Nieuws van MyPhotoFun en Xerox

WAT DOET U MET UW DIGITALE FOTO'S?
STEL UW EIGEN DIGITALE FOTOALBUM SAMEN

MyPhotoFun / Xerox stand in hal 4.1 op de Photokina 2006 beurs

ALMERE-BREUKELEN, 2 augustus 2006 - Aangezien er 15 keer zoveel digitale camera's worden verkocht als conventionele camera's, en er naar verwachting dit jaar alleen al in Europa 40 miljoen digitale camera's zullen worden verkocht, kunnen we rustig stellen dat digitale fotografie goed is ingeburgerd. Maar wat gebeurt er met al die foto's die u op uw computer heeft opgeslagen? En wat te doen als het afdrukken van digitale foto's veel duurder en minder flexibel blijkt te zijn dan het afdrukken van analoge foto's?

Het antwoord is een simpel, gebruiksvriendelijk systeem via internet waarmee u uw digitale foto's in uw eigen, gebonden fotoalbum of kalender kunt plaatsen, of tot posterformaat kunt vergroten. De software is ontwikkeld door MyPhotoFun, oorspronkelijk een initiatief van het Nederlandse printbedrijf TED Gigaprint, maar inmiddels een zelfstandig bedrijf.

MyPhotoFun zal dit jaar op de Photokina beurs, samen met de technologie- en services onderneming Xerox, de unieke, gebruiksvriendelijke oplossing demonstreren. Photokina 2006 wordt gehouden in de Messe in Keulen, Duitsland, van 26 september tot 1 oktober 2006. De MyPhotoFun/Xerox stand vindt u op A40/B48 in Hal 4.1.

De MyPhotoFun producten beginnen bij het downloaden van de gratis software vanaf www.MyPhotoFun.com of bij een samenwerkende partner, die een supereenvoudige interactieve handleiding biedt waarmee u eenvoudig het fotoalbum kunt ontwerpen. De klant selecteert de foto's die hij of zij in het album wil onderbrengen, kiest uit verschillende pagina-indelingen en achtergronden, en voorziet de foto's desgewenst van koppen en bijschriften. De gebruiker kan kiezen uit zeven verschillende versies MyPhotoFun albums, van 17x12 cm tot 34x34 cm, die tussen de 80 en ruim 1000 foto's op maximaal 200 pagina's kunnen bevatten.

Klanten hoeven de gratis software slechts één keer te downloaden, waarna ze meteen hun album kunnen samenstellen. Hierdoor behoort het vooraf tijdrovende uploaden van foto's tot het verleden. Wanneer de klant tevreden is over het uiteindelijke ontwerp, kan hij via MyPhotoFun's unieke, geautomatiseerde Web-order-to-print software het bestand binnen 10 tot 15 minuten uploaden, afhankelijk van de internetverbinding. Betaling vindt plaats via een beveiligde verbinding. Het fotoalbum wordt afgedrukt op een Xerox iGen3® digitale kleurenpers en wordt binnen drie tot vijf dagen na ontvangst van de betaling aan de klant geleverd.

"Zien is geloven. De waarde van de software van MyPhotoFun wordt de klant vrijwel meteen duidelijk als hij ermee aan het werk gaat", aldus Tico van der Linden, CEO van MyPhotoFun. "Wij vullen een groot gat in de markt. Onze klanten profiteren van uitstekende afdrukken voor de helft van de prijs van analoge afdrukken, geleverd in gemakkelijk samen te stellen, gebonden fotoalbums van dezelfde hoge kwaliteit als brochures van grote bedrijven."

"Traditionele fotolaboratoria beschikken niet over de technologie om te kunnen voldoen aan de toenemende vraag naar betaalbare, gepersonaliseerde fotoalbums zoals digitale systemen dit kunnen", zegt Valentin Govaerts, senior vice president, production and graphic arts industry van Xerox Europe. "De digitale Xerox iGen3 pers biedt MyPhotoFun een unieke oplossing die ongeëvenaard is in de markt."

In de Verenigde Staten vertegenwoordigt de markt voor digitale fotoalbums en plakboeken een waarde van USD 2,8 miljard. In Europa is de belangstelling het grootst in Nederland en Spanje. MyPhotoFun heeft al 15 printpartners verspreid over Europa, Australië en het Midden-Oosten.


--- einde persbericht ---

MyPhotoFun
MyPhotoFun is de merknaam van een internetservice die klanten in staat stelt fotoalbums, kalenders en andere gebonden verzamelingen van digitale foto's samen te stellen via gebruiksvriendelijke en voordelige software die zij kunnen downloaden en off-line kunnen gebruiken. De service werd in augustus 2004 geïntroduceerd door het Nederlandse digitale printbedrijf TED Gigaprint. Nu is MyPhotoFun BV een zelfstandige onderneming.

Klanten downloaden gratis software van gebruiksvriendelijke websites van partners (zoals fotowinkels, indien nodig onder een andere merknaam), om foto's te optimaliseren, omschrijvingen en koppen toe te voegen door middel van drag-and-drop, in verschillende indelingen en afmetingen. Klanten uploaden hun bestand naar een van de met MyPhotoFun samenwerkende printpartners via automatische Web-order-to-print software om deze te laten afdrukken. Printpartners ontvangen drukklare, opgemaakte bestanden, gebaseerd op het papierformaat van de Xerox iGen3 digitale kleurenpers, waarop het fotoalbum of de kalender wordt afgedrukt. Gebonden fotoalbums en kalenders worden binnen vijf werkdagen na opdracht geleverd.

De back-office software van MyPhotoFun regelt automatische facturering en betaling aan internet- en printpartners. Klanten betalen vooruit, waardoor de printpartners niet geconfronteerd worden met uitstaande rekeningen.

Xerox Europe
Xerox Europe, de Europese organisatie van Xerox Corporation, levert een uitgebreide reeks aan Xerox producten, oplossingen en diensten, alsmede bijbehorende supplies en software. Het aanbod is met name gericht op een drietal marktsegmenten: kantoren van klein tot groot, de markt voor productieprinten en grafische omgevingen, alsmede dienstverlening, met inbegrip van advisering, systeemontwikkeling/-beheer en document outsourcing.

Xerox Europe heeft productievestigingen in Nederland, Ierland en het Verenigd Koninkrijk en een geavanceerd R&D centrum (Xerox Research Centre Europe) in Grenoble, Frankrijk. Voor meer informatie, ga naar www.xerox.com .

Onder de noemer 'The New Business of Printing' heeft Xerox het in de markt grootste portfolio 'state-of-the-art' digitale printsystemen, oplossingen en diensten ontwikkeld. Daartoe behoren tevens gestroomlijnde en efficiënte workflow-oplossingen, alsmede een pakket oplossingen om klanten te helpen om hun business te ontwikkelen en groeimogelijkheden op de langere termijn te realiseren. In de veranderende markt voor druk- en printwerk zijn dat de drie elementen die Xerox-klanten helpen om beter te presteren en de productiviteit te verbeteren. En daardoor meer winstmogelijkheden te creëren.

Xerox Graphic Arts Premier Partners zijn leden van een door Xerox geïnitieerd, wereldwijd netwerk van grafimediabedrijven die tot de meest geavanceerde en ervaren digitale drukkers in hun land behoren. Door hun printopdrachten bij Premier Partners onder te brengen, zijn klanten verzekerd van de levering van hoge kwaliteit digitaal vervaardigd drukwerk, uitgevoerd door vooraanstaande ondernemingen, die zijn toegerust met de nieuwste en beste technologie.

Voor meer informatie over het Xerox Premier Partner netwerk kijk op www.xerox.com/xpp .

Xerox® is het handelsmerk van Xerox Corporation. Alle andere merken en productnamen zijn handelsmerken of geregistreerde handelsmerken van hun respectievelijke ondernemingen.


---

Mediacontacten
MyPhotoFun, Tico van der Linden/Roy Wijmans, 036 - 549 5490, tico@myphotofun.com

Xerox (Nederland) B.V., Patty de Jong, Communications Manager, tel.: 0346 - 255 770, email: patty.dejong@xerox.com

VerkroostPR (voor Xerox), Herman Verkroost, tel.: 030 - 229 20 05, email: hav@verkroostpr.nl