Sterrenrestaurants maken plaats voor trendy hotspots
Hotchpots.com
Stijve 'Sterrenrestaurants' verliezen steeds meer status. De moderne generatie eters is
veel meer geneigd om op internet te zoeken naar nieuwe, trendy en bijzondere restaurants
en laat de oude, papieren restaurantgidsen links liggen. De gedrukte gidsen kunnen het
hoge tempo van de huidige horeca vaak niet meer bijbenen. De nieuwe generatie eters laat
zich met name adviseren door vrienden en relaties, of maakt gebruik van internet om
nieuwe restaurants te vinden. De restaurantsites van nu werken niet meer met culinaire
inspecteurs of culinair journalisten, maar met kritische eters die letten op het
totaalbeeld, niet op 'het percentage room in de saus', aangevuld door commentaar van de
bezoekers. Omdat de nieuwe generatie eters ook veel stedentrips maakt, komen ze sneller
in aanraking met nieuwe trends en horecaconcepten. Hierdoor neemt de kritische houding
toe. De Europese restaurantgids Hotchpots.com richt zich op deze 'nieuwe eter' en ziet de
behoefte aan een goede internationale gids groeien. Daarom breidt Hotchpots.com komende
maanden flink uit met meer wereldsteden.
Trendy inrichting, goed concept & leuke service
De 'nieuwe eter' is bereid om te betalen voor een goede maaltijd, maar wil niet langer
door te correcte obers worden bediend in een saai, klassiek interieur. Een trendy
inrichting, een goed concept en leuke service zijn minstens zo belangrijk als een goede
maaltijd. Daarom focust de, van origine Nederlandse, restaurantgids op deze aspecten en
niet alleen op het eten. Hotchpots.com breidt de komende maanden uit, om in de groeiende
behoefte te kunnen voorzien. Op dit moment geeft de 'handpicked restaurant guide' een
overzicht van de meest trendy en bijzondere restaurants en bars in New York, Toronto en
Bangkok. Over twee weken komt hier Berlijn bij en binnen twee maanden zijn Stockholm en
Moskou aan de beurt. In alle Hotchpots-steden zitten minimaal vier lokale spotters die
wekelijks actief restaurants zoeken en testen. Nu worden de recensies in het Nederlands,
Engels en Duits aangeboden. Vanaf deze maand wordt ook de wereldtaal Spaans toegevoegd.
Dertigers & veertigers willen verrast worden
Dertigers en veertigers willen vooral verrast worden en stellen hoge eisen aan
restaurants. Service staat verreweg bovenaan het eisenlijstje, maar dan wel op een
ontspannen manier.
Opvallend is, dat de consument steeds minder trouw is en verwacht dat een restaurant
blijft vernieuwen. Anders is hij niet bereid terug te keren. Dit leidt tot nog meer en
snellere verschuivingen in de restaurantwereld, waar papieren gidsen ook niet langer op
in kunnen spelen. In wereldsteden als New York en Berlijn ligt het tempo waarin nieuwe
restaurants openen nog een stuk hoger dan bijvoorbeeld in Amsterdam. Daarom groeit de
behoefte aan actuele gidsen, waar bij voorkeur door een redactie al een voorselectie is
gedaan.
In één oogopslag de hippe tips
De site Hotchpots.com richt zich op stedentrippers, expats en zakenmensen die gedurende
korte tijd een stad bezoeken. Zij kunnen Hotchpots.com raadplegen om in één
oogopslag te zien waar zij het beste kunnen eten en drinken. Hotchpots, het Engelse woord
voor hutspot, geeft een mix van exclusieve restaurants, hippe bars en bijzondere
lunchplekken.
WWW.HOTCHPOTS.COM