OHRA stapt in online gaming
Creative venue
Arnhem, 2 augustus 2006
Verzekeraar stapt als eerste in ingame advertising
OHRA verzekert nu ook Eccky baby's
Ouders van een Eccky baby kunnen eindelijk opgelucht ademhalen. Vanaf nu is elke Eccky
baby vanaf de geboorte verzekerd tegen zorg, schade en aansprakelijkheid. Het in maart
geïntroduceerde online spel is immens populair in de doelgroep 10-35 jarigen.
Verzekeraar OHRA biedt iedere Eccky gratis een pakket van zorg-, schade- en
aansprakelijkheidsverzekeringen aan. Het online spel Eccky (www.eccky.nl) is in het
voorjaar gelanceerd en kent inmiddels zo'n 300.000 geregistreerde gebruikers en meer dan
100.000 geboren Eccky's.
Omdat je nooit weet wat een Eccky kan overkomen is een adequaat verzekeringspakket niet
overbodig. Per Eccky doneert Ohra 30 credits ter waarde van 30 eurocent die over 6 dagen
als premie worden afgeschreven. In het spel kunnen twee mensen samen een Eccky kindje
maken en opvoeden. Het doel van het spel is een Eccky baby dagelijks op te voeden tot een
gelukkige puber van 18 jaar. In de virtuele wereld kun je je eigen Eccky voeden, samen
gamen, shoppen en nog veel meer. Dit alles gebeurt in de virtuele wereld van Eccky,
toegankelijk via de website of rechtstreeks vanuit Windows Live Messenger.
OHRA heeft meerdere redenen om de virtuele Eccky wereld te verzekeren. Eccky simuleert het
echte leven, inclusief karakter- en spraakontwikkeling, eet- en slaapbehoeften en merken
en producten uit de echte wereld. 'We willen vooral benadrukken hoe belangrijk het is
jezelf, je gezin en je kinderen adequaat te verzekeren. Wij geloven erin dat je dat besef
niet vroeg genoeg kunt stimuleren. Juist nu zien we dat jongeren regelmatig ontoereikend
verzekerd zijn omdat zij vaak geen interesse hebben om na te denken over risico's in het
leven. Je kunt er dus niet vroeg genoeg mee beginnen. Het is daarom niet meer dan logisch
dat Eccky's ook goed en direct verzekerd zijn', stelt Jaap Kooij, manager internet
marketing OHRA.
Daarnaast speelt Eccky in op een combinatie van trends waar OHRA direct of indirect mee te
maken heeft. Voorbeelden hiervan zijn de populariteit van het instant messaging kanaal en
het (online) gamen, de behoefte om te personaliseren en de toenemende invloed van
jongeren bij de aanschaf van producten door ouders.
Peter Warman, bij Media Republic commercieel verantwoordelijk voor Eccky: 'Het concept dat
wij samen met OHRA hebben uitgewerkt is realistisch en subtiel verweven in het spel.
Bovendien hebben wij met OHRA een goede partner gevonden om de Eccky
geboortekaartenservice te lanceren, eerst digitaal en straks ook op briefkaarten, die we
de 'echte wereld' in gaan sturen'.
Eccky
Iedere Eccky is uniek. Beide ouders doen eerst een korte DNA-test alvorens hun Eccky
geboren kan worden. Ieder kindje vertoont een combinatie van de uiterlijke kenmerken en
karaktertrekken van zijn of haar ouders! Een van de unieke features van het spel is de
mogelijkheid om met je eigen Eccky te chatten. Je Eccky wordt namelijk toegevoegd als
buddy in je messenger-lijst. Achter de schermen zorgt geavanceerde 'chatbot' technologie
ervoor dat ouders kunnen praten met hun Eccky via de messenger. Wat Eccky zegt is
afhankelijk van zijn of haar stemming, leeftijd en wat je Eccky meemaakt in de virtuele
Eccky wereld.
Eccky is in maart dit jaar gelanceerd en kent inmiddels 300.000 geregistreerde gebruikers
en meer dan 100.000 geboren Eccky's. Eccky wordt vanaf 1 september gratis waardoor het
bereik nog verder zal toenemen. Tot die tijd zijn er via OHRA.nl codes beschikbaar
waarmee je een gratis Eccky kan maken. Andere commerciële partners van Eccky zijn
MSN, Telfort, Doritos, PlayStation, GoGo Tours, Efteling en H&M.
Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:
OHRA, Frank Witte tel. 020 4525225 / 06 53736170 / f.witte@creativevenue.nl
of
Eccky, Media Republic - Peter Warman, tel. 020 7977900 / 06 49334842 /
peter@mediarepublic.com