AutoRai

Verkooprecord voor Daihatsu in juli 2006

(8/3/2006)
Hoewel de totale automarkt een terugval laat zien, is Daihatsu erin geslaagd in de maand juli een topprestatie neer te zetten. Voor het eerst in de historie van Daihatsu in Nederland zijn er in één maand meer dan 1.000 kentekens voor personenwagens aangevraagd. Vanwege de zeer goede verkoopresultaten heeft Daihatsu in de maand juli een marktaandeel bereikt van maar liefst 2,16% (op basis van kentekenregistraties). Dit is een ruime verdubbeling ten opzichte van vorig jaar: in juli 2005 bedroeg het marktaandeel van Daihatsu nog 0,96%. De uitstekende resultaten in de maand juli zijn duidelijk merkbaar in de totale cijfers over 2006 tot nu toe. Met 3.674 registraties heeft Daihatsu een groei gerealiseerd van maar liefst 43% ten opzichte van de totaalcijfers van januari tot en met juli 2005.

Daihatsu is in 2006 succesvol van start gegaan en zet deze trend consequent door. De zeer goede resultaten in de maand juli zijn voor een groot deel toe te schrijven aan de milieukortingen die gelden op autoâs met een A of B energielabel. Omdat alle Daihatsuâs Cuore en de
1.0 literversie van de Daihatsu Sirion 2 het meest milieuvriendelijke A label hebben, levert dit de klant een aanzienlijk prijsvoordeel op. Bovendien geldt in de maand juli en augustus een prijsvoordeel van â¬
1.000,- op de Daihatsu Terios en Copen, waardoor het zeer aantrekkelijk is om een Daihatsu aan te schaffen. Dat de consument dit ook zo ervaart, laten de stijgende verkoopcijfers zien. Ook de tv-commercials van Daihatsu, die sinds enige tijd zeer frequent te zien zijn, werpen hun vruchten af. Met behulp van enkele nieuw te introduceren modellen en aanzienlijke media-investeringen wil Daihatsu in 2008 in Nederland een resultaat behalen van 10.000 verkochte autoâs.

BedrijfsautoRAI.nl
Graag jouw mening over autorai.nl
Open Lieverdedealer.nl in een nieuw venster