AutoRai

Kia verwelkomt 75.000ste auto in Nederland

(8/3/2006)
Kia Nederland heeft deze week een belangrijke mijlpaal in haar bestaan bereikt door de 75.000ste Kia in ons land te registreren. Een bijzondere prestatie, die het Koreaanse merk vanzelfsprekend niet onopgemerkt voorbij liet gaan.
Bovendien verwacht Kia Nederland dat dankzij de populariteit van de Picanto, Sportage en Sorento en een reeks nieuwe modellen die nog dit jaar hun opwachting zullen maken, volgend jaar al de magische grens van 100.000 Kiaâs in ons land wordt gepasseerd.

Kia is sinds 1993 op de Nederlandse markt vertegenwoordigd en registreerde tot eind 2000 al 20.701 autoâs. Dankzij het grote succes van modellen als de Kia Picanto, Sorento en Sportage, hebben de verkopen van Kia in Nederland sindsdien een enorme vlucht genomen, waardoor het merk nu reeds de 75.000ste auto in ons land heeft kunnen verwelkomen.

âDe populariteit van Kia in ons land blijft maar toenemen,â aldus een tevreden Cor Baltus, Managing Director van Kia Nederland. âEind 2005 zijn we voor het eerst doorgedrongen tot de top tien van best verkochte merken in Nederland. Bovendien wordt het productaanbod van Kia dit jaar verder uitgebreid met niet minder dan zes nieuwe modellen. Daartoe behoren onder meer de vernieuwde Sorento, de compleet nieuwe Carens en natuurlijk de in Europa ontworpen en geproduceerde ED, een nieuwe compacte middenklasser die binnenkort zijn werelddebuut beleeft in Parijs. Kortom, redenen genoeg voor ons om er met een gerust hart vanuit te gaan dat Kia in Nederland volgend jaar al de magische grens van 100.000 autoâs zal passeren.â

Unicef
Kia Nederland ontving de order voor de 75.000ste Kia, een Picanto 1.1 CRDi LXE Airco, vanuit de zakelijke markt, waar Kia de afgelopen jaren bijzonder veel terrein heeft gewonnen. Onder zakelijke rijders blijft de populariteit van het merk toenemen dankzij onder meer de aansprekende modellen van Kia, de aantrekkelijke cost-of-ownership en de uitstekende garantievoorwaarden.

The Talent Factory uit Rotterdam, gespecialiseerd in Direct Sales en Promotie, is de nieuwe eigenaar van het Picanto jubileummodel, als onderdeel van een reeks nieuwe Picantoâs die de onderneming in haar wagenpark heeft opgenomen en naar alle waarschijnlijkheid ook nog zal opnemen. The Talent Factory levert haar diensten onder andere aan Unicef, waarvoor de onderneming donateurs werft en promotionele activiteiten verricht. Het bedrijf uit Rotterdam zal het Picanto jubileummodel dan ook inzetten voor haar Unicef projectleider.

Op woensdag 2 augustus nam The Talent Factory de nieuwe Picantoâs, waaronder het jubileummodel, op feestelijke wijze in ontvangst bij Kia-distributeur Van Mannekes in Waddinxveen. Vertegenwoordigers van Kia Nederland en MKB Lease B.V. uit Oosterhout, de leasepartner van TTF Field Marketing, waren eveneens in Waddinxveen aanwezig om het belang van deze mijlpaal voor Kia in Nederland te benadrukken.

BedrijfsautoRAI.nl
Graag jouw mening over autorai.nl
Open Lieverdedealer.nl in een nieuw venster