KPN NV

Persbericht
Datum

1 augustus 2006
Nummer
056p

E-Plus behaalt doelstellingen;
Verbeterde outlook voor 2006

KERNCIJFERS KPN-GROEP E-Plus behaalt doelstellingen; outlook voor 2006 verbeterd
2 e kw 2006 2 e kw 2005 In miljoenen euro, tenzij anders aangegeven 1 e HJ 2006 1 e HJ 2005 2.979 2.950 Opbrengsten en overige baten 5.981 5.840 670 556 Bedrijfsresultaat 1.282 1.072
461 239 Resultaat na belastingen 845 512
0,22 0,10 Winst per aandeel (in EUR) 0,41 0,22

1.033 899 Kasstroom uit operationele activiteiten 2.103 1.721 379 324 Investeringen (MVA en software) 692 556
654 575 Vrije kasstroom 1.411 1.165
670 556 Bedrijfsresultaat 1.282 1.072
611 608
Afschrijvingen en bijzondere
waardeveranderingen 1.205 1.186

1.281 1.164 EBITDA 2.487 2.258

Sterke financiële prestaties in lastige markt tonen het succes van de Groep strategieën

- Opbrengsten en overige baten gestegen met 1,0% (1 e HJ: toegenomen met 2,4%, een stijging van 1,3% t.o.v. bij verwachtingen gehanteerde definitie)
- EBITDA gestegen met 10,1% (1 e HJ: toegenomen met 10,1%, een stijging van 6,6% t.o.v. bij verwachtingen gehanteerde definitie); mobiele EBITDA-marge van 38,9% hoogste ooit

- Sterke vrije kasstroom van EUR 654 miljoen, een stijging van EUR 79 miljoen of 13,7% (1 e HJ: EUR 1.411 miljoen)

- Bedrijfsresultaat gestegen met EUR 114 miljoen, of 20,5%, naar EUR 670 miljoen (1 e HJ: gestegen met EUR 210 miljoen of 19,6%)

- Nettowinst bijna verdubbeld tot EUR 461 miljoen; winst per aandeel meer dan verdubbeld tot EUR 0,22

E-Plus behaalt doelstellingen voor omzet uit dienstverlening en marges binnen jaar na strategiewijziging

- E-Plus realiseert bedrijfsresultaat van EUR 101 miljoen doordat multibrand-strategie zorgt voor groei in opbrengsten en marges

- Hogere omzet uit dienstverlening dan concurrentie, een stijging van 9,8% t.o.v. geschatte marktgroei van 1.0%, daarbij meer dan 30% van alle nieuwe klanten aan zich bindend

- Nieuwe merken omvatten al bijna kwart van klantenbestand en zorgen voor aanzienlijk meer AMPU en hogere ARPU's dan traditioneel E-Plus-merk
- Succesvolle conversie naar pull-strategie sneller dan verwacht, met als resultaat sterke margeverbetering na scherpe daling van kosten voor klantenwerving

Constante prestaties divisie Vast ten opzichte van strategie (Aanvallen, Verdedigen,