Vernieuwde website Mercedes-Benz
(8/3/2006)
Mercedes-Benz heeft zijn internationale website compleet vernieuwd. Op
de website www.mercedes-benz.com kunnen bezoekers terecht voor een
fascinerende multimedia-ervaring. Bovendien hebben ze wereldwijd
rechtstreeks toegang tot informatie over diversen producten en
services van Mercedes-Benz.
De duidelijke scheiding tussen het onderdeel Brand World en
productinformatie, maakt de website nog gebruiksvriendelijker. Klanten
en andere geïnteresseerde bezoekers kunnen hierdoor gemakkelijk de
gewenste informatie vinden.
Maandelijks trekt de internationale website 1,5 miljoen bezoekers. âDe
nieuwe presentatie, die een sterke audiovisuele basis heeft, stelt ons
in staat om de specifieke merkwaarden met meer multimediaal detail te
presenterenâ, zegt Lothar Korn, hoofd van Global Advertising
Mercedes-Benz Passenger Cars. âHet geeft mensen de mogelijkheid om
intensiever de fascinatie van het merk Mercedes-Benz te ervarenâ.
De compleet nieuw vormgegeven Brand World-sectie van de website is
beschikbaar in het Engels en het Duits. Bezoekers kunnen in dat
gedeelte door middel van indrukwekkende fotoâs, interessante
informatie en talloze interactieve hulpmiddelen op een veelzijdige
manier kennismaken met het merk.
Op dit nieuwe gedeelte van de website staan vier onderdelen centraal.
Het eerste is een virtuele tour door het nieuwe Mercedes-Benz Museum,
waarbij de bezoekers een multimediale reis maken langs de evolutie van
de auto en de bijzondere historie van Mercedes-Benz.
Het tweede onderdeel is een presentatie van de nieuwste
cabrioletmodellen van Mercedes-Benz. Hiervoor wordt de veelbekroonde
âSound of Summerâ televisiecommercial gebruikt.
De derde animatie laat informatie zien over de voor oktober 2006
geplande E-Klasse Experience van Parijs naar Beijing. Een rit van
13.600 km met 33 E-Klassen CDI.
Het vierde centrale onderdeel betreft een indrukwekkende demonstratie
van de voordelen van PRO-SAFE⢠in de nieuwe E-Klasse. De demonstratie
bevat een interactieve reactietest, waarbij de bezoekers zelf kunnen
ondervinden hoe de veiligheidsfilosofie van Mercedes-Benz optimale
bescherming biedt bij gevaarlijke situaties.
Verder kunnen op de site talloze podcasts en gratis âMixed
Tapeâ-muziek worden gedownload en kunnen bezoekers zich abonneren op
de nieuwsbrief met het laatste nieuws.
De content van het nieuwe Mercedes-Benz Brand World kent elk kwartaal
een update en is ontworpen en geïmplementeerd door Scholz & Volkmer
uit Wiesbaden.
BedrijfsautoRAI.nl
Graag jouw mening over autorai.nl
Open Lieverdedealer.nl in een nieuw venster
AutoRai