Ingezonden persbericht


Testnet AdPages: EXTRA COMMERCIELE RUIMTE MET TOEGEVOEGDE WAARDE

Testnet introduceert de Testnet AdPages. Een AdPage is een onderhoudsvrije advertentiepagina die de website-eigenaar snel en eenvoudig aanmaakt in zijn of haar vormgeving. De advertenties op de AdPages worden op basis van de gekozen doelgroep, cq. het interessegebied, geselecteerd uit het actuele aanbod van ruim 800 online campagnes verzorgd door Testnet.

Het doel van de AdPages is het creëren van extra commerciële ruimte binnen websites: ruimte met toegevoegde waarde omdat de advertenties zijn afgestemd op de doelgroep en interessegebied van de website.

De Testnet AdPage kan op verschillende manieren worden ingezet:
1. Toevoegen van een 'aanbiedingenpagina' aan een rubriek of website;
2. Toevoegen van een overzicht met de beste relevante advertenties aan een redactioneel stuk binnen een bestaande webpagina;
3. Combineren van verschillende AdPages (interessegebieden) tot een 'aanbiedingenwebsite'.

OP MAAT EN ONDERHOUDSVRIJ
De Testnet AdPages zijn onderhoudsvrij. Dat wil zeggen dat nieuwe campagnes, die binnen het gekozen interessegebied vallen, automatisch aan de AdPage worden toegevoegd en gestopte campagnes automatisch worden verwijderd.

Daarnaast is de AdPage voor wat betreft vormgeving middels een simpele interface geheel aan de website en huisstijl aanpasbaar. En indien de website kiest voor sorteervolgorde 'eCPC' worden bovendien de advertenties met de hoogste gemiddelde omzet per click automatisch bovenaan gezet.

Jaap Groenendijk van Testnet: "Affiliate marketing is een van de meest innovatieve sectoren in de reclame. De adverteerder, die traditioneel betaalt voor ruimte en bereik, betaalt bij affiliate marketing uitsluitend voor resultaat. Dit betekent dat ons er alles aan gelegen is om te zorgen dat de ruimte en het bereik die onze affiliates ter beschikking stellen zo effectief mogelijk wordt benut. Het is een win-win situatie voor adverteerders en affiliates die beiden met hetzelfde verkeer een betere conversie realiseren en daarmee een hogere omzet.."

Rodger van der Maarel, Affiliate Manager: "Door technische innovaties als een zichzelf optimaliserende bannerpool (AdPool Optimizer) en de AdPage, alsmede door commerciële innovaties als doorverdienmodellen, zijn de vergoedingen die affiliates ontvangen over sales- en leadcampagnes, teruggerekend naar een gemiddelde clickvergoeding (eCPC), al vaak aanzienlijk hoger dan vergoedingen voor pure clickcampagnes."

Voor meer informatie over Testnet AdPages vindt u via onderstaande links. http://features.testnet.nl/content/view/13/19
http://business.testnet.nl/docs/AdPage.pdf
http://business.testnet.nl/docs/AdPageHandleiding.pdf

OVER TESTNET BV
Testnet is een van de toonaangevende affiliate programma's in Nederland. In de eerste helft van dit jaar genereerde zij meer dan 1.500.000.000 views, 9.300.000 clicks en 330.000 leads voor haar klanten en affiliates. Meer dan 8.000 websites zijn reeds aangesloten bij Testnet. En meer dan 200 adverteerders hebben Testnet opdracht gegeven tot zo'n 800 lopende online campagnes.

Voor meer informatie over Testnet en een overzicht van opdrachtgevers surft u naar: http://business.testnet.nl. U kunt tevens contact opnemen met Jaap Groenendijk of Jan Pons.

Testnet Online Advertising
Crooswijksesingel 50H | 3034 CJ Rotterdam
t. 010-2124786 | f. 010-2142791 | e. jaap@testnet.nl/jan@testnet.nl http://business.testnet.nl | http://features.testnet.nl

AdPage Versie 1.2

Inleiding
Een AdPage is één webpagina die automatisch, dus zonder onderhoud, gevuld wordt met campagnes. Tevens vindt er automatische (omzet)optimalisatie plaats, waardoor de best renderende campagnes vaker worden getoond. De AdPage heeft een professionele uitstraling en effectieve opmaak die zijn nut heeft bewezen. Een AdPage is uitermate geschikt om te integreren in uw website, bijvoorbeeld als aanbiedingenpagina of proefabonnementenpagina, of als aanvulling op redactionele content binnen een bestaande webpagina.

De AdPage is eenvoudig vanuit de Testnet Ad Manager te genereren. Net als het opnemen van een campagne kiest u eerst de website waar u de AdPage in wilt integreren. Vervolgens kiest u een gewenste opmaak uit de standaard aangeleverde layouts. U filtert eenvoudig de campagnes die het beste aansluiten bij de doelgroep van uw website en vervolgens hebt u er geen omkijken meer naar!

De AdPage is gebaseerd op de XML Feeds die u al vanaf oktober 2005 handmatig vanuit de Testnet Ad Manager kunt genereren. Testnet levert enkele standaard XSLT stylesheets aan, zodat u profiteert van een professionele uitstraling. Uiteraard zijn de AdPages aan te passen aan de "look & feel" van uw website.

De voordelen

- meer advertentieruimte

- aanbod afgestemd op de doelgroep

- automatische optimalisatie

- onderhoudsvrij

- verschillende pagina-indelingen

- opmaak volledig aanpasbaar

- supereenvoudig aan te maken en te onderhouden
- tot 3 AdPages combineerbaar op een webpagina
- onbeperkt aantal AdPages binnen 1 website
- bepaal zelf de sorteervolgorde van campagnes
- behoudt van controle middels van `blocken' van individuele campagnes

Pagina 2 van 3

De gebruiksmogelijkheden
De Testnet AdPage kan op 3 manieren (gelijktijdig) worden ingezet:


1. Toevoegen van een `aanbiedingenpagina' of `kiosk' aan een rubriek of website als link het hoofdmenu en/of een van de submenu's.


2. Toevoegen van een overzicht met de beste relevante aanbiedingen aan een redactioneel stuk binnen een bestaande webpagina.


3. Combineren van verschillende AdPages tot een website voor aanbiedingen en/of proefabonnementen.


- Directe online preview van de pagina -

AdPage, versie 1.2

Pagina 3 van 3

Tips
Gebruik verschillende AdPages voor verschillende secties (rubrieken) van de AdPage Hoe beter het aanbod is afgestemd op de bezoekersgroep hoe hoger de conversies en daarmee de omzet. Indien u dus een grotere website heeft met meerdere secties met een verschillende doelgroep (of bezoekers die in ieder geval op dat moment naar iets anders op zoek zijn), maak dan verschillende aanbiedingenpagina's aan; één per sectie. Naast mogelijk een algemene aanbiedingenpagina of ­website in het hoofdmenu en de homepage, plaats ook links in submenu's zoals `Sportvoordeel' of `Financiële aanbiedingen'.
Voeg AdPages toe aan redactionele content
`Content integration' is een van de meest effectieve vormen van reclame. Dit betekent dat de commerciële boodschappen worden verbonden aan redactionele stukken. Zo is een overzicht van vijf online hypotheken (Filter `Financieel Hypotheken' gesorteerd op eCPC) direct onder een artikel over het kopen van huizen in verreweg het merendeel van de gevallen effectiever dan hetzelfde overzicht zonder het artikel. Gebruik ColorPic om snel en trefzeker de juiste kleuren in te voeren voor uw AdPages ColorPic is een gratis programma waarmee u eenvoudig de kleurcodes krijgt voor uw website en AdPage. Start het programmaatje. Zet de muis boven de kleur die u wil laten terugkomen in de AdPage en `grab' de kleur en kopieer de code in de opmaakopties van de AdPage. De laatste versie van dit programma is beschikbaar via http://www.iconico.com/colorpic. Een oudere simpele (maar even effectieve) versie is ook beschikbaar via http://business.testnet.nl/colorpic.zip (143kb).

Meer informatie
Voor meer informatie over AdPages surft u naar http://features.testnet.nl. Hier vindt u alle beschikbare technische documentatie en het laatste nieuws over individuele technische functionaliteiten, plus tips en trucs.

Lars Malmströrm is daarnaast beschikbaar voor telefonische ondersteuning.

Testnet Online Advertising
Crooswijksesingel 50H
3034 CJ Rotterdam
t. 010 212 4786
f. 010 214 2791
e. info@testnet.nl

AdPage, versie 1.2

---- --