Kia verwelkomt 75.000ste auto in Nederland
(8/3/2006)
Kia Nederland heeft deze week een belangrijke mijlpaal in haar bestaan
bereikt door de 75.000ste Kia in ons land te registreren. Een
bijzondere prestatie, die het Koreaanse merk vanzelfsprekend niet
onopgemerkt voorbij liet gaan.
Bovendien verwacht Kia Nederland dat dankzij de populariteit van de
Picanto, Sportage en Sorento en een reeks nieuwe modellen die nog dit
jaar hun opwachting zullen maken, volgend jaar al de magische grens
van 100.000 Kiaâs in ons land wordt gepasseerd.
Kia is sinds 1993 op de Nederlandse markt vertegenwoordigd en
registreerde tot eind 2000 al 20.701 autoâs. Dankzij het grote succes
van modellen als de Kia Picanto, Sorento en Sportage, hebben de
verkopen van Kia in Nederland sindsdien een enorme vlucht genomen,
waardoor het merk nu reeds de 75.000ste auto in ons land heeft kunnen
verwelkomen.
âDe populariteit van Kia in ons land blijft maar toenemen,â aldus een
tevreden Cor Baltus, Managing Director van Kia Nederland. âEind 2005
zijn we voor het eerst doorgedrongen tot de top tien van best
verkochte merken in Nederland. Bovendien wordt het productaanbod van
Kia dit jaar verder uitgebreid met niet minder dan zes nieuwe
modellen. Daartoe behoren onder meer de vernieuwde Sorento, de
compleet nieuwe Carens en natuurlijk de in Europa ontworpen en
geproduceerde ED, een nieuwe compacte middenklasser die binnenkort
zijn werelddebuut beleeft in Parijs. Kortom, redenen genoeg voor ons
om er met een gerust hart vanuit te gaan dat Kia in Nederland volgend
jaar al de magische grens van 100.000 autoâs zal passeren.â
Unicef
Kia Nederland ontving de order voor de 75.000ste Kia, een Picanto 1.1
CRDi LXE Airco, vanuit de zakelijke markt, waar Kia de afgelopen jaren
bijzonder veel terrein heeft gewonnen. Onder zakelijke rijders blijft
de populariteit van het merk toenemen dankzij onder meer de
aansprekende modellen van Kia, de aantrekkelijke cost-of-ownership en
de uitstekende garantievoorwaarden.
The Talent Factory uit Rotterdam, gespecialiseerd in Direct Sales en
Promotie, is de nieuwe eigenaar van het Picanto jubileummodel, als
onderdeel van een reeks nieuwe Picantoâs die de onderneming in haar
wagenpark heeft opgenomen en naar alle waarschijnlijkheid ook nog zal
opnemen. The Talent Factory levert haar diensten onder andere aan
Unicef, waarvoor de onderneming donateurs werft en promotionele
activiteiten verricht. Het bedrijf uit Rotterdam zal het Picanto
jubileummodel dan ook inzetten voor haar Unicef projectleider.
Op woensdag 2 augustus nam The Talent Factory de nieuwe Picantoâs,
waaronder het jubileummodel, op feestelijke wijze in ontvangst bij
Kia-distributeur Van Mannekes in Waddinxveen. Vertegenwoordigers van
Kia Nederland en MKB Lease B.V. uit Oosterhout, de leasepartner van
TTF Field Marketing, waren eveneens in Waddinxveen aanwezig om het
belang van deze mijlpaal voor Kia in Nederland te benadrukken.
BedrijfsautoRAI.nl
Graag jouw mening over autorai.nl
Open Lieverdedealer.nl in een nieuw venster
AutoRai