Huurder meer tevreden over corporatie
2 augustus 2006
Huurders zijn in 2006 meer tevreden over de eigen corporatie dan een
jaar eerder. Vooral de afhandeling van klachten werd hoger
gewaardeerd. Dat blijkt uit de USP Bewonersscan 2006 die op 31 juli
2006 is gepubliceerd. Aan het onderzoek hebben tachtigduizend huurders
van honderd corporaties meegewerkt.
De tevredenheid onder huurders is over de gehele linie gestegen. De
waardering voor de snelheid waarmee gebreken aan woningen worden
opgelost is licht gestegen en komt uit op een zeven. Ook zijn huurders
meer tevreden de manier waarop de gebreken worden opgelost.
Hoewel corporaties beter scoren op het onderwerp informatievoorziening
dan vorig jaar, blijven de cijfers hiervoor achter op de overige
onderwerpen. Toch worden ook hiervoor geen onvoldoendes gegeven. Met
een 6.8 zijn huurders het minst tevreden over de informatievoorziening
over de wijk.
De USP Bewonersscan is een continu onderzoek naar de tevredenheid van
huurders en wordt uitgevoerd door USP Marketing en Consultancy.
Aedes