Ingezonden persbericht
Hyperion beloont werknemers voor schoon rijden
Drive Clean to Drive Change initiatief voor verbeteren milieu
Utrecht, 9 augustus 2006 - Werknemers van Hyperion (Nasdaq: HYSL), wereldwijd marktleider op het gebied van Business Performance Managementsoftware, krijgen een cheque als zij voor een schonere auto kiezen. Hyperion laat met het initiatief Drive Clean to Drive Change zien dat werknemers het verbeteren van de luchtkwaliteit ook zelf ter hand kunnen nemen. In Nederland kunnen werknemers aanspraak maken op een bonus van ongeveer 4200 euro (5000 dollar).
Hyperion hoopt met dit initiatief werknemers te bewegen over te stappen op een milieuvriendelijk exemplaar bij de keuze voor een nieuwe auto. Hiermee werken zij mee aan een vermindering van de uitstoot van schadelijke gassen. In de Verenigde Staten bestaat het initiatief al langer en zijn er inmiddels ruim tachtig bonussen uitgekeerd. Met het initiatief lukt het volgens Hyperion om ook die mensen die nog over de aanschaf van een schonere auto twijfelen, over de streep te trekken. "Veel werknemers denken bij de aanschaf van een auto niet in de allereerste plaats aan het milieu, hoewel milieuvriendelijkheid bij de aanschaf wel steeds belangrijker wordt. Als bedrijf doen wij simpelweg iets om dit nog verder te stimuleren," aldus Godfrey Sullivan, CEO van Hyperion Solutions.
Verschil maken
Het initiatief is in de Verenigde Staten begonnen. Werknemers in Europa, het Midden-Oosten en Azië kunnen momenteel ook van de regeling profiteren. Hiervoor zijn de normen wel naar plaatselijke standaard omgezet. Auto's die in Amerika in aanmerking komen voor het programma moeten voldoen aan de zogeheten 45 mpg-standaard (minimaal 45 mijl per gallon), in Europa moet een auto voldoen aan de eis van 5,3 liter benzine per 100 kilometer. Om deze aantallen te halen is het gebruik van een schonere motor vereist.
Hyperion probeert ook andere bedrijven te overtuigen van de kracht van het Drive Clean to Drive Change-initiatief en te bewegen eenzelfde initiatief te ontplooien. Godfrey Sullivan vervolgt: "Het geloof dat wij een verschil kunnen maken in de samenlevingen waar wij actief zijn, staat centraal in onze missie. Er zijn weinig dingen die zo veel impact op onze gezondheid en de kwaliteit van leven hebben als de luchtkwaliteit. Vandaar dat wij ook andere bedrijven proberen te interesseren om zelfstandig met dit initiatief aan de slag te gaan.''
Over Hyperion
Hyperion (Nasdaq:HYSL) is wereldwijd marktleider op het gebied van Business Performance Managementsoftware. Het bedrijf heeft meer dan 11.000 klanten die de software van Hyperion gebruiken om zicht te krijgen op de resultaten van hun activiteiten en om hen te helpen plannen en organiseren om die prestaties te verbeteren. Met de Hyperion software kunnen klanten data verzamelen, ordenen en analyseren, alvorens het door de onderneming te communiceren. Hyperion levert de enige Business Performance Managementoplossing die in één enkel systeem financiële management applicaties integreert met een business intelligence platform.
Hyperion is opgenomen in de FORTUNE 100 Best Companies to Work For 2004-lijst en bedient klanten in 45 landen. Met een netwerk van meer dan 600 partners biedt Hyperion een ongeëvenaard niveau van gespecialiseerde oplossingen en diensten. In het fiscale jaar dat eindigde op 30 juni 2005 heeft Hyperion een jaaromzet gerealiseerd van 703 miljoen dollar. De onderneming heeft zijn hoofdvestiging in Santa Clara, Californië. Voor meer informatie zie www.hyperion.nl.
Safe Harbor Statement
Statements in this press release other than statements of historical fact are forward-looking statements, including, but not limited to, statements concerning the potential success of anticipated product features, the anticipated product offerings and the potential market opportunities for business performance management software. Such statements constitute anticipated outcomes and do not assure results. Actual results may differ materially from those anticipated by the forward-looking statements due to a variety of factors, including, but not limited to the company's ability to retain and attract key employees, the successful and timely development of new products, the impact of competitive products and pricing, customer demand, and technological shifts. For a more detailed discussion of factors that could affect the company's performance and cause actual results to differ materially from those anticipated in the forward-looking statements, interested parties should review the company's filings with the Securities and Exchange Commission, including the Report on Form 10-K filed on August 31, 2005 and the report on Form 10-Q filed on November 9, 2005. The company does not undertake an obligation to update its forward-looking statements to reflect future events or circumstances.
"Hyperion," the Hyperion "H" logo and Hyperion's product names are trademarks of Hyperion. References to other companies and their products use trademarks owned by the respective companies and are for reference purpose only.