Reuzenglazen Heineken op Leidseplein na 26 jaar vervangen
Heineken nederland b.v.
Heineken onthult nieuwe Extra Cold versie van
.de twee proostende glazen. op Leidseplein
Zoeterwoude/Amsterdam, 4 augustus 2006 - Door de jaren heen zijn de twee grote, gevulde en
schuimende Heineken glazen boven op het dak van Grand Café Heineken Hoek aan het
Leidseplein, uitgegroeid tot een karakteristiek onderdeel van het Amsterdamse stadsbeeld.
Gisterenavond werd dit vertrouwde duo na 26 jaar vernieuwd. De oude vertrouwde Heineken
glazen werden tijdens een spectaculair evenement vervangen door de nieuwe Heineken Extra
Cold .Galaxy. glazen. Deze Galaxy-glazen zijn bij het publiek al bekend; ze werden vorig
jaar met succes geïntroduceerd in de landelijke horeca als hét nieuwe
standaardglas. Daarmee verdween na ruim een kwart eeuw het beroemde .vaasje. of
.Amsterdammertje.. De verrassende onthulling van de Heineken Extra Cold .Galaxy. glazen
was de kick-off van de introductiecampagne voor Heineken Extra Cold bier; een nieuwe
tapvariant van Heineken, die wordt geserveerd op 0 graden Celsius.
Na een aankondiging door deejay Gijs Staverman en een muzikaal optreden van de electroband
Zero Degrees, werden de nieuwe glazen in gebruik genomen. De twee reusachtige, proostende
Heineken glazen zijn vervangen door twee nieuwe proostende Heineken Extra Cold Galaxy
glazen van hetzelfde formaat. Om de onthulling een extra feestelijk tintje te geven,
werden de bezoekers van Grand Café Heineken Hoek getrakteerd op speciale
ijsblokjes met een Extra Cold munt, waarmee het tweede Extra Cold biertje gratis
gedronken kon worden.
Vertrouwd beeld
.We hebben op een van de meest bruisende locaties in Amsterdam iets .ouds &
vertrouwds. vervangen door iets .nieuws en vertrouwds., aldus Herwin van den Berg,
marketing directeur van Heineken Nederland. .Deze nieuwe glazen zijn net zo prominent en
fraai, maar meer van deze tijd. De verrassende onthulling past bij ons merk en markeert
tegelijkertijd de komst van de nieuwe tapbiervariant Heineken Extra Cold. Wij denken dat
binnen afzienbare tijd ook déze nieuwe Galaxy-glazen een vertrouwd onderdeel zijn
van het Amsterdamse straatbeeld. Net zoals Heineken Extra Cold een geliefde biervariant
zal zijn bij het grote publiek..
.De twee reusachtige, proostende Heineken glazen waren aan vervanging toe. Ze hebben sinds
1980 het straatbeeld rondom het Leidseplein bepaald en zijn uitgegroeid tot iets dat veel
verder gaat dan een lichtreclame. Overdag vielen de reuzenglazen op door hun grootte. .s
Avonds gaven ze een extra fraaie aanblik, want dan waren ze neonverlicht. De nieuwe
glazen zijn eveneens een lichtend voorbeeld, en bovendien voorzien van het nul graden
symbool en Heineken Extra Cold logo, een referentie naar de nieuwe, extra koude
tapvariant van Heineken., besluit Van den Berg: .Heineken Extra Cold is here to stay!..
- EINDE PERSBERICHT -
NOOT AAN DE REDACTIE,