TNS NIPO

Foto

Publicaties TNS NIPO onderzoek

25 juli 2006

TNS lanceert toonaangevend Travellers Panel
Nieuw panel geeft toegang tot 500.000 Europese respondenten

De internationale marktonderzoekorganisatie TNS, waar TNS NIPO onderdeel van uitmaakt, lanceert vandaag haar Travellers Panel. Dit panel geeft toegang tot 500.000 respondenten in zes Europese landen. Het panel biedt de mogelijkheid om de mening te peilen van duizenden reizigers in Groot-Brittannië, Frankrijk, Duitsland, Italië, Spanje en Nederland.

Door de omvang van het panel is het mogelijk om zeer specifieke doelgroepen te selecteren uit diverse marktsegmenten, waaronder vakantiegangers en zakelijke reizigers. Daarbij kan bijvoorbeeld gekeken worden naar favoriete vakantiebestemming, soort vakantie en accommodatie. De onderzoeksresultaten kunnen vervolgens gebruikt worden voor het uitstippelen van bedrijfs- en communicatiestrategieën.

Het TNS Travellers Panel is het vijfde internationale subpanel binnen het grote panel 6th dimension. Eerder dit jaar werden vier andere panels in de markt gezet: Sports, Creative Minds, Telecoms en Health. Het panel geeft klanten toegang tot een representatieve steekproef van respondenten, die op hun beurt kunnen worden ingedeeld naar bepaalde demografische profielen. Nichedoelgroepen worden zo makkelijk bereikt.

Tom Costley, directeur van TNS Travel & Tourism: 'Dit nieuwe panel geeft ons de mogelijkheid om specifieke groepen reizigers te onderzoeken en zo meer inzicht te krijgen in hun reisbehoeften, likes en dislikes. Het is een instrument van onschatbare waarde voor reis-, toerisme-, hotel- en leisureondernemers die een gedetailleerd inzicht in de verschillende marktsectoren willen.'

Bij publicatie of verspreiding graag de bron TNS NIPO vermelden. Voor eventuele vragen kunt u contact opnemen met Jim van Velzen (tel: 020 522 53 85).