Ingezonden persbericht


Marktplaats.nl introduceert 'sponsored content'

Emmeloord, 4 augustus 2006 - Marktplaats.nl introduceert vandaag een nieuwe advertentiemogelijkheid genaamd 'sponsored content'. Via sponsored content kunnen adverteerders Marktplaats-gebruikers binnen een bepaalde groep of rubriek van hulp en tips voorzien. Hierdoor kunnen zij zich als expert binnen deze groep of rubriek profileren. Per segment is er ruimte beschikbaar voor één partner. Nuon is de eerste partner waarmee Marktplaats een overeenkomst heeft bereikt en krijgt een permanente positie in de groep 'Huis en Inrichting'.

Via een tekstlink bovenaan de pagina en een content banner wordt er traffic gegenereerd naar de gesponsorde pagina. De kosten voor het sponsoren van een pagina zijn afhankelijk van de populariteit van een pagina, gemeten in uniek bereik, en de intrinsieke waarde van de categorie.

"Door onze gebruikers van relevante en waardevolle informatie te voorzien tijdens het koopproces, kunnen adverteerders zich als expert profileren", vertelt Oscar Diele, marketing directeur eBay Nederland en Marktplaats.nl. "We zijn blij vandaag met Nuon in zee te gaan. Daarnaast zijn we op dit moment in gesprek met een aantal partijen uit de financiële- en telecomsector."

Kijk hier meer informatie over sponsored content door Nuon.

Over Marktplaats.nl
Marktplaats.nl, opgericht in 1999, was in Nederland een van de eerste websites die zich volledig richtte op rubrieksadvertenties. Sinds de oprichting is de onderneming uitgegroeid tot de populairste website op dit gebied in Nederland met een nog altijd groeiende klantenbasis van particulieren en kleine bedrijven. Per dag worden er meer dan 120.000 nieuwe advertenties op de site geplaatst, van kleding en verzamelobjecten tot auto's en huisraad. De onderneming maakt sinds november 2004 onderdeel uit van eBay. Marktplaats is gevestigd in Emmeloord. Kijk voor meer informatie op: www.marktplaats.nl.

###



Ingezonden persbericht