Foto
Publicaties TNS NIPO onderzoek
25 juli 2006
TNS lanceert toonaangevend Travellers Panel
Nieuw panel geeft toegang tot 500.000 Europese respondenten
De internationale marktonderzoekorganisatie TNS, waar TNS NIPO
onderdeel van uitmaakt, lanceert vandaag haar Travellers Panel. Dit
panel geeft toegang tot 500.000 respondenten in zes Europese landen.
Het panel biedt de mogelijkheid om de mening te peilen van duizenden
reizigers in Groot-Brittannië, Frankrijk, Duitsland, Italië, Spanje en
Nederland.
Door de omvang van het panel is het mogelijk om zeer specifieke
doelgroepen te selecteren uit diverse marktsegmenten, waaronder
vakantiegangers en zakelijke reizigers. Daarbij kan bijvoorbeeld
gekeken worden naar favoriete vakantiebestemming, soort vakantie en
accommodatie. De onderzoeksresultaten kunnen vervolgens gebruikt
worden voor het uitstippelen van bedrijfs- en communicatiestrategieën.
Het TNS Travellers Panel is het vijfde internationale subpanel binnen
het grote panel 6th dimension. Eerder dit jaar werden vier andere
panels in de markt gezet: Sports, Creative Minds, Telecoms en Health.
Het panel geeft klanten toegang tot een representatieve steekproef van
respondenten, die op hun beurt kunnen worden ingedeeld naar bepaalde
demografische profielen. Nichedoelgroepen worden zo makkelijk bereikt.
Tom Costley, directeur van TNS Travel & Tourism: 'Dit nieuwe panel
geeft ons de mogelijkheid om specifieke groepen reizigers te
onderzoeken en zo meer inzicht te krijgen in hun reisbehoeften, likes
en dislikes. Het is een instrument van onschatbare waarde voor reis-,
toerisme-, hotel- en leisureondernemers die een gedetailleerd inzicht
in de verschillende marktsectoren willen.'
Bij publicatie of verspreiding graag de bron TNS NIPO vermelden. Voor
eventuele vragen kunt u contact opnemen met Jim van Velzen (tel: 020
522 53 85).
TNS NIPO