Steeds meer abonnees voor T-Mobile
T-MOBILE
Rubriek: Binnenland
Datum en tijd: 10-08-2006 09:52
T-Mobile Netherlands heeft het klantenbestand zien groeien van 2.250.000
eind juni 2005 tot 2.381.000 eind juni 2006. Het percentage abonnees
(versus PrePaid gebruikers) steeg van 49% een jaar geleden tot 55% eind
juni 2006. De totale omzet over het tweede kwartaal bedroeg 282 miljoen
euro tegenover 267 miljoen euro een jaar eerder. De gemiddelde omzet per
gebruiker (ARPU) steeg van 37 euro eind juni 2005 naar 38 euro eind juni
van dit jaar. Klanten besteden momenteel gemiddeld 17% van hun maandomzet
aan datacommunicatie, zoals mobiel Internet. De lagere EBITDA van 26
miljoen euro in het tweede kwartaal van dit jaar tegenover 34 miljoen
euro in het tweede kwartaal in 2005 is onder andere het gevolg van de
hoge kosten voor verwerving van nieuwe klanten. Zo stegen de
acquisitiekosten per abonneeklant van 364 euro in het tweede kwartaal
2005 naar 391 euro in het tweede kwartaal van dit jaar.
Hans van Leeuwen, Financieel Directeur T-Mobile Netherlands: 'We merkten
in het eerste kwartaal al dat de introductie van het abonnement T-Mobile
Flex een succes was. De groei van het aantal abonnees dat kiest voor
T-Mobile Flex heeft ook in het tweede kwartaal doorgezet. Daarmee is het
percentage abonnees binnen ons klantenbestand nog verder gestegen. De
kosten voor het verwerven van nieuwe abonnees op de Nederlandse markt
zijn echter zeer hoog en gaan ten koste van het resultaat. Bovendien
leggen voorgenomen maatregelen van de overheid, zoals verlaging van
gespreksafgiftetarieven en roamingtarieven, steeds meer druk op de
opbrengsten. T-Mobile heeft daarom besloten kritisch te kijken naar de
kosten die in de verschillende verkoopkanalen worden besteed aan de
verwerving van klanten.'
Investeringen
In het tweede kwartaal van 2006 investeerde T-Mobile 35 miljoen Euro,
onder meer in een nieuw IT systeem dat de Klantenservice in staat stelt
haar dienstverlening te optimaliseren. Daarnaast vond verdere uitbreiding
van het 3G-netwerk plaats evenals de uitrusting daarvan met HSDPA voor
mobiel breedband Internet.
Over T-Mobile
T-Mobile, het wereldwijde mobiele netwerk, heeft in Nederland 2,38
miljoen actieve klanten aan het einde van juni 2006 en met een omzet van
282 miljoen euro in het tweede kwartaal van 2006 bekleedt zij een stevige
nummer 3 positie op de Nederlandse markt. T-Mobile biedt producten en
diensten voor zowel consumenten als zakelijke gebruikers. T-Mobile
beschikt in Nederland over een zeer modern mobiel netwerk voor spraak- en
datadiensten en een uitgebreid netwerk van HotSpots, waar gebruikers de
beschikking hebben over een zeer snelle mobiele internetverbinding.
T-Mobile Netherlands is onderdeel van T-Mobile International, een van de
leidende mobiele communicatie ondernemingen in de wereld. Als één van
Deutsche Telekom's drie strategische bedrijfsonderdelen, concentreert
T-Mobile zich op de meest dynamische markten in Europa en de Verenigde
Staten. De dochterondernemingen van Deutsche Telekom leveren aan het eind
van het tweede kwartaal in 2006 mobiele diensten meer dan 90 miljoen
klanten. Zij doen dit via een gemeenschappelijk platform gebaseerd op
GSM, 's werelds meest succesvolle digitale draadloze standaard. T-Mobile
is de enige mobiele communicatie aanbieder ter wereld met naadloze
transatlantische dienstverlening.
T-Mobile maakt ook deel uit van FreeMove, een alliantie van de vier
leidende Europese mobiele operators - Orange, TIM (Telecom Italia
Mobile), T-Mobile and TeliaSonera. Hiermee ondersteunt FreeMove haar
klanten in hun communicatiebehoeften, wanneer zij op reis zijn in het
buitenland, op een manier zoals zij thuis gewend zijn.
Meer informatie:
T-Mobile Netherlands BV
Priscilla Tomasoa
Woordvoerder
Telefoon: 06 1409 6666
E-mail: pers@t-mobile.nl
Persberichten op de site: www.t-mobile.nl