Gemeente Stadskanaal

Bouwplannen

Er zijn lichte en reguliere bouwvergunningen met ieder een eigen beslissingstermijn. Deze termijnen zijn voor een lichte bouwvergunning 6 weken en voor een reguliere bouwvergunning 12 weken.

In de periode van 19 juli t/m 26 juli zijn de volgende aanvragen om een vergunning ingediend.

Stadskanaal


* Tinnegieter ong., voor het bouwen van een autogarage en showroom, d.d. 21 juli,

* Spoorstraat 15, voor het bouwen van een zorginstelling, d.d. 26 juli,

* Unikenstraat 30, voor het uitbreiden van een woning, d.d. 21 juli,
* Bevrijderslaan 21, voor het uitbreiden van de woning, d.d. 26 juli,

* Bevrijderslaan 19, voor het uitbreiden van de woning, d.d. 26 juli,

* Noorderdiep 1B, voor het plaatsen van dakkapellen en wijzigen van een voorgevel, d.d. 20 juli,

* Zwaluwhof 11, voor het uitbreiden van de woning, d.d. 24 juli,
* Oranjestraat ong., voor de bouw van tien seniorenwoningen, d.d. 19 juli,

* Hoveniersweg 1 en 3, voor het plaatsen van 21 sanitairunits, d.d. 21 juli,

* Hoveniersweg 1 en 3, voor het bouwen van een groepsaccommodatie, d.d. 21 juli,

* Electronicaweg 1, voor het verwijderen van asbest in Gebouw S., d.d. 24 juli,

* Boerhaavestraat 1, voor het tijdelijk plaatsen van een accommodatie pijnbestrijding, d.d. 25 juli,
* Industriestraat 34, voor het bouwen van een afvalsorteerhal, d.d. 26 juli.

Musselkanaal


* Nijverheidslaan 1, voor het uitbreiden en verbouwen van het schoolgebouw, d.d. 21 juli.

* Onstwedde - Karskenslaan 3, voor het uitbreiden van de woning, d.d. 20 juli,

* Hardingstraat 1, voor het bouwen van een berging, d.d. 21 juli,
* Mennersingelaan 6, voor het plaatsen van een dakkapel, d.d. 26 juli,

* Barkhoornweg 12 Sectie T. 328, voor het aanleggen van aarden wallen, d.d. 25 juli,

* Streekweg 6A, voor het gedeeltelijk veranderen van de woning, d.d. 26 juli.

Mussel


* Musselweg 65, voor het bouwen van een woning en garage, d.d. 25 juli,

* Bovensteveenweg 6, voor het legaliseren van een paardenstal/schuur, d.d. 21 juli.

De rayonarchitect van de welstandscommissie komt op de maandag van alle even weken om 13.30 uur. Deze bijeenkomsten zijn openbaar. Belangstellenden kunnen zich melden bij de receptie.

De uitslag van het welstandsadvies is op de oneven weken op maandag van 16.00 tot 17.00 uur op te vragen bij de heer J. de Vries, T (0599) 631 436. Voor nadere informatie over deze bouwplannen kunt u contact opnemen met het team bouw, milieu en bijzondere wetten, mevrouw A. van Eck, T (0599) 631 545.

Sluiting Loket Wonen Welzijn en Zorg

Het Loket Wonen, Welzijn en Zorg in de A22, het bedrijfsverzamelgebouw aan de Aziëlaan 22 in Stadskanaal, is wegens vakantie van de loketmedewerkers op de volgende data gesloten:

Woensdagmiddag 9 augustus; Dinsdag 15 augustus de hele dag; Donderdag 17 augustus de hele dag.

Bekendmaking Collectieve ziektekostenverzekering Stadskanaal 2006

Burgemeester en Wethouders maken bekend dat zij hebben besloten in de vergadering van 12 juni 2006 de beleidsregels collectieve ziektekostenverzekering Stadskanaal 2006 vast te stellen. De beleidsregels collectieve ziektekostenverzekering Stadskanaal 2006 vervangen de Verordening deelname Ziektekostenverzekering 2001 gemeente Stadskanaal.

De beleidsregels collectieve ziektekostenverzekering Stadskanaal 2006 treden 1 dag na deze bekendmaking in werking, derhalve op 3 augustus 2006 en werken terug tot 1 januari 2006. De beleidsregels liggen met ingang van heden gedurende zes weken ter inzage in het publieksbureau van het gemeentehuis.

U kunt de beleidsregels ook vinden op onze digitale regelingenbank, en wel op het volgende adres: http://www.regels-stadskanaal.nl

Meer informatie over de collectieve ziektekostenverzekering voor minima is tevens te vinden op de site van de gemeente Stadskanaal, http://www.stadskanaal.nl, door het invullen van de zoekterm: `collectieve ziektekostenverzekering', of door te bellen met het Loket Wonen, Werk en Zorg van de gemeente Stadskanaal, T (0599) 631 535.

Nieuw reisdocument krijgt chip

Vanaf 26 augustus geven alle gemeenten in Nederland een nieuw reisdocument uit. Het paspoort en de Nederlandse identiteitskaart krijgen een chip waar belangrijke en unieke persoonsinformatie wordt opgeslagen. Met de invoering van dit nieuwe document, mèt chip, voldoet Nederland aan de Europese eisen. Wat betekent dit voor u? Eigenlijk merkt u er niet zoveel van, het uiterlijk van het document verandert amper. Maar het belangrijkste is dat uw pasfoto aan strengere eisen moet voldoen. Daarom zetten we de belangrijkste vragen en antwoorden over het nieuwe paspoort en de identiteitskaart op een rijtje. Waarom een chip? Met een chip met daarop persoonsgebonden informatie is elektronische controle van het document mogelijk. Ook kunnen de gegevens worden vergeleken met de gedrukte informatie op het document. Wat staat er op de chip? De chip op uw nieuwe reisdocument bevat straks een digitale pasfoto, uw naam en belangrijke persoonsgegevens zoals geboortedatum en sofi-nummer (straks het burgerservicenummer). Gegevens van kinderen die worden bijgeschreven op het paspoort, worden niet opgenomen op de chip. De gezichtsopname (de digitale pasfoto) wordt gemaakt door uw aangeleverde pasfoto te scannen. Daarom is het belangrijk dat deze van goede kwaliteit is. Vanaf wanneer een nieuw reisdocument? Iedereen die vanaf 26 augustus 2006 een nieuw reisdocument aanvraagt, krijgt dus de vernieuwde versie van paspoort of Nederlandse identiteitskaart. De reisdocumenten die voor 26 augustus zijn afgegeven, blijven gewoon geldig tot de datum die op het document staat vermeld. Wat zijn vanaf 26 augustus 2006 de eisen aan mijn pasfoto? Er zijn tien belangrijke, internationale, eisen aan een pasfoto die iets zeggen over de kwaliteit van de afdruk, de kleurstelling, de kleur van de achtergrond, belichting, de wijze waarop het hoofd is afgebeeld en de gezichtsuitdrukking. Alle gemeenten hebben een zogenaamde fotomatrix 2006 ontvangen met daarin zeer specifiek omschreven wat wel en niet mag (zie ook: http://www.paspoortinformatie.nl). Op de website van de gemeente Stadskanaal kunt u de fotomatrix downloaden. Zijn er uitzonderingen op de eisen voor de pasfoto? In een aantal gevallen mag worden afgeweken van de pasfoto-eisen. Een uitzondering is alleen mogelijk op grond van medische redenen dan wel godsdienstige of levensbeschouwelijke redenen. Waar kan ik geschikte pasfoto's laten maken? De gemeente heeft alle bedrijven en fotografen die pasfoto's maken in de gemeente geïnformeerd over de nieuwe eisen. Als u pasfoto's laat maken, vermeld dan bij de fotograaf dat u ze nodig heeft voor een reisdocument. U moet zelf goed in de gaten houden of de foto's voldoen aan de eisen. Schoolfoto's voldoen op dit moment zelden aan de eisen. De scholen worden door de gemeente Stadskanaal geïnformeerd over de nieuwe eisen. Wat kost het nieuwe reisdocument? De prijs van een nieuw paspoort met chip (ook voor vreemdelingen en vluchtelingen) is per 26 augustus 2006 EUR 46,95. De prijs van een Nederlandse Identiteitskaart en een bijschrijving in een paspoort worden niet gewijzigd. Meer informatie De fotomatrix 2006 en aanvullende informatie is te vinden op http://www.paspoortinformatie.nl. U kunt ook bellen met gemeente Stadskanaal, team burgerzaken en belastingen, T (0599) 631 631.

Bescherm uw afvalcontainer tegen vandalisme

In de gemeente en met name in de wijken in en rond het centrum van Stadskanaal, worden we de laatste maanden geconfronteerd met vandalisme. Een aantal grijze huisvuilcontainers zijn in brand gestoken en volledig vernield. Dit is niet alleen strafbaar, het levert ook gevaar op voor veiligheid en gezondheid. Er wordt hard gewerkt om de dader(s) te achterhalen, maar u kunt ook bijdragen. Door goed op te letten en een aantal maatregelen te treffen kunt u in uw omgeving het risico op vandalisme beperken:

* plaats als dat mogelijk is uw container (tijdelijk) in een afgesloten schuur;

* als dat niet lukt: let op de brandbaarheid van de omgeving van de container (schutting, bomen etc.);

* zet eventueel de container op slot door middel van een ketting en hangslot;

* plaats de container op een plek die ongenode gasten niet waarderen (in uw zicht);

* ziet of hoort u iets verdachts, heeft u tips? Meld het de politie, T 0900 - 8844.

Iedere afvalcontainer is eigendom van de gemeente en hoort bij het huis waar u woont. Wanneer uw afvalcontainer vernield of verdwenen is, dan moet u dit melden aan de gemeente Stadskanaal bij het gemeentehuis. Het procesverbaal van de politie moet u dan meenemen.

Informatie

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met mevrouw W. Kluitenberg, T (0599) 631 403 of Regiopolitie Groningen, basiseenheid Stadskanaal, T 0900 - 8844 (lokaal tarief).

* 02 augustus 2006