Vodafone klantenservice noteert 100 miljoenste gesprek

Vodafone

http://www.vodafone.nl

Maastricht, 10 augustus 2006 - Op 3 augustus jl. om 15:20:23 uur noteerde Vodafone Customer Management een historische mijlpaal door het 100 miljoenste gesprek van een klant met een adviseur van Vodafone. De klant belde de dienst Vodafone Nummerinformatie en Doorverbinden via 118.

Peter Doveren, Directeur Customer Management Vodafone Nederland: 'We zijn trots op deze mijlpaal. Dagelijks staan onze adviseurs gemiddeld 40.000 keer klanten te woord, ruim 1,1 miljoen per jaar, 24 uur per dag. Het merendeel van de klanten belt naar Vodafone en vraagt of we hen kunnen helpen naar het zoeken van een nummer om hen daarna door te verbinden. Het is goed om te zien dat in de afgelopen jaren het gebruik en waardering van diensten van Vodafone Customer Management alsmaar is toegenomen. Het duurde zeven jaar tot de 50 miljoen en slechts vier jaar om de 100 miljoen te halen. En helemaal onvoorstelbaar als je bedenkt dat er in de afgelopen 11 jaar nog eens bijna drie keer zoveel gebeld is naar Vodafone klantenservice zonder persoonlijk gesprek, voor bijvoorbeeld informatie over Beltegoed of Opwaarderen'.

De 100 miljoenste beller is de 21-jarige Roxanne Saris uit Eindhoven: 'Ongelofelijk dat ik de 100 miljoenste ben. Ik bel heel regelmatig met de klantenservice van Vodafone maar zoiets verwacht je natuurlijk niet. Een superverrassing zou je kunnen zeggen'.

De waardering van klanten voor de hoge kwaliteit diensten en service van Vodafone Customer Management neemt, net als het aantal gebruikers, ieder jaar verder toe. Van 10 miljoen gesprekken per jaar in 2003, 11 miljoen in 2004 en 13 miljoen in 2005, tot dit jaar al 16 miljoen gesprekken. Vodafone streeft ernaar om alle gesprekken binnen acht seconden aan te nemen om klanten van dienst te kunnen zijn. Vodafone Customer Management is 24 uur per dag en zeven dagen per week bereikbaar via het nummer 1200.

Kijk voor meer informatie op www.vodafone.nl.
Een foto van de 100 miljoenste beller kunt u opvragen bij Vodafone Corporate Communicatie in Maastricht en is rechtenvrij beschikbaar via ANP Fotonet en de digitale beeldbank van het ANP.

Foto-onderschrift: De 21-jarige Roxanne Saris nam vandaag in haar woonplaats Eindhoven felicitaties in ontvangst van Peter Doveren, directeur Customer Management van Vodafone Nederland. Zij voerde op 3 augustus 2006 om 15:20:23 uur het 100 miljoenste gesprek met een adviseur van Vodafone Customer Management. Een historische mijlpaal in de bijna 11-jarige geschiedenis van Vodafone in Nederland.

/ / / / / / / / / / / / / /

Vodafone Libertel N.V.

Vodafone is een van de grootste mobiele telecommunicatiebedrijven in Nederland en maakt deel uit van de wereldwijde Vodafone Group, het grootste telecommunicatiebedrijf voor mobiele telefonie ter wereld met proportioneel bijna 187 miljoen klanten in vijf continenten. De Vodafone Group heeft deelnemingen in het aandelenkapitaal van mobiele operators in 27 landen. Daarnaast heeft zij een samenwerkingsverband met netwerken in 33 landen.