Vrouwen vallen voor Jochem de Bruin
Sanoma uitgevers
Persbericht
Financiële reclame: graag eerlijk en emotioneel
Vrouwen vallen voor Jochem de Bruin
Hoofddorp, 3 augustus 2006 - Vrouwen irriteren zich mateloos aan goedkope
leenadvertenties. Maar Jochem de Bruin zien ze wel zitten. Deze reclame makende
bankmedewerker scoort erg goed bij ze. Vrouwen willen financiële reclame die eerlijk
is, emotie heeft en waarin ze zich kunnen herkennen.
Dat blijkt uit Vrouwen en Financiën, een onderzoek van Sanoma Uitgevers Vrouwen,
uitgever van onder meer de vrouwenbladen Libelle, Margriet, Viva en Flair. Het onderzoek
werd gedaan door onderzoeksbureau Veldkamp onder 795 vrouwen tussen de 18 en 65 jaar.
Belangrijke doelgroep
Vrouwen zijn voor financiële adverteerders een heel belangrijke doelgroep. Bij
geldbeslissingen in het gezin hebben beide partners evenveel invloed. Vrouwen vormen dus
voor aanbieders een zeer belangrijke doelgroep. Maar bijna de helft van de vrouwen vindt
dat financiële dienstverleners zich te veel op mannen richten.
Slechts drie procent van de vrouwen voelt zich aangesproken door de huidige
financiële reclame. Zeven op de tien vrouwen vindt de uitingen niet eerlijk genoeg.
Toch is het wel degelijk mogelijk financiële reclame te maken die vrouwen
aantrekkelijk vinden. Reclame die integer is en emotie en herkenning oproept, maakt een
goede kans op een positieve ontvangst onder vrouwen.
De juiste toon
Financiële adverteerders moeten vrouwen niet zozeer overtuigen van nut, belang of
voordelen van hun producten, maar ze meer op de juiste toon aanspreken. De reclame moet
de juiste mix hebben van verstand en gevoel, zo concludeert het onderzoek.
Sanoma Uitgevers Vrouwen doet regelmatig onderzoek naar de doelgroep vrouwen.
De inzichten uit het onderzoek Vrouwen en Financiën publiceert Sanoma vanaf vandaag
op de eigen kennissite www.allesovervrouwen.nl
Voor meer informatie kunt u contact opnemen met (