Ingezonden persbericht
-PERSBERICHT -
Haags callcenter UniverSales verhuist naar de Laakpoort en groeit naar 35 werkplekken.
Den Haag, 25 juli 2006
Het voormalige hoofdkantoor van telecomprovider T-Mobile heeft met UniverSales een nieuwe huurder
gevonden. De Laakpoort is ideaal gelegen: binnen loopafstand van de Haagse Hogeschool -en binnenkort
ook het Mondriaan college- en station Hollands Spoor is het voor studenten goed bereikbaar.
'En dat is maar goed ook'. aldus personeelsmanager Ewoud Righolt. 'Na de verhuizing in augustus hebben
we 35 studenten nodig om aan de vraag van onze klanten te voldoen.'
300% groei in 8 maanden
UniverSales is een facilitair callcenter waar de nadruk ligt op commerciële dienstverlening.'Het hart van
onze organisatie is een team van ervaren telemarketeers waarvan de aandeelhouders zelf ook deel van uit
maken'. Aldus Tim Holzenbosch, woordvoerder van UniverSales. Vorig jaar oktober maakten de 5
vrienden en (ex)collega's de stap naar het ondernemerschap. Al een aantal maanden daarvoor waren ze
bezig met het idee van een eigen telemarketingbedrijf. Twee vennoten zijn uiteindelijk afgestudeerd op
het marketingplan voor UniverSales.
Holzenbosch: 'We hebben ontdekt dat er nog veel mogelijkheden zijn in deze moeilijke branche. We zijn
ons absoluut bewust van het negatieve imago van telemarketing. Juist daarom wisten we dat we het
verschil konden maken. Als je dat durft te zeggen moet je het ook waar maken'.
En dat ging sneller dan verwacht. Met hulp van Stichting Stabij, die startende (student)ondernemers
begeleidt, konden ze een callcenter met 10 werkplekken huren. Zelf hoefden ze de investering nog niet te
maken, zodat ze langzaam en zonder te veel risico konden doorgroeien.
Dankzij klanten als Simyo.nl, Oxxio, FOSAG, Zeus Telecom en de Rijschool Cadeaubon groeide
UniverSales sneller dan verwacht. Een investering was nodig om de groei te kunnen realiseren. Dankzij de
inspanningen van accountant BDO en huisbankier ABN AMRO, is de omzetting naar een BV en de
financiering van het nieuwe callcenter snel voor elkaar gekregen. Na de verbouwing zal de verhuizing half
augustus zijn afgerond.
De aandeelhouders van UniverSales, allen korter dan een jaar afgestudeerd, verbazen zich nog wel eens
over de snelle groei. 'Nog niet zo heel lang geleden werkten sommigen van ons nog in het callcenter van
T-Mobile om de loonkosten te drukken. Een half jaar later huren we een etage in hun oude hoofdkantoor.
De stap van werknemer naar werkgever ging wat snel, maar heeft alleen maar voordelen omdat we zelf
nog heel goed weten wat we als werknemer belangrijk vonden'.
Collega's gezocht
UniverSales doet er veel aan om een goede werkgever zijn. In de callcenterbranche wordt veel van de
werknemer gevraagd, en soms te weinig teruggegeven."De sfeer binnen ons bedrijf is van groot belang,
een goede bonusregeling is daar onderdeel van, maar ook met zijn allen een biertje drinken na werktijd is
een gewoonte bij ons." vervolgt Holzenbosch. Na de zomer heeft het gloednieuwe callcenter invulling
nodig: Er wordt druk gezocht naar ruim vijfendertig parttimers.
Ambitieuze plannen
De vijf ondernemers hebben ambitieuze plannen met UniverSales. 'We willen echt graag een verschil
maken. Werken aan het imago van callcenters door goede persoonlijke service te bieden is daar een
belangrijk onderdeel van. Uiteindelijk leidt goede sales naar service en dat is waar het om gaat bij
UniverSales'.
www.UniverSales.nl
Voor vragen en contact:
UniverSales B.V.
Calandstraat 1
2512 AD Den Haag
Tim Holzenbosch
Tel: 06 2412 5678
Fax: 084 753 5621
T.Holzenbosch@universales.nl
Vanaf 15 augustus:
Rijswijkseweg 60
2516 EH Den Haag
Tim Holzenbosch
+316 2412 5678
t.holzenbosch@universales.nl
---- --