Aedes

Huurder meer tevreden over corporatie

2 augustus 2006

Huurders zijn in 2006 meer tevreden over de eigen corporatie dan een jaar eerder. Vooral de afhandeling van klachten werd hoger gewaardeerd. Dat blijkt uit de USP Bewonersscan 2006 die op 31 juli 2006 is gepubliceerd. Aan het onderzoek hebben tachtigduizend huurders van honderd corporaties meegewerkt.

De tevredenheid onder huurders is over de gehele linie gestegen. De waardering voor de snelheid waarmee gebreken aan woningen worden opgelost is licht gestegen en komt uit op een zeven. Ook zijn huurders meer tevreden de manier waarop de gebreken worden opgelost.

Hoewel corporaties beter scoren op het onderwerp informatievoorziening dan vorig jaar, blijven de cijfers hiervoor achter op de overige onderwerpen. Toch worden ook hiervoor geen onvoldoendes gegeven. Met een 6.8 zijn huurders het minst tevreden over de informatievoorziening over de wijk.

De USP Bewonersscan is een continu onderzoek naar de tevredenheid van huurders en wordt uitgevoerd door USP Marketing en Consultancy.