Verkooprecord voor Daihatsu in juli 2006
(8/3/2006)
Hoewel de totale automarkt een terugval laat zien, is Daihatsu erin
geslaagd in de maand juli een topprestatie neer te zetten. Voor het
eerst in de historie van Daihatsu in Nederland zijn er in één maand
meer dan 1.000 kentekens voor personenwagens aangevraagd.
Vanwege de zeer goede verkoopresultaten heeft Daihatsu in de maand
juli een marktaandeel bereikt van maar liefst 2,16% (op basis van
kentekenregistraties). Dit is een ruime verdubbeling ten opzichte van
vorig jaar: in juli 2005 bedroeg het marktaandeel van Daihatsu nog
0,96%. De uitstekende resultaten in de maand juli zijn duidelijk
merkbaar in de totale cijfers over 2006 tot nu toe. Met 3.674
registraties heeft Daihatsu een groei gerealiseerd van maar liefst 43%
ten opzichte van de totaalcijfers van januari tot en met juli 2005.
Daihatsu is in 2006 succesvol van start gegaan en zet deze trend
consequent door. De zeer goede resultaten in de maand juli zijn voor
een groot deel toe te schrijven aan de milieukortingen die gelden op
autoâs met een A of B energielabel. Omdat alle Daihatsuâs Cuore en de
1.0 literversie van de Daihatsu Sirion 2 het meest milieuvriendelijke
A label hebben, levert dit de klant een aanzienlijk prijsvoordeel op.
Bovendien geldt in de maand juli en augustus een prijsvoordeel van â¬
1.000,- op de Daihatsu Terios en Copen, waardoor het zeer
aantrekkelijk is om een Daihatsu aan te schaffen. Dat de consument dit
ook zo ervaart, laten de stijgende verkoopcijfers zien. Ook de
tv-commercials van Daihatsu, die sinds enige tijd zeer frequent te
zien zijn, werpen hun vruchten af. Met behulp van enkele nieuw te
introduceren modellen en aanzienlijke media-investeringen wil Daihatsu
in 2008 in Nederland een resultaat behalen van 10.000 verkochte
autoâs.
BedrijfsautoRAI.nl
Graag jouw mening over autorai.nl
Open Lieverdedealer.nl in een nieuw venster
AutoRai