Bouwplannen
Er zijn lichte en reguliere bouwvergunningen met ieder een eigen
beslissingstermijn. Deze termijnen zijn voor een lichte bouwvergunning
6 weken en voor een reguliere bouwvergunning 12 weken.
In de periode van 19 juli t/m 26 juli zijn de volgende aanvragen om
een vergunning ingediend.
Stadskanaal
* Tinnegieter ong., voor het bouwen van een autogarage en showroom,
d.d. 21 juli,
* Spoorstraat 15, voor het bouwen van een zorginstelling, d.d. 26
juli,
* Unikenstraat 30, voor het uitbreiden van een woning, d.d. 21 juli,
* Bevrijderslaan 21, voor het uitbreiden van de woning, d.d. 26
juli,
* Bevrijderslaan 19, voor het uitbreiden van de woning, d.d. 26
juli,
* Noorderdiep 1B, voor het plaatsen van dakkapellen en wijzigen van
een voorgevel, d.d. 20 juli,
* Zwaluwhof 11, voor het uitbreiden van de woning, d.d. 24 juli,
* Oranjestraat ong., voor de bouw van tien seniorenwoningen, d.d. 19
juli,
* Hoveniersweg 1 en 3, voor het plaatsen van 21 sanitairunits, d.d.
21 juli,
* Hoveniersweg 1 en 3, voor het bouwen van een groepsaccommodatie,
d.d. 21 juli,
* Electronicaweg 1, voor het verwijderen van asbest in Gebouw S.,
d.d. 24 juli,
* Boerhaavestraat 1, voor het tijdelijk plaatsen van een
accommodatie pijnbestrijding, d.d. 25 juli,
* Industriestraat 34, voor het bouwen van een afvalsorteerhal, d.d.
26 juli.
Musselkanaal
* Nijverheidslaan 1, voor het uitbreiden en verbouwen van het
schoolgebouw, d.d. 21 juli.
* Onstwedde - Karskenslaan 3, voor het uitbreiden van de woning,
d.d. 20 juli,
* Hardingstraat 1, voor het bouwen van een berging, d.d. 21 juli,
* Mennersingelaan 6, voor het plaatsen van een dakkapel, d.d. 26
juli,
* Barkhoornweg 12 Sectie T. 328, voor het aanleggen van aarden
wallen, d.d. 25 juli,
* Streekweg 6A, voor het gedeeltelijk veranderen van de woning, d.d.
26 juli.
Mussel
* Musselweg 65, voor het bouwen van een woning en garage, d.d. 25
juli,
* Bovensteveenweg 6, voor het legaliseren van een
paardenstal/schuur, d.d. 21 juli.
De rayonarchitect van de welstandscommissie komt op de maandag van
alle even weken om 13.30 uur. Deze bijeenkomsten zijn openbaar.
Belangstellenden kunnen zich melden bij de receptie.
De uitslag van het welstandsadvies is op de oneven weken op maandag
van 16.00 tot 17.00 uur op te vragen bij de heer J. de Vries, T (0599)
631 436. Voor nadere informatie over deze bouwplannen kunt u contact
opnemen met het team bouw, milieu en bijzondere wetten, mevrouw A. van
Eck, T (0599) 631 545.
Sluiting Loket Wonen Welzijn en Zorg
Het Loket Wonen, Welzijn en Zorg in de A22, het bedrijfsverzamelgebouw
aan de Aziëlaan 22 in Stadskanaal, is wegens vakantie van de
loketmedewerkers op de volgende data gesloten:
Woensdagmiddag 9 augustus; Dinsdag 15 augustus de hele dag; Donderdag
17 augustus de hele dag.
Bekendmaking Collectieve ziektekostenverzekering Stadskanaal 2006
Burgemeester en Wethouders maken bekend dat zij hebben besloten in de
vergadering van 12 juni 2006 de beleidsregels collectieve
ziektekostenverzekering Stadskanaal 2006 vast te stellen. De
beleidsregels collectieve ziektekostenverzekering Stadskanaal 2006
vervangen de Verordening deelname Ziektekostenverzekering 2001
gemeente Stadskanaal.
De beleidsregels collectieve ziektekostenverzekering Stadskanaal 2006
treden 1 dag na deze bekendmaking in werking, derhalve op 3 augustus
2006 en werken terug tot 1 januari 2006. De beleidsregels liggen met
ingang van heden gedurende zes weken ter inzage in het publieksbureau
van het gemeentehuis.
U kunt de beleidsregels ook vinden op onze digitale regelingenbank, en
wel op het volgende adres: http://www.regels-stadskanaal.nl
Meer informatie over de collectieve ziektekostenverzekering voor
minima is tevens te vinden op de site van de gemeente Stadskanaal,
http://www.stadskanaal.nl, door het invullen van de zoekterm:
`collectieve ziektekostenverzekering', of door te bellen met het Loket
Wonen, Werk en Zorg van de gemeente Stadskanaal, T (0599) 631 535.
Nieuw reisdocument krijgt chip
Vanaf 26 augustus geven alle gemeenten in Nederland een nieuw
reisdocument uit. Het paspoort en de Nederlandse identiteitskaart
krijgen een chip waar belangrijke en unieke persoonsinformatie wordt
opgeslagen. Met de invoering van dit nieuwe document, mèt chip,
voldoet Nederland aan de Europese eisen. Wat betekent dit voor u?
Eigenlijk merkt u er niet zoveel van, het uiterlijk van het document
verandert amper. Maar het belangrijkste is dat uw pasfoto aan
strengere eisen moet voldoen. Daarom zetten we de belangrijkste vragen
en antwoorden over het nieuwe paspoort en de identiteitskaart op een
rijtje. Waarom een chip? Met een chip met daarop persoonsgebonden
informatie is elektronische controle van het document mogelijk. Ook
kunnen de gegevens worden vergeleken met de gedrukte informatie op het
document. Wat staat er op de chip? De chip op uw nieuwe reisdocument
bevat straks een digitale pasfoto, uw naam en belangrijke
persoonsgegevens zoals geboortedatum en sofi-nummer (straks het
burgerservicenummer). Gegevens van kinderen die worden bijgeschreven
op het paspoort, worden niet opgenomen op de chip. De gezichtsopname
(de digitale pasfoto) wordt gemaakt door uw aangeleverde pasfoto te
scannen. Daarom is het belangrijk dat deze van goede kwaliteit is.
Vanaf wanneer een nieuw reisdocument? Iedereen die vanaf 26 augustus
2006 een nieuw reisdocument aanvraagt, krijgt dus de vernieuwde versie
van paspoort of Nederlandse identiteitskaart. De reisdocumenten die
voor 26 augustus zijn afgegeven, blijven gewoon geldig tot de datum
die op het document staat vermeld. Wat zijn vanaf 26 augustus 2006 de
eisen aan mijn pasfoto? Er zijn tien belangrijke, internationale,
eisen aan een pasfoto die iets zeggen over de kwaliteit van de afdruk,
de kleurstelling, de kleur van de achtergrond, belichting, de wijze
waarop het hoofd is afgebeeld en de gezichtsuitdrukking. Alle
gemeenten hebben een zogenaamde fotomatrix 2006 ontvangen met daarin
zeer specifiek omschreven wat wel en niet mag (zie ook:
http://www.paspoortinformatie.nl). Op de website van de gemeente
Stadskanaal kunt u de fotomatrix downloaden. Zijn er uitzonderingen op
de eisen voor de pasfoto? In een aantal gevallen mag worden afgeweken
van de pasfoto-eisen. Een uitzondering is alleen mogelijk op grond van
medische redenen dan wel godsdienstige of levensbeschouwelijke
redenen. Waar kan ik geschikte pasfoto's laten maken? De gemeente
heeft alle bedrijven en fotografen die pasfoto's maken in de gemeente
geïnformeerd over de nieuwe eisen. Als u pasfoto's laat maken, vermeld
dan bij de fotograaf dat u ze nodig heeft voor een reisdocument. U
moet zelf goed in de gaten houden of de foto's voldoen aan de eisen.
Schoolfoto's voldoen op dit moment zelden aan de eisen. De scholen
worden door de gemeente Stadskanaal geïnformeerd over de nieuwe eisen.
Wat kost het nieuwe reisdocument? De prijs van een nieuw paspoort met
chip (ook voor vreemdelingen en vluchtelingen) is per 26 augustus 2006
EUR 46,95. De prijs van een Nederlandse Identiteitskaart en een
bijschrijving in een paspoort worden niet gewijzigd. Meer informatie
De fotomatrix 2006 en aanvullende informatie is te vinden op
http://www.paspoortinformatie.nl. U kunt ook bellen met gemeente
Stadskanaal, team burgerzaken en belastingen, T (0599) 631 631.
Bescherm uw afvalcontainer tegen vandalisme
In de gemeente en met name in de wijken in en rond het centrum van
Stadskanaal, worden we de laatste maanden geconfronteerd met
vandalisme. Een aantal grijze huisvuilcontainers zijn in brand
gestoken en volledig vernield. Dit is niet alleen strafbaar, het
levert ook gevaar op voor veiligheid en gezondheid. Er wordt hard
gewerkt om de dader(s) te achterhalen, maar u kunt ook bijdragen. Door
goed op te letten en een aantal maatregelen te treffen kunt u in uw
omgeving het risico op vandalisme beperken:
* plaats als dat mogelijk is uw container (tijdelijk) in een
afgesloten schuur;
* als dat niet lukt: let op de brandbaarheid van de omgeving van de
container (schutting, bomen etc.);
* zet eventueel de container op slot door middel van een ketting en
hangslot;
* plaats de container op een plek die ongenode gasten niet waarderen
(in uw zicht);
* ziet of hoort u iets verdachts, heeft u tips? Meld het de politie,
T 0900 - 8844.
Iedere afvalcontainer is eigendom van de gemeente en hoort bij het
huis waar u woont. Wanneer uw afvalcontainer vernield of verdwenen is,
dan moet u dit melden aan de gemeente Stadskanaal bij het
gemeentehuis. Het procesverbaal van de politie moet u dan meenemen.
Informatie
Voor meer informatie kunt u contact opnemen met mevrouw W.
Kluitenberg, T (0599) 631 403 of Regiopolitie Groningen, basiseenheid
Stadskanaal, T 0900 - 8844 (lokaal tarief).
* 02 augustus 2006
Gemeente Stadskanaal