprogramma bij Food Lion en meer winkelopeningen. Delhaize Groep genereerde een vrije cash flow van EUR 72,2 miljoen, en na aanzienlijke terugbetalingen van schulden eerder dit jaar bezat de Groep op het einde van het tweede kwartaal EUR 283,4 miljoen aan geldmiddelen en kasequivalenten.
De verhouding nettoschuld tegenover eigen vermogen daalde eind juni 2006 tot 78,5% tegenover 81,4% eind 2005. Eind juni 2006 bedroeg de nettoschuld van Delhaize Groep EUR 2,7 miljard, een daling met EUR 206,9 miljoen tegenover EUR 2,9 miljard eind 2005, ingevolge de verzwakking van de Amerikaanse dollar tussen de twee balansdata en de voortdurende generatie van vrije cash flow. In april loste Delhaize America een obligatie van USD 563,5 miljoen met een rentevoet van 7,375% af door middel van beschikbare geldmiddelen en bestaande kredietlijnen.
Segmentrapportering
In het tweede kwartaal van 2006 bedroeg de bijdrage van de activiteiten in de Verenigde Staten tot de omzet van Delhaize Groep USD 4,4 miljard, een stijging met 5,7% tegenover het tweede kwartaal van 2005, hoofdzakelijk ingevolge de sterke verkoopdynamiek bij Food Lion en de verbeterde omzettendens bij Hannaford. De omzet van Delhaize Groep in de V.S. steeg met 4,4% in de eerste helft van 2006.
Tijdens het tweede kwartaal van 2006 steeg de vergelijkbare omzet met 3,4%, zonder de impact van de timing van Pasen, dat in 2006 in het tweede kwartaal en in 2005 in het eerste kwartaal viel. Inclusief de invloed van Pasen steeg de vergelijkbare omzet met 4,1%.
De sterke verkoopdynamiek bij Food Lion werd ondersteund door doeltreffende prijs-, promotie-, en marketinginitiatieven, een verbetering van het assortiment en de dienstverlening, de succesvolle markt- en conceptvernieuwingen, en winkelsluitingen vorig jaar door Winn-Dixie, een belangrijke concurrent van Food Lion. Na een zwakker eerste kwartaal ingevolge lagere consumentenbestedingen, groeide de omzet bij Hannaford in het tweede kwartaal aanzienlijk, ondersteund door doeltreffende promoties en marketinginitiatieven en een sterke omzetstijging in de voormalige Victory-winkels. Harveys en Sweetbay bleven in het tweede kwartaal goed presteren, terwijl de omzettrend in de niet-geconverteerde Kash n' Karry-winkels negatief was.
De brutomarge verbeterde met 6 basispunten dankzij betere inventarisresultaten, voortgezet margebeheer en prijsoptimalisering en verbeterde omzetsamenstelling bij Food Lion, deels tenietgedaan door gerichte prijsdalingen om de concurrentiepositie van onze Amerikaanse activiteiten te versterken. De verkoop-, algemene en administratieve kosten stegen als percentage van de omzet met 12 basispunten, hoofdzakelijk ingevolge geplande kosten in het kader van de conversie naar Sweetbay, hogere medische kosten en hogere energie- en brandstofkosten.
De bedrijfsmarge van de Amerikaanse activiteiten bleef stabiel op 5,0% van de netto-omzet en andere opbrengsten. Het bedrijfsresultaat van de Amerikaanse activiteiten van Delhaize Groep steeg met 5,5% tot USD 217,4 miljoen. In de eerste helft van 2006 bedroeg het bedrijfsresultaat USD 440,9 miljoen, een toename met 6,3% tegenover 2005.
In het tweede kwartaal van 2006 opende Delhaize Groep 19 nieuwe supermarkten in de V.S. (waaronder 8 Hannaford-winkels) waarvan 5 geherlokaliseerde winkels. Er werden 4 Harveys- en 5 Food Lion-winkels gesloten. Daarnaast werden er 4 Food Lion-winkels geconverteerd naar het Harveys-uithangbord.
Food Lion boekt snelle vooruitgang in de vernieuwingen in zijn Washington DC-markt en de intrede in de nieuwe markt van Greenville-Spartanburg, South Carolina. In het tweede kwartaal werden in Washington 3 geconverteerde Bottom Dollar Food-winkels en 19 Food Lion-winkels heropend. Ongeveer 25 Bloom-, 11 Bottom Dollar Food- en 7 Food Lion-conversies zullen in de tweede helft van het jaar worden afgerond, terwijl ongeveer 15 Bloom-winkels klaar zullen zijn in het begin van het eerste kwartaal van 2007 ingevolge vertragingen bij het verkrijgen van bouwvergunningen. In de markt van Greenville-Spartanburg werden 3 Bloom-winkels en 1 Food Lion-winkel geopend in het tweede kwartaal. Later dit jaar komen daar nog 2 Bloom-winkels en 2 Food Lion-winkels bij.
Hannaford zette zijn organische uitbreiding verder in het kader van zijn versnelde winkelopeningsprogamma voor dit jaar met de opening van 8 supermarkten in het tweede kwartaal, bovenop de 6 winkels die werden geopend in het eerste kwartaal. De onderneming investeerde in haar prijspositionering, met bijzondere aandacht voor haar activiteiten in Massachusetts.
In het tweede kwartaal van 2006 werden 21 Kash n' Karry-winkels geconverteerd naar het Sweetbay Supermarket-concept. Eind juni waren 48 Sweetbay-winkels, bijna de helft van onze activiteiten in Florida, operationeel. De overige 22 winkels in de markt van Tampa/St. Petersburg zullen tegen eind 2006 omgezet zijn naar het Sweetbay-uithangbord. De reactie van de klanten op het Sweetbay-uithangbord bleven positief, wat ook wordt weerspiegeld in de aanzienlijke omzetverhogingen na de conversie.
Delhaize België boekte in het tweede kwartaal van 2006 een netto-omzet en andere opbrengsten van EUR 1,1 miljard, een stijging met 7,7% tegenover 2005 ondanks 2 verkoopdagen minder. De onderneming boekte een sterke vergelijkbare omzetgroei met 3,2%. Cash Fresh, overgenomen op 31 mei 2005, droeg 3 maanden bij tot de omzet tegenover één maand vorig jaar. De goede verkoopdynamiek was een bevestiging van de verbeterde tendens van het eerste kwartaal ondanks het aanhoudend groot aantal winkelopeningen door concurrenten. Delhaize België verhoogde opnieuw zijn marktaandeel. Tijdens de eerste helft van 2006 boekte Delhaize België een omzetgroei met 8,4% tot EUR 2,1 miljard.
De bedrijfsmarge van Delhaize België verhoogde tot 5,1% van de netto-omzet en andere opbrengsten (4,6% in 2005). De bedrijfswinst steeg met 18,1% tot EUR 54,0 miljoen in het tweede kwartaal van 2006 en groeide met 3,4% tot EUR 100,3 miljoen in de eerste helft van 2006.
Eind juli waren alle geïntegreerde supermarkten en alle Delhaize City-winkels uitgerust met ACIS, het marge- en voorraadbeheersysteem dat oorspronkelijk werd ontwikkeld door de Amerikaanse ondernemingen van Delhaize Groep. Tegen het eind van de zomer zullen de medewerkers hiervoor opgeleid zijn en zullen de verschillende processen met betrekking tot dit systeem geïmplementeerd zijn. Zoals gepland zouden de eerste voordelen van dit marge- en voorraadbeheersysteem zichtbaar moeten zijn in het laatste kwartaal van dit jaar.
In het tweede kwartaal van 2006 groeide de omzet in Griekenland met 14,1% tot EUR 254,0 miljoen ten gevolge van een sterke vergelijkbare omzetgroei en winkelopeningen (12 nieuwe winkels tijdens de laatste 12 maanden tot een totaal van 142). De bedrijfsmarge van Alfa-Beta steeg tot 2,7% van de omzet terwijl de bedrijfswinst met 42,1% steeg tot EUR 6,9 miljoen. In de eerste helft van 2006 stegen de netto-omzet en andere opbrengsten in Griekenland met 11,9% tot EUR 489,8 miljoen en de bedrijfswinst nam met 69,4% toe tot EUR 10,2 miljoen.
De netto-omzet en andere opbrengsten van de Opkomende Markten (Tsjechische Republiek, Roemenië en Indonesië) van Delhaize Groep verhoogden met 7,1% tot EUR 106,8 miljoen dankzij de aanhoudend sterke verkoopdynamiek in Roemenië en Indonesië. De bedrijfswinst van de Opkomende Markten van Delhaize Groep bedroeg EUR 1,5 miljoen in het tweede kwartaal (EUR 0,2 miljoen in 2005). In de eerste helft van 2006 steeg de omzet van de Opkomende Markten met 7,1% tot EUR 210,8 miljoen en de bedrijfswinst groeide tot EUR 3,2 miljoen.
Financiële vooruitzichten 2006
Op basis van de sterke prestaties in de eerste helft van 2006 en haar vertrouwen in de rest van het jaar, verhoogt Delhaize Groep haar omzetverwachtingen voor het volledige jaar (aan ongewijzigde wisselkoersen van 1 EUR = 1,2441 USD):
* De vergelijkbare omzet van de Amerikaanse activiteiten van Delhaize Groep wordt in 2006 verwacht te groeien met 2,5% tot 3,0% (voorheen +1,5% tot +2,0%).
* De netto-omzet en andere opbrengsten van Delhaize Groep worden verwacht te stijgen met 4,5% tot 5,5% (voorheen +4,0% tot +5,0%). Delhaize Groep bevestigt haar winstverwachtingen aan ongewijzigde wisselkoersen (1 EUR = 1,2441 USD):
* De bedrijfswinst wordt in 2006 verwacht te groeien met 4% tot 6%.
* De verwachtingen voor de groei van de nettowinst (deel van de Groep) liggen tussen 8% en 12%. Daarnaast wordt in 2006:
* Een uitbreiding van het verkoopnetwerk van Delhaize Groep met ongeveer 85 winkels verwacht tot een totaal van 2.721 (tegenover een eerder verwachte uitbreiding met 96 winkels tot een totaal van 2.732).
* Delhaize Groep blijft investeringen plannen (zonder financiële leases) ten belope van ongeveer EUR 770 miljoen aan ongewijzigde wisselkoersen, waaronder ongeveer USD 700 miljoen voor de Amerikaanse activiteiten van de Groep.
Contacten
Guy Elewaut: +32 2 412 29 48
Geoffroy d'Oultremont: + 32 2 412 83 21
Hans Michiels: + 32 2 412 83 30
----------
Teleconferentie en webcast
Het management van Delhaize Groep zal de resultaten van het tweede kwartaal en de eerste jaarhelft van 2006 toelichten tijdens een teleconferentie op 10 augustus 2006 om 15u00. De teleconferentie is toegankelijk op de nummers +44 20 7162 0125 (V.K.), +1 334 420 4950 (V.S.) of +32 2 290 1411 (België), met als paswoord "Delhaize". De teleconferentie zal ook live uitgezonden worden op het internet via http://www.delhaizegroep.com. Een geïndexeerde replay van de webcast zal na de teleconferentie beschikbaar zijn op http://www.delhaizegroep.com.
Delhaize Groep
Delhaize Groep is een Belgische voedingsdistributeur met activiteiten in 8 landen op 3 continenten. Eind juni 2006 bestond het verkoopnetwerk van Delhaize Groep uit 2.663 winkels. In 2005 boekte Delhaize Groep EUR 18,6 miljard aan netto-omzet en andere opbrengsten en EUR 364,9 miljoen aan nettowinst. Eind 2005 stelde Delhaize Groep bijna 135.700 mensen tewerk. Delhaize Groep is genoteerd op Euronext Brussel (DELB) en de New York Stock Exchange (DEG).
Dit persbericht is beschikbaar in het Nederlands, Frans en Engels. U vindt het ook op de website http://www.delhaizegroep.com. Vragen kunnen verzonden worden naar investor@delhaizegroup.com.
IFRS Informatie
De tussentijdse financiële informatie werd opgesteld conform de opname- en waarderingsregels van IFRS, zoals aangenomen door de Europese Unie.
Verslag van de Commissaris
Deloitte Bedrijfsrevisoren/Reviseurs d'Entreprises SCC heeft een beperkt nazicht uitgevoerd van de tussentijdse geconsolideerde financiële informatie voor de periode eindigend op 30 juni 2006. Dit beperkte nazicht bestond hoofdzakelijk uit de analyse en vergelijking van, en de discussie over de financiële informatie en was dus minder uitgebreid dan een audit, waarvan de doelstelling is om een opinie te geven over de financiële staten in hun geheel. Dit nazicht heeft geen elementen aan het licht gebracht die betekenisvolle correcties van de geconsolideerde financiële informatie vergen. Het volledige verslag van de commissaris over het beperkte nazicht van de tussentijdse geconsolideerde financiële informatie is beschikbaar op de website van Delhaize Groep, www.delhaizegroep.com.
Definities
* Andere bedrijfsopbrengsten: hoofdzakelijk huurinkomsten uit vastgoedbeleggingen, winst op de verkoop van vaste activa, opbrengsten uit recyclage en diensten aan groothandelsklanten.
* Gewogen gemiddeld aantal aandelen: aantal uitstaande aandelen in het begin van de periode zonder eigen aandelen, aangepast voor het aantal aandelen dat tijdens de periode vernietigd, teruggekocht of uitgegeven werd, vermenigvuldigd met een factor voor het gewicht in de tijd.
* Gewoon resultaat per aandeel: winst of verlies toegekend aan de gewone aandeelhouders van de moedervennootschap, gedeeld door het gemiddeld aantal uitstaande aandelen tijdens de periode. Het gewone resultaat per aandeel wordt berekend op het resultaat uit voortgezette activiteiten min de minderheidsbelangen op voortgezette activiteiten, en op het deel van de Groep in het nettoresultaat.
* Netto financiële kosten: financiële kosten min opbrengsten uit beleggingen.
* Nettoschuld: financiële langetermijnverplichtingen, plus financiële kortetermijnverplichtingen en afgeleide passiva, verminderd met afgeleide activa, beleggingen in schuldeffecten en geldmiddelen en kasequivalenten
* Organische omzetgroei: omzetgroei gecorrigeerd voor omzet uit overnames en desinvesteringen aan ongewijzigde wisselkoersen
* Uitstaande aandelen: aantal aandelen uitgegeven door de vennootschap, verminderd met aandelen in eigen bezit
* Vergelijkbare omzet: omzet van dezelfde winkels, inbegrepen herlokalisaties en uitbreidingen, en aangepast voor kalendereffecten
* Verwaterd resultaat per aandeel: wordt berekend door de winst of het verlies toegekend aan gewone aandeelhouders en het gemiddeld aantal uitstaande aandelen aan te passen voor de effecten van verwatering met alle potentiële gewone aandelen, waaronder deze verbonden aan converteerbare instrumenten, opties of warrants of aandelen die werden uitgegeven onder bepaalde voorwaarden
* Vrije cashflow: cashflow vóór financieringsactiviteiten, beleggingen in schuldeffecten en verkoop van en op vervaldag gekomen schuldeffecten
In haar financiële communicatie gebruikt Delhaize Groep bepaalde maatstaven die niet gedefinieerd zijn door boekhoudnormen. Delhaize Groep stelt deze maatstaven niet voor als een alternatief voor nettoresultaat of andere financiële maatstaven die bepaald werden overeenkomstig IFRS. Deze maatstaven, zoals gebruikt door Delhaize Groep, kunnen verschillen van gelijkluidende maatstaven die gebruikt worden door andere ondernemingen. Wij denken dat deze maatstaven belangrijk zijn in onze sector en frequent gebruikt worden door beleggers, analisten en andere partijen. In de persmededeling vindt u de berekening van deze maatstaven op basis van financiële maatstaven gedefinieerd volgens IFRS.
----------
Voorzichtigheid omtrent voorspellingen
De verklaringen, andere dan over feiten in het verleden, die in deze persmededeling zijn opgenomen of waarnaar wordt verwezen, evenals andere schriftelijke en mondelinge verklaringen die van tijd tot tijd door Delhaize Groep of haar vertegenwoordigers worden gedaan, en die gaan over activiteiten, gebeurtenissen en ontwikkelingen waarvan Delhaize Groep verwacht of anticipeert dat ze in de toekomst zullen of kunnen plaatsvinden, zijn voorspellingen in de betekenis van de Amerikaanse federale financiële wetgeving en houden een aantal risico's en onzekerheden in. Dit omvat, maar is niet beperkt tot, verklaringen omtrent strategische opties, toekomstige strategieën en de verwachte voordelen van deze strategieën. Deze voorspellingen kunnen algemeen herkend worden aan uitdrukkingen zoals "vooruitzichten", "verwachtingen", "geloven", "schatten", "beogen", "voorspellen", "begroten", "voorzien", "strategie", "zou kunnen", "doelstelling", "anticiperen", "nastreven", "plannen", "verwachten", "vermoedelijk", "zullen", "zouden" of andere gelijkaardige woorden of uitdrukkingen. Hoewel zulke verklaringen gebaseerd zijn op de op dit ogenblik beschikbare informatie, kunnen de eigenlijke resultaten aanzienlijk verschillen van de verwachtingen, afhankelijk van diverse factoren. Deze factoren omvatten, maar zijn niet beperkt tot, wijzigingen in de algemene economische context of in de markten van Delhaize Groep, in het consumentengedrag, in inflatie of wisselkoersen of in wetgeving; concurrentie; ongunstige uitspraken in claims, de onmogelijkheid om tijdig de bouw, renovatie, integratie of conversie van winkels af te ronden en bevoorradings- of kwaliteitsproblemen bij leveranciers. Bijkomende risico's en onzekerheden, waardoor de uiteindelijke resultaten aanzienlijk kunnen verschillen van de resultaten die door deze verklaringen werden voorspeld, worden beschreven in het jaarverslag van Delhaize Groep in het document 20-F voor het jaar eindigend op 31 december 2005 en andere neerleggingen door Delhaize Groep en Delhaize America bij de U.S. Securities and Exchange Commission. Deze risicofactoren zijn in dit document bij referentie opgenomen. Delhaize Groep en Delhaize America nemen geen enkele verbintenis op zich om ontwikkelingen in deze risicofactoren te actualiseren of om publiek welke herziening ook van de verklaringen vervat in dit persbericht aan te kondigen, of om correcties aan te brengen om toekomstige gebeurtenissen of ontwikkelingen weer te geven.