PERSBERICHT

Amsterdam, 2 augustus 2006

POSITIEVE OMZETTREND BUHRMANN ZET DOOR IN TWEEDE KWARTAAL

Succesvolle implementatie van nieuwe Noord-Amerikaanse organisatiestructuur per 1 juli zal de komende kwartalen een groeiende omzet en winst opleveren

Sterke autonome omzetgroei (+9%): ASAP Software (+23%) en Graphic Systems (+15%), OP Europa (+8%), OP Noord-Amerika (+5%) en OP Australië (+1%) EPS 13,3% omhoog naar EUR 0,17, exclusief speciale posten1 en fair value- aanpassingen
Bedrijfsresultaat verbetert 13,4% bij gelijke koersen naar EUR 70,5 miljoen, exclusief speciale posten1
Nettoresultaat verbetert naar EUR 25,0 miljoen; EPS stijgt tot EUR 0,14

BELANGRIJKE FINANCIËLE GEGEVENS
Bedragen in miljoenen euro Kw2 2006 Kw2 2005 in EUR bij gelijke koersen Netto-omzet 1.586,8 1.479,8 7,2% 6,7% Brutobijdrage 461,3 435,3 6,0% 5,6% Bedrijfsresultaat 64,5 54,9 17,6% 16,0% Nettoresultaat 25,0 17,8 40,4% Nettoresultaat per gewoon aandeel (EPS) (in 0,14 0,10 40,0% euro)

REACTIE VAN DE VOORZITTER VAN DE RAAD VAN BESTUUR
Over de kwartaalcijfers zei Buhrmanns voorzitter van de Raad van Bestuur, Frans Koffrie: `Het is bemoedigend dat we in een kwartaal met zulke aanzienlijke veranderingen in staat zijn geweest om in alle Divisies omzetgroei te realiseren en ons nettoresultaat sterk te verbeteren. Dit was een belangrijk en positief kwartaal voor Office Products Noord- Amerika. Autonoom is de omzet 5% gegroeid alhoewel onze focus primair gericht was op het stroomlijnen van de organisatiestructuur. Hoewel de verstoring tot een minimum beperkt is gebleven, was het zeer waarschijnlijk van invloed op de omzet in het kwartaal. Nu deze herstructurering is afgerond, zijn we ervan overtuigd dat de resulterende kostenefficiëntie en de nieuwe organisatiestructuur de komende kwartalen een groeiende omzet en winst zullen opleveren.'

`Vooral ASAP Software en Graphic Systems hebben sterke resultaten geboekt. In Europa heeft onze sterke marktpositie een 8% autonome omzetgroei en een positief bedrijfsresultaat tot gevolg gehad. Office Products Australië noteerde een autonome omzetgroei van 1% als gevolg van een dalende omzet in IT-oplossingen die gekenmerkt worden door lage marges. In verband met de veranderende marktomstandigheden herzien wij het verkoop- en marketingproces met als doel de prestaties te verbeteren.'


1 Vanaf 1 januari 2006 worden posten met een bijzonder of incidenteel karakter gerapporteerd als speciale posten en toegelicht in ons commentaar.


2

`Dankzij de aanzienlijke stappen die gedurende het kwartaal zijn gezet, zijn we ervan overtuigd dat we in 2006 verdere omzetgroei zullen genereren en op middellange termijn ons doel van 6,5% rendement op de omzet voor onze office products-activiteiten behalen.'

FINANCIËLE RESULTATEN TWEEDE KWARTAAL
De netto-omzet verbeterde met 7,2% naar EUR 1.587 miljoen, een toename van 6,7% bij gelijke koersen. Autonoom steeg de omzet met 9%. De brutobijdrage van de totale groep groeide met 5,6% bij gelijke koersen naar EUR 461,3 miljoen. De brutobijdrage profiteerde van de toegenomen omzet, ons eigenmerkprogramma, verbeterde merchandising en wereldwijde inkoop. Dit compenseerde tevens de margedruk in het segment grote ondernemingen en het effect van een sterkere groei van productcategorieën met lagere marges.

Exclusief speciale posten steeg het bedrijfsresultaat naar EUR 70,5 miljoen, een verbetering van 13,4% bij gelijke koersen. Het bedrijfsresultaat inclusief speciale posten steeg naar EUR 64,5 miljoen, een toename van 16,0% bij gelijke koersen.

In het tweede kwartaal bedroeg het totaal aan speciale posten EUR 2,4 miljoen negatief, na belastingen. In Noord-Amerika zijn kosten opgenomen ten bedrage van EUR 6,0 miljoen (EUR 3,4 miljoen na belastingen) voor de stroomlijning van de organisatiestructuur en de centralisatie van back-office functies. Onder overige financiële resultaten is de vrijval van EUR 1,0 miljoen opgenomen van een voorziening die te maken had met een voormalige desinvestering.

Het nettoresultaat steeg met 40,4% naar EUR 25,0 miljoen. Exclusief speciale posten en fair value-aanpassingen verbeterde het nettoresultaat met 10,7% naar EUR 30,0 miljoen. De EPS verbeterde naar EUR 0,14 tegen EUR 0,10 een jaar geleden. Exclusief speciale posten en fair value-aanpassingen bedroeg de EPS EUR 0,17 (Kw2 2005: EUR 0,15).

Het rendement op het geïnvesteerde vermogen (vóór goodwill en speciale posten) was 31,8% (Kw2 2005: 30,3%). Inclusief goodwill en speciale posten bedroeg het rendement op het geïnvesteerde vermogen 11,1% (Kw2 2005: 9,9%).

AANVULLENDE FINANCIËLE INFORMATIE
Voor het hele jaar 2006 worden de financieringskosten (inclusief het dividend op Preferente Aandelen A) geraamd op circa EUR 80 miljoen. De investeringen bedragen naar verwachting EUR 80 miljoen en de afschrijvingen circa EUR 100 miljoen. De uitgaande kasstroom voor het gehele jaar 2006, gerapporteerd onder `Overige operationele betalingen' (uit de huidige voorzieningen voor herstructurering) bedraagt naar verwachting tussen EUR 30 miljoen en EUR 40 miljoen.

De belastingbetalingen worden geschat op een bedrag rond EUR 35 miljoen. De effectieve belastingdruk bedraagt in 2006 ­ zonder speciale posten, fair value-effecten en dividend op Preferente Aandelen A ­ naar verwachting circa 25%.


3

Persconferentie en conferentie voor analisten en investeerders In hotel `The Grand' in Amsterdam zal om 10.00 uur een persconferentie worden gehouden.

Middels een live video-webcast kan de conferentie voor analisten en investeerders, die vandaag om 12.00 uur CET begint, worden gevolgd op www.buhrmann.com. Kijk hiervoor in de rubriek investor relations onder `Presentaties'. De presentatie voor analisten & investeerders is hier eveneens te bekijken. Ook is het mogelijk de conferentie voor analisten te volgen via telefoonnummer +31 (0)45 631 69 03.

Financiële kalender
Publicatie resultaten derde kwartaal 2006: 1 november 2006 Publicatie resultaten vierde kwartaal 2006: 8 februari 2007 Algemene Vergadering van Aandeelhouders: 12 april 2007 Publicatie resultaten eerste kwartaal 2007: 3 mei 2007

Voor meer informatie
Pers: Peter van Boesschoten
Analisten / beleggers: Carl Hoyer Telefoon: +31 (0)20 651 10 34 Telefoon: +31 (0)20 651 10 42 peter.van.boesschoten@buhrmann.com carl.hoyer@buhrmann.com


4

DIVISIERESULTATEN

OFFICE PRODUCTS NOORD-AMERIKA

Bedragen in miljoenen euro Kw2 2006 Kw2 2005 in EUR bij gelijke koersen Netto-omzet 793,3 743,2% 6,7% 5,5% Autonome groei 5% 7% Brutobijdrage 265,9 253,3 5,0% 3,8% Bedrijfsresultaat 33,3 35,2 (5,2%) (8,0%) Gemiddeld geïnvesteerd vermogen1 556,9 519,2 7,3% 6,0% Ratio's
Brutobijdrage / netto-omzet 33,5% 34,1% Bedrijfsresultaat / netto-omzet 4,2% 4,7% Bedrijfsresultaat2 / gem. geïnvest. verm. 28,4% 27,1%
1 Gemiddeld geïnvesteerd vermogen is exclusief goodwill. 2 Exclusief speciale posten (zie ook de opmerkingen onder `Basis of Presentation').

In een kwartaal met aanzienlijke organisatorische wijzigingen boekte Office Products Noord-Amerika 5% autonome omzetgroei en steeg het bedrijfsresultaat 10,7% bij gelijke koersen, exclusief speciale posten. Alle regio's en productcategorieën droegen in positieve zin bij. Dit resultaat is bemoedigend in een kwartaal dat primair gericht was op het centraliseren van back-office functies en het implementeren van een nieuwe, gestroomlijnde organisatiestructuur. Hoewel de verstoring tot een minimum beperkt is gebleven, was het zeer waarschijnlijk van invloed op de omzet in het tweede kwartaal.

De stroomlijning van de organisatiestructuur in Noord-Amerika is afgerond en de centralisatie van back-office functies ligt goed op schema. Er zijn verscheidene nieuwe managers benoemd, inclusief de benoeming van Chief Operating Officer, een nieuwe functie. Het nieuw geformeerde managementteam is gestructureerd naar productcategorieën en klantsegmenten.

Nu de nieuwe organisatie is ingevoerd, zijn wij ervan overtuigd dat de eruit resulterende kostenefficiëntie en de nieuwe product- en klantgerichte organisatiestructuur de komende kwartalen een groeiende omzet en winst zullen opleveren. De onderliggende groei in de markt voor kantoorbenodigdheden bleef solide.

Onze omzetgroei is vooral toe te schrijven aan het segment grote ondernemingen en een sterke groei in facilitaire producten. We realiseren de voordelen van recente acquisities, waaronder het in mei overgenomen Coastwide Laboratories, een distributeur gespecialiseerd in schoonmaakproducten. De productgroepen promotionele marketing en document- en printmanagement realiseerden dit kwartaal bevredigende resultaten. De omzet in kantoormeubilair was lager dan verwacht. Het middensegment had wederom een kwartaal met verbeterde omzetgroei. Wij hebben een toenemend vertrouwen in de nieuwe benadering van het middensegment die is geïntegreerd in de nieuwe organisatiestructuur.

Om de penetratie in het Canadese middensegment te vergroten heeft Corporate Express in de loop van juli Southern Stationers overgenomen, een kleine leverancier van kantoorartikelen en ­meubilair met een jaaromzet van CAD 5 miljoen.


5

Er zijn dit jaar drie prijsverhogingen voor kantoorpapier geweest die een negatieve invloed op de brutobijdrage hebben gehad. Wij zijn erin geslaagd deze grotendeels door te berekenen en vertrouwen erop dat een substantieel deel van deze stijgingen door de markt zal worden geabsorbeerd.

Het eigenmerkenprogramma is nu goed voor 27% van de omzet in kantoorartikelen en computerbenodigdheden, tegen 24% een jaar geleden. Gedurende 2006 zullen circa 300 producten worden toegevoegd, wat leidt tot een assortiment van meer dan 2.400 eigenmerkproducten. Het betreft onder meer een nieuw assortiment schrijfwaren en de introductie van Coastwide Laboratories' milieuvriendelijke schoonmaakproducten. Wij breiden onze zeer succesvolle productcategorie `kalenderartikelen', geïntroduceerd in 2005, verder uit.

De brutobijdrage bedroeg EUR 265,9 miljoen, een stijging van 3,8% bij gelijke koersen. De brutobijdrage als percentage van de omzet vertoonde een daling tot 33,5% door het vernieuwen van bestaande contracten, nieuwe klantencontracten en gestegen papierprijzen. Deze factoren zijn grotendeels gecompenseerd door het succes van ons eigenmerkenprogramma en het programma voor voorkeursleveranciers.

Exclusief speciale posten verbeterde het bedrijfsresultaat naar EUR 39,3 miljoen, een stijging van 10,7% bij gelijke koersen. Dit weerspiegelt een marge op het bedrijfsresultaat van 5,0% (Kw2 2005: 4,7%). Het bedrijfsresultaat inclusief speciale posten bedroeg EUR 33,3 miljoen, een afname van 8,0% bij gelijke koersen.

OFFICE PRODUCTS EUROPA

Bedragen in miljoenen euro Kw2 2006 Kw2 2005 in EUR bij gelijke koersen Netto-omzet 243,9 231,3 5,5% 5,8% Autonome groei 8% 5% Brutobijdrage 79,8 76,4 4,5% 4,8% Bedrijfsresultaat 1,4 (7,4) n/a n/a Gemiddeld geïnvesteerd vermogen1 136,6 121,8 12,1% 12,4% Ratio's
Brutobijdrage / netto-omzet 32,7% 33,0% Bedrijfsresultaat / netto-omzet 0,6% (3,2%) Bedrijfsresultaat / gem. geïnvest. verm. 4,1% (1,1%)
1 Gemiddeld geïnvesteerd vermogen is exclusief goodwill.

Gesteund door de geleidelijke verbetering van de Europese marktomstandigheden zette Office Products Europa de opwaartse trend voort met 8% autonome omzetgroei en de omslag naar een positief bedrijfsresultaat. Alle werkmaatschappijen, met uitzondering van Veenman Duitsland, droegen bij aan de omzetgroei. Deze groei is voornamelijk te danken aan het segment grote ondernemingen, terwijl ook een bevredigend resultaat in het middensegment is gerealiseerd. Alle productcategorieën vertoonden solide groei, in het bijzonder de facilitaire producten.

De Duitse markt blijft competitief en vertoont enige tekenen van prijsdeflatie. Wij blijven marktaandeel winnen, hetgeen resulteert in hoge enkelcijferige autonome groei. De levering aan Duitse klanten vanuit het Benelux-distributiecentrum blijft volledig aan onze


6

verwachtingen voldoen. In het Verenigd Koninkrijk hebben we het verkoopmomentum vastgehouden en verbeterde de winstgevendheid. De activiteiten in de Benelux vertoonden omzetgroei tegen de achtergrond van verbeterende marktomstandigheden.

Veenman Nederland had een goed kwartaal met hogere omzet- en winstcijfers. De omzet van Veenman Duitsland daalde als gevolg van een geplande verkleining van de geografische dekking, die in het eerste kwartaal is afgerond. Hoewel nog verlies wordt geleden, zal de herstructurering van Veenman Duitsland naar verwachting in de nabije toekomst algehele verbeteringen opleveren.

De overname van het Spaanse Ofiexpress is een welkome uitbreiding van ons Europese netwerk gebleken. De integratie verloopt goed. De mogelijkheid om internationale klanten op pan-Europese schaal te bedienen, is verder verbeterd door een partnership met het Turkse Aktuel Officeware. Corporate Express bestrijkt nu 26 Europese landen.

De brutobijdrage groeide bij gelijke koersen met 4,8% naar EUR 79,8 miljoen, terwijl de brutobijdrage als percentage van de omzet licht daalde tot 32,7%. Maatregelen voor margeverbetering compenseerden gedeeltelijk de kosten van het werven van nieuwe klanten, de relatief sterke groei in Duitsland, waar de brutobijdragemarges kleiner zijn, en de gestegen omzet in computerbenodigdheden met lagere marges.

De merchandisingactiviteiten verlopen volgens plan. Volledig profijt wordt verwacht in 2007 na de publicatie van onze nieuwe catalogi. De omzet van de eigenmerkproducten bedraagt nu 22% van de omzet in kantoorartikelen en computerbenodigdheden.

Een goede kostenbeheersing maakte enige kostenstijgingen in verband met verdere centralisatie van Europese functies meer dan goed. Het bedrijfsresultaat verbeterde naar EUR 1,4 miljoen ten opzichte van een verlies van EUR 7,4 miljoen afgelopen jaar, waarin speciale posten waren opgenomen ten bedrage van EUR 7,0 miljoen.

OFFICE PRODUCTS AUSTRALIË

Bedragen in miljoenen euro Kw2 2006 Kw2 2005 in EUR bij gelijke koersen Netto-omzet 183,5 184,2 (0,4%) 2,0% Autonome groei 1% 11% Brutobijdrage 57,8 55,7 3,8% 6,2% Bedrijfsresultaat 16,2 16,7 (3,0%) (1,2%) Gemiddeld geïnvesteerd vermogen1 70,2 57,9 21,2% 25,2% Ratio's
Brutobijdrage / netto-omzet 31,5% 30,2% Bedrijfsresultaat / netto-omzet 8,8% 9,1% Bedrijfsresultaat / gem. geïnvest. verm. 93,4% 116,0%
1 Gemiddeld geïnvesteerd vermogen is exclusief goodwill.

In het tweede kwartaal noteerde Office Products Australië een autonome omzetgroei van
1%, als gevolg van een dalende omzet in IT-oplossingen die gekenmerkt worden door lage marges. In verband met de veranderende marktomstandigheden herzien wij het verkoop- en marketingproces met als doel de prestaties te verbeteren.


7

Dankzij de voortgaande implementatie van het totaalleveranciermodel is goede omzetgroei gerealiseerd in de productcategorieën kantoormeubilair, schoonmaak- en cateringproducten en promotionele marketing. In de eerste helft van het jaar zijn drie overnames, met een totale jaaromzet van AUD 28 miljoen, gedaan.

De brutobijdrage steeg met 6,2% bij gelijke koersen naar EUR 57,8 miljoen. De brutobijdrage als percentage van de omzet steeg naar 31,5%, mede dankzij initiatieven op het gebied van merchandising, eigenmerken en een lagere omzet in IT-oplossingen met lage marges. Het eigenmerkenprogramma groeide naar 31% van de omzet in vergelijkbare producten. Naar verwachting wordt in de komende periode het programma verder uitgebreid met 700 producten.

Het bedrijfsresultaat bedroeg EUR 16,2 miljoen, een daling van 1,2% bij gelijke koersen. Door middel van project OneSource wordt de kostenstructuur van bestaande systemen aangepakt. Om de voorgenomen besparingen te versnellen is een functionele managementstructuur geïmplementeerd, die hiermee de geografische opzet vervangt. Verder is een aantal andere OneSource-initiatieven gepland. Naar verwachting leidt dit tot verdere kosten waardoor besparingen in de toekomst gerealiseerd kunnen worden.

ASAP SOFTWARE

Bedragen in miljoenen euro Kw2 2006 Kw2 2005 in EUR bij gelijke koersen Netto-omzet 253,5 221,7 14,3% 12,6% Autonome groei 23% 1% Brutobijdrage 25,8 21,7 19,2% 17,7% Bedrijfsresultaat 11,2 10,3 8,3% 6,3% Gemiddeld geïnvesteerd vermogen1 27,7 3,7 n/a n/a Ratio's
Brutobijdrage / netto-omzet 10,2% 9,8% Bedrijfsresultaat / netto-omzet 4,4% 4,6% Bedrijfsresultaat / gem. geïnvest. verm. 160,9% n/a
1 Gemiddeld geïnvesteerd vermogen is exclusief goodwill.

In het tweede kwartaal heeft ASAP Software het verkoopmomentum vastgehouden met een autonome groei van 23%. Alle regio's en productcategorieën realiseerden een dubbelcijferige omzetgroei. Het is bemoedigend om te zien dat de investeringen in de penetratie van het MKB en de ontwikkeling van de hogere-marge IT-services bijdragen aan de positieve omzetontwikkeling.

De autonome groei is gecorrigeerd voor het effect van de voortgaande transitie van gefactureerde omzet naar een op commissies gebaseerd agentuurmodel. Het agentuurmodel heeft geen invloed op de winstgevendheid in absolute zin van deze activiteiten.

De brutobijdrage steeg naar EUR 25,8 miljoen, een toename van 17,7% bij gelijke koersen. De sterke resultaten stelden ASAP Software in staat te blijven investeren in toekomstige groei. Het bedrijfsresultaat verbeterde met 6,3% bij gelijke koersen naar EUR 11,2 miljoen. Op basis van onze huidige veronderstellingen verwachten wij dat het bedrijfsresultaat over 2006 rond hetzelfde niveau ligt als dat van 2005.


8

GRAPHIC SYSTEMS

Bedragen in miljoenen euro Kw2 2006 Kw2 2005 in EUR Netto-omzet 112,6 99,5 13,2% Autonome groei 15% 2% Brutobijdrage 32,0 28,3 13,0% Bedrijfsresultaat 5,0 1,9 160,1% Gemiddeld geïnvesteerd vermogen1 94,4 102,5 (7,9%) Ratio's
Brutobijdrage / netto-omzet 28,4% 28,5% Bedrijfsresultaat / netto-omzet 4,4% 1,9% Bedrijfsresultaat / gem. geïnvest. verm. 21,1% 7,5%
1 Gemiddeld geïnvesteerd vermogen is exclusief goodwill.

Graphic Systems leverde een solide kwartaal af waarin de omzet met 13% steeg naar EUR
113 miljoen en het bedrijfsresultaat sterk verbeterde naar EUR 5,0 miljoen. De omzetverbetering is over de hele linie zichtbaar. De orderontvangst is gezond en de orderportefeuille blijft goed gevuld. Aangenomen dat nieuwe machines op tijd door onze leverancier Heidelberg worden geleverd, verwachten wij voor het hele jaar 2006 dat het bedrijfsresultaat aanmerkelijk hoger zal zijn dan afgelopen jaar.

De marktomstandigheden in de grafische industrie blijven zich geleidelijk verbeteren, zij het trager dan in voorgaande cyclische herstelperioden. De investeringsbereidheid onder drukkers verschilt per land, waarbij Italië en België sterk presteren.

De omzet in Triple S ­ services, supplies en spare parts ­ vertegenwoordigde 36% van de totale divisieomzet. De brutobijdrage steeg met 13% naar EUR 32,0 miljoen. De bedrijfskosten en het geïnvesteerd vermogen van de Divisie zijn goed onder controle gehouden.

CORPORATE
Onder `Corporate' leidden de bedrijfskosten voor `Holdings' en de nettofinancieringsopbrengst van onze toegezegde pensioenregelingen met betrekking tot niet-actieve leden tot een bedrijfsresultaat van EUR 2,5 miljoen negatief (Kw2 2005: EUR
1,8 miljoen negatief).

De totale operationele kosten bedroegen EUR 7,1 miljoen (Kw2 2005: 6,0 miljoen), inclusief kosten voor het implementeren van Sarbanes-Oxley. Een nettobijdrage van EUR
4,6 miljoen (Kw2 2005: EUR 4,2 miljoen) is opgenomen voor het verwachte rendement op de beleggingen van het pensioenplan en de interest op de pensioenverplichtingen, dankzij de goede financiële positie van ons Nederlandse pensioenfonds (per 30 juni 2006 een dekking van naar schatting 148%).

Voor het gehele jaar 2006 verwachten we een nettobijdrage van ongeveer EUR 18 miljoen voor het verwachte rendement op de beleggingen van het pensioenplan en de interest op de pensioenverplichtingen. De bedrijfskosten voor `Holdings' zullen ongeveer EUR 29 miljoen bedragen.


9

BELASTINGEN EN FAIR VALUE-AANPASSINGEN
De belastingen bedroegen EUR 10,4 miljoen (Kw2 2005: EUR 10,1 miljoen). Het belastingeffect op de speciale posten bedroeg EUR 2,6 miljoen positief. De onderliggende belastingen bedroegen EUR 12,8 miljoen. Exclusief fair value-aanpassingen, speciale posten en dividend op Preferente Aandelen A, betekent dit een effectieve belastingdruk van 25,2%.

De totale invloed van fair value-aanpassingen, na aftrek van belastingen, bedroeg in dit kwartaal EUR 2,6 miljoen negatief (Kw2 2005: EUR 7,0 miljoen negatief).

SPECIALE POSTEN
In het bedrijfsresultaat in het tweede kwartaal zijn speciale posten ten bedrage van EUR 6,0 miljoen negatief (EUR 3,4 miljoen negatief na belastingen) begrepen.

De kosten van het stroomlijnen van de organisatiestructuur in Noord-Amerika en het centraliseren van back-office functies leidden in het tweede kwartaal tot USD 8,0 miljoen (EUR 6,0 miljoen) aan speciale posten. Dit bedrag bestaat uit USD 5,4 miljoen voor de centralisatie van back-office functies en USD 2,6 miljoen voor de stroomlijning van de organisatiestructuur. Gedurende de rest van 2006 zal naar verwachting in totaal USD 19 miljoen aan kosten worden opgenomen alsmede USD 10 miljoen in 2007.

De run-rate van de gecombineerde besparingen wordt geschat op USD 47 miljoen. USD 17 miljoen hiervan heeft betrekking op de centralisatie van back-office functies en USD 30 miljoen op de stroomlijning van de organisatiestructuur. De besparingen die in het tweede kwartaal gerealiseerd zijn, bedragen USD 3 miljoen. Voor het gehele jaar 2006 wordt USD
20 miljoen aan besparingen verwacht.

Onder overige financiële resultaten is de vrijval van EUR 1,0 miljoen opgenomen van een voorziening die te maken had met een voormalige desinvestering.

KASSTROOM, NETTOSCHULD, FINANCIERING EN FINANCIËLE KOSTEN In het tweede kwartaal bedroeg de `kasstroom beschikbaar voor financieringsactiviteiten' (exclusief de betaalde interest en het dividend op preferente aandelen) EUR 21,1 miljoen positief, na de uitgave voor acquisities van EUR 26 miljoen. Het gemiddeld werkkapitaal als percentage van de omzet (voortschrijdend gemiddelde over vier kwartalen) bedroeg 8,7% (Kw1 2006: 8,5%).

De netto-rentedragende schuld nam af tot EUR 1.143 miljoen aan het eind van het tweede kwartaal tegenover EUR 1.161 miljoen op 31 maart 2006. Door het translatie-effect als gevolg van de waardedaling van de Amerikaanse dollar ten opzichte van de euro nam de netto-rentedragende schuld in het tweede kwartaal van 2006 af met EUR 36 miljoen.

De leverage-ratio (netto-rentedragende schuld exclusief Preferente Aandelen A en financieringskosten / EBITDA) daalde naar 3,0 tegen 3,2 in het voorgaande kwartaal.


10

In het kwartaal bedroegen de netto-financieringskosten, exclusief speciale posten en fair value-aanpassingen, EUR 22,5 miljoen (Kw2 2005: EUR 19,6 miljoen). Van deze kosten was EUR 2,8 miljoen gerelateerd aan het dividend op preferente aandelen (Kw2 2005: EUR
2,8 miljoen). De cash interest bedroeg EUR 17,5 miljoen (Kw2 2005: EUR 15,0 miljoen) en de non-cash interest bedroeg EUR 2,2 miljoen (Kw2 2005: EUR 1,7 miljoen).


- - -

Safe Harbour Statement
Statements included in this press release, which are not historical facts are forward-looking statements made pursuant to the safe harbour provisions of the Private Securities Litigation Reform Act of 1995 and the Securities Exchange Act of 1934. Such forward-looking statements are made based upon management's expectations and beliefs concerning future events impacting Buhrmann and therefore involve a number of uncertainties and risks, including, but not limited to industry conditions, changes in product supply, pricing and customer demand, competition, risks in integrating new businesses, currency fluctuations, and the other risks described from time to time in the Company's filings with the US Securities and Exchange Commission, including the Company's Annual Report on Form 20-F filed with the Securities and Exchange Commission on March 7, 2006. As a result, the actual results of operations or financial conditions of the Company could differ materially from those expressed or implied in such forward-looking statements. Shareholders and other readers are cautioned not to place undue reliance on these forward-looking statements, which speak only as of the date on which they are made. The Company undertakes no obligation to update publicly or revise any forward-looking statements.

Basis of Presentation

· The financial information presented is unaudited.
· Details of our IFRS-based accounting principles are included in the Annual Report 2005, which is available on our website, www.buhrmann.com

· Neither depreciation nor amortisation is allocated to `Purchase value trade goods sold'.
· Changes in the fair value relate mostly to exchange results due to translation of long-term internal and external borrowings.

· During the course of a year, certain events take place that may be infrequent or of a size (such as restructuring, refinancing activities, impairments) that reporting the impact on the financial performance separately as special items provides the opportunity to give a more operationally oriented view on the (underlying) results of the business.

· Non-GAAP measures: figures are also presented excluding changes in fair values and excluding special items. Buhrmann regards these figures as key performance indicators increasing the transparency of the reporting.

· Organic growth rates exclude all factors that disturb a like-for-like comparison, such as: currency exchange rate movements, acquisitions, divestments, variations in the number of working days, the change to a commission-based model at our ASAP Software subsidiary.
· Non-GAAP measures: Figures are often presented before special items and changes in fair value. Buhrmann regards these figures as key performance indicators increasing the transparency of the reporting.


11

CONSOLIDATED INCOME STATEMENT 2nd quarter January - June
2006 2005 2006 2005

Net sales 1,586.8 1,479.8 3,120.6 2,798.0 Purchase value trade goods sold (1,125.5) (1,044.5) (2,186.8) (1,948.6) Gross contribution 461.3 435.3 933.8 849.5 Operating costs (373.4) (358.9) (772.0) (695.5) Depreciation pp&e and amortisation intangibles (23.4) (21.6) (49.2) (42.4) Operating result (EBIT) 64.5 54.9 112.6 111.5 Net financing costs * (25.0) (26.2) (47.7) (148.9) Result before profit tax 39.6 28.7 64.9 (37.3) Profit tax (10.4) (10.1) (14.2) (18.0) Other financial results (4.2) (0.9) (1.3) (4.6) Net result 25.0 17.8 49.5 (59.9)

Net result 25.0 17.8 49.5 (59.9) Special items (net of tax) 2.4 2.3 10.6 87.3 Net result excluding special items 27.4 20.1 60.1 27.4 Fair value changes net of tax 2.6 7.0 3.2 19.8 Net result excluding changes in fair values and special items 30.0 27.1 63.2 47.2


* Net financing costs

-Cash interest (17.5) (15.0) (35.0) (27.5)
-Dividend preference shares (2.8) (2.8) (5.6) (13.3)
-Non-cash interest (incl. Amortisation fees) (2.2) (1.7) (4.4) (3.6)
-Fair value changes (2.4) (6.6) (2.8) (19.4)
-Repurchase Preference Shares C - - - (85.0) Net financing costs (25.0) (26.2) (47.7) (148.9)

OPERATIONAL RATIOS 2nd quarter January - June Gross contribution as a % of net sales 29.1% 29.4% 29.9% 30.4% EBIT as a % of net sales 4.1% 3.7% 3.6% 4.0% EBIT before special items as a % of net sales 4.4% 4.2% 4.6% 4.2%

EARNINGS PER SHARE (BASIC) 2nd quarter January - June in millions of euro 2006 2005 2006 2005

Average number of ordinary shares (x 1,000) 180,075 177,829 179,421 157,712

Per ordinary share (in euro)
Net result 0.14 0.10 0.28 (0.38) Net result excluding changes in fair values and special items 0.17 0.15 0.35 0.30

Number of shares at balance sheet date 180,623 178,750


12

CONSOLIDATED CASH FLOW STATEMENT 2nd quarter January - June in millions of euro 2006 2005 2006 2005

EBIT 64.5 54.9 112.6 111.5 Depreciation pp&e and amortisation intangibles 23.4 21.6 49.2 42.4 Other adjustments for non-cash (4.6) 3.8 13.4 5.4


- (Increase) / decrease in inventories (10.4) (15.8) (25.9) 12.4
- (Increase) / decrease in trade receivables (93.6) (74.0) (46.3) (17.9)
- Increase / (decrease) in trade payables 109.5 127.6 (3.7) (44.6)
- (Increase) / decrease in other receivables and liabilities (4.7) 2.4 (55.8) (7.8) (Increase) / decrease in working capital 0.8 40.2 (131.7) (57.9)

Payments for defined benefit plans (2.0) (1.9) (5.0) (4.3) Profit tax paid (12.6) (7.3) (20.7) (13.0) Other operational payments (including restructuring) (5.2) (6.9) (8.5) (10.8) Cash flow from operational activities 64.3 104.2 9.4 73.5 Investments in pp&e and software (17.5) (12.1) (35.4) (27.5) Acquisitions, integration and divestments (25.7) (4.5) (28.5) (7.0) Cash flow available for financing activities 21.1 87.6 (54.5) 39.0

Interest paid (14.1) (10.9) (33.5) (23.4) Buy back premium Preference Shares C 0.0 0.0 0.0 (85.1) Dividend Preference Shares A (11.1) (11.2) (11.1) (11.1) Financing fees paid (0.0) (0.1) (0.0) (6.2) Shares issued 0.0 (0.8) 0.0 239.3 Dividend on ordinary shares paid (11.5) (11.9) (11.5) (11.9) Payments minority shareholders 0.1 (21.3) (5.0) (25.6) Change in non-current financing (3.3) (9.1) 37.4 (213.4) Cash flow from financing activities (39.9) (65.3) (23.8) (137.4)

Net cash flow (change in current financing) (18.8) 22.3 (78.3) (98.4)

FINANCIAL RATIOS 30 June 31 December
2006 2005 2005 Interest cover (4 quarterly rolling)

- EBITDA / cash interest 4.8 5.6 5.2 cash interest excludes dividend preference shares

Leverage ratio

- Net-interest-bearing debt / EBITDA 3.0 3.1 2.9 Net-interest-bearing debt excludes preference shares and financing fees

Solvency:

- Group equity in % of total assets 38% 37% 37%
- Net-interest-bearing debt in % of group equity 78% 78% 72%


13

CONSOLIDATED BALANCE SHEET 30 June 31 December in millions of euro 2006 2005 2005

Non-current assets
Goodwill 1,427.4 1,465.3 1,499.2 Property, plant & equipment and intangible assets (software) 306.0 336.9 333.1 Pre-paid pensions, deferred tax and other non-current assets 557.2 549.9 564.8 Total non-current assets 2,290.6 2,352.1 2,397.0

Current assets
Inventories 460.2 433.3 453.4 Trade receivable 886.4 830.4 873.8 Other receivables 209.0 192.2 203.5 Cash * 51.2 68.5 114.0 Total current assets 1,606.8 1,524.2 1,644.7

Total assets 3,897.4 3,876.3 4,041.7

Group equity
Shareholders' equity 1,405.3 1,373.4 1,450.3 Minority interest 58.9 54.2 59.4 Group equity 1,464.2 1,427.6 1,509.7

Non-current liabilities
Preference shares and loans * 1,106.4 1,131.1 1,137.8 Deferred tax, pension obligations, derivatives and provisions 233.9 245.0 241.7 Total non-current liabilities 1,340.4 1,376.1 1,379.5

Current liabilities
Loans and bank overdrafts * 88.1 57.7 55.8 Trade payables 692.0 681.1 724.8 Other liabilities 312.6 333.8 372.0 Total current liabilities 1,092.8 1,072.6 1,152.5

Total equity and liabilities 3,897.4 3,876.3 4,041.7

Working capital 585.4 477.6 473.5 Capital employed 2,316.9 2,268.7 2,302.8 Net-interest-bearing 1,143.4 1,120.3 1,079.5
*) these are components of net-interest-bearing debt


14

EQUITY RECONCILIATION 30 June 31 December in millions of euro 2006 2005 2005

Shareholders' equity per 1 January 1,450 1,062 1,062 Net result year to date 49 (60) 2 Dividend ordinary shares (12) (12) (12) Share issue for options exercised 6 Net proceeds issue ordinary shares 237 238 Repurchase shares CE Australia (1) (10) (10) Interest hedges 1 1 3 Actuarial gains and (losses) on pension plans 0 - (19) Share-based payments 4 3 7 Translation differences (92) 152 180 Shareholders' equity at the end of the reporting period 1,405 1,373 1,450

FIGURES PER DIVISION
NET SALES 2nd quarter January - June in millions of euro 2006 2005 2006 2005

Office Products North America 793.3 743.2 1,634.1 1,452.4 Office Products Europe 243.9 231.3 500.2 470.2 Office Products Australia 183.5 184.2 357.9 331.1 ASAP Software 253.5 221.7 419.8 357.2 Graphic Systems 112.6 99.5 208.8 187.1 Buhrmann 1,586.8 1,479.8 3,120.6 2,798.0

ORGANIC GROWTH OF SALES 2nd quarter January - June
2006 2005 2006 2005

Office Products North America 5% 7% 6% 5% Office Products Europe 8% 5% 6% 2% Office Products Australia 1% 11% 2% 9% ASAP Software 23% 1% 19% 2% Graphic Systems 15% 2% 11% (2%) Buhrmann 9% 6% 8% 4%

GROSS CONTRIBUTION 2nd quarter January - June in millions of euro 2006 2005 2006 2005

Office Products North America 265.9 253.3 554.5 501.3 Office Products Europe 79.8 76.4 161.4 154.8 Office Products Australia 57.8 55.7 112.9 101.2 ASAP Software 25.8 21.7 44.7 37.7 Graphic Systems 32.0 28.3 60.4 54.5 Buhrmann 461.3 435.3 933.8 849.5


15

GROSS CONTRIBUTION as a % of NET SALES 2nd quarter January - June
2006 2005 2006 2005

Office Products North America 33.5% 34.1% 33.9% 34.5% Office Products Europe 32.7% 33.0% 32.3% 32.9% Office Products Australia 31.5% 30.2% 31.5% 30.6% ASAP Software 10.2% 9.8% 10.6% 10.5% Graphic Systems 28.4% 28.5% 28.9% 29.1% Buhrmann 29.1% 29.4% 29.9% 30.4%

OPERATING RESULT (EBIT) 2nd quarter January - June in millions of euro 2006 2005 2006 2005

Office Products North America 33.3 35.2 62.7 75.6 Office Products Europe 1.4 (7.4) 0.4 (5.3) Office Products Australia 16.2 16.7 28.9 28.0 ASAP Software 11.2 10.3 17.2 15.9 Graphic Systems 5.0 1.9 6.0 1.2 Corporate (2.5) (1.8) (2.6) (3.8) EBIT 64.5 54.9 112.6 111.5

OPERATING RESULT excluding special items 2nd quarter January - June in millions of euro 2006 2005 2006 2005

Office Products North America 39.3 35.2 89.9 75.6 Office Products Europe 1.4 (0.3) 3.5 1.7 Office Products Australia 16.2 16.7 28.9 28.0 ASAP Software 11.2 10.3 17.2 15.9 Graphic Systems 5.0 1.9 6.0 1.2 Corporate (2.5) (1.8) (2.6) (3.8) EBIT 70.5 61.9 143.0 118.6

OPERATING RESULT excluding special itemsas a % of NET SALES 2nd quarter January - June (ROS in %) 2006 2005 2006 2005

Office Products North America 5.0% 4.7% 5.5% 5.2% Office Products Europe 0.6% (0.1%) 0.7% 0.4% Office Products Australia 8.8% 9.1% 8.1% 8.5% ASAP Software 4.4% 4.6% 4.1% 4.5% Graphic Systems 4.4% 1.9% 2.9% 0.6% Corporate (0.2%) (0.1%) (0.1%) (0.1%) Buhrmann 4.4% 4.2% 4.6% 4.2%


16

AVERAGE CAPITAL EMPLOYED 2nd quarter January - June in millions of euro 2006 2005 2006 2005

Office Products North America 556.9 519.2 559.8 515.9 Office Products Europe 136.6 121.8 127.6 117.1 Office Products Australia 70.2 57.9 67.6 57.7 ASAP Software 27.7 3.7 31.4 8.1 Graphic Systems 94.4 102.5 87.5 101.2 Corporate 6.1 12.8 4.1 10.3 Buhrmann, excluding goodwill 892.0 818.0 878.1 810.3 Goodwill 1,426.9 1,407.3 1,452.3 1,380.1 Buhrmann, including goodwill 2,318.9 2,225.3 2,330.4 2,190.5

OPERATING RESULT excluding special items as a % of AVERAGE 2nd quarter January - June CAPITAL EMPLOYED
(ROCE in %) 2006 2005 2006 2005

Office Products North America 28.4% 27.1% 32.3% 29.3% Office Products Europe 4.1% (1.1%) 5.5% 3.0% Office Products Australia 93.4% 116.0% 86.4% 97.6% ASAP Software 160.9% 1,118.1% 109.8% 392.0% Graphic Systems 21.1% 7.5% 13.9% 2.4% Buhrmann, excluding goodwill 31.8% 30.3% 32.8% 29.3% Buhrmann, including goodwill and special items 11.1% 9.9% 9.7% 10.2%

NUMBER OF EMPLOYEES 30 June 31 December in number of FTEs 2006 2005 2005

Office Products North America 10,109 9,997 9,976 Office Products Europe 3,732 3,714 3,694 Office Products Australia 2,311 2,353 2,337 ASAP Software 589 512 544 Graphic Systems 938 975 954 Corporate 67 67 71 Buhrmann 17,745 17,617 17,575

EXCHANGE RATES 2nd quarter January - June

Euro versus US$, average rate 1.26 1.26 1.23 1.29 Euro versus US$, end rate 1.27 1.21 Euro versus Aus$, average rate 1.68 1.64 1.65 1.66 Euro versus Aus$, end rate 1.71 1.59


17

RECONCILIATION SPECIAL ITEMS / FAIR VALUE CHANGES Reported Special items Fair value Underlying Q2 changes

Operating result (EBIT) 64.5 (6.0) - 70.5 Net financing costs (25.0) - (2.4) (22.6) Result before profit tax 39.6 (6.0) (2.4) 48.0 Profit tax (10.4) 2.6 (0.2) (12.8) Other financial results (4.2) 1.0 - (5.2) Net result 25.0 (2.4) (2.6) 30.0

Buhrmann NV

Voor meer informatie Media Relations
+31 (0)20 651 10 34

Investor Relations
+31 (0)20 651 10 42


---- --