Vodafone klantenservice noteert 100 miljoenste gesprek
Vodafone
http://www.vodafone.nl
Maastricht, 10 augustus 2006 - Op 3 augustus jl. om 15:20:23 uur noteerde Vodafone
Customer Management een historische mijlpaal door het 100 miljoenste gesprek van een
klant met een adviseur van Vodafone. De klant belde de dienst Vodafone Nummerinformatie
en Doorverbinden via 118.
Peter Doveren, Directeur Customer Management Vodafone Nederland: 'We zijn trots op deze
mijlpaal. Dagelijks staan onze adviseurs gemiddeld 40.000 keer klanten te woord, ruim 1,1
miljoen per jaar, 24 uur per dag. Het merendeel van de klanten belt naar Vodafone en
vraagt of we hen kunnen helpen naar het zoeken van een nummer om hen daarna door te
verbinden. Het is goed om te zien dat in de afgelopen jaren het gebruik en waardering van
diensten van Vodafone Customer Management alsmaar is toegenomen. Het duurde zeven jaar tot
de 50 miljoen en slechts vier jaar om de 100 miljoen te halen. En helemaal onvoorstelbaar
als je bedenkt dat er in de afgelopen 11 jaar nog eens bijna drie keer zoveel gebeld is
naar Vodafone klantenservice zonder persoonlijk gesprek, voor bijvoorbeeld informatie
over Beltegoed of Opwaarderen'.
De 100 miljoenste beller is de 21-jarige Roxanne Saris uit Eindhoven: 'Ongelofelijk dat ik
de 100 miljoenste ben. Ik bel heel regelmatig met de klantenservice van Vodafone maar
zoiets verwacht je natuurlijk niet. Een superverrassing zou je kunnen zeggen'.
De waardering van klanten voor de hoge kwaliteit diensten en service van Vodafone Customer
Management neemt, net als het aantal gebruikers, ieder jaar verder toe. Van 10 miljoen
gesprekken per jaar in 2003, 11 miljoen in 2004 en 13 miljoen in 2005, tot dit jaar al 16
miljoen gesprekken. Vodafone streeft ernaar om alle gesprekken binnen acht seconden aan te
nemen om klanten van dienst te kunnen zijn. Vodafone Customer Management is 24 uur per dag
en zeven dagen per week bereikbaar via het nummer 1200.
Kijk voor meer informatie op www.vodafone.nl.
Een foto van de 100 miljoenste beller kunt u opvragen bij Vodafone Corporate Communicatie
in Maastricht en is rechtenvrij beschikbaar via ANP Fotonet en de digitale beeldbank van
het ANP.
Foto-onderschrift: De 21-jarige Roxanne Saris nam vandaag in haar woonplaats Eindhoven
felicitaties in ontvangst van Peter Doveren, directeur Customer Management van Vodafone
Nederland. Zij voerde op 3 augustus 2006 om 15:20:23 uur het 100 miljoenste gesprek met
een adviseur van Vodafone Customer Management. Een historische mijlpaal in de bijna
11-jarige geschiedenis van Vodafone in Nederland.
/ / / / / / / / / / / / / /
Vodafone Libertel N.V.
Vodafone is een van de grootste mobiele telecommunicatiebedrijven in Nederland en maakt
deel uit van de wereldwijde Vodafone Group, het grootste telecommunicatiebedrijf voor
mobiele telefonie ter wereld met proportioneel bijna 187 miljoen klanten in vijf
continenten. De Vodafone Group heeft deelnemingen in het aandelenkapitaal van mobiele
operators in 27 landen. Daarnaast heeft zij een samenwerkingsverband met netwerken in 33
landen.