Ingezonden persbericht


Kodak Service & Support wereldwijd 'Beste Supportorganisatie 2006'

International Business Award toegekend voor uitzonderlijke service

Vianen, 24 juli 2006 - Kodak Service & Support, de service- en onderhoudsdivisie van Eastman Kodak Company, is wereldwijd de beste supportorganisatie van 2006. Kodak Service & Support kwam uit 700 nominaties in dertig landen als winnaar uit de bus. De divisie mocht tijdens de show voor International Business Awards in New York een 'Stevie' - volgens The New York Post de 'Oscars van het bedrijfsleven' - in ontvangst nemen. De award sluit aan op een grootschalig, onafhankelijk onderzoek van IFF Research naar de klanttevredenheid over zakelijke dienstverleners.

Het klanttevredenheidsonderzoek wees uit dat 80 tot 100 procent van de klanten in Europa, Afrika en het Midden-Oosten over het algemeen tevreden tot zeer tevreden is over de serviceverlening van Kodak. In Nederland ligt dit percentage zelfs op 96 procent, terwijl in België 80 procent van de klanten (zeer) tevreden is over de serviceafhandeling. Internationale Kodak-klanten waren vooral te spreken over de professionele en vriendelijke houding van de onderhoudstechnici (100 procent tevreden), de responstijd (98 procent tevreden) en technische vaardigheden (100 procent tevreden). Verder gaf 97 procent van de ondervraagde klanten aan Kodak Service & Support aan te bevelen bij hun zakelijke partners.

"De toekenning van deze prestigieuze award onderstreept dat ons serviceconcept aansluit bij de behoeften van onze klanten", zegt Colin Cooke, Business Development Manager bij Kodak Service & Support. "Service is voor Kodak een breed begrip en omvat alles van reparaties tot en met installatie en integratie van werk- en helpdeskfuncties en storage-oplossingen. De Stevie is een eerbetoon aan de technische expertise van ons team en onze wereldwijde service- en onderhoudsdiensten."

###

Over Kodak Services & Support
Kodak Service & Support heeft zijn hoofdkantoor in Stuttgart (Duitsland) en is een businessunit van Eastman Kodak Company. Kodak Service & Support heeft 3.300 medewerkers in meer dan 120 landen. Behalve servicebeheer biedt deze organisatie ook professionele diensten voor storage-producten, scanners, micrografische apparatuur en commerciële printsystemen van verschillende fabrikanten, zowel voor afzonderlijke producten als voor complete systemen. Kodak Service & Support levert onderhouds- en garantieservices, en speciale services waaronder disaster recovery en conversierelocatiebeheer. Hiervoor werkt de organisatie samen met verschillende distributiepartners.

Over Eastman Kodak Company
Kodak is 's werelds belangrijkste pionier in de beeldverwerkingsindustrie en levert toonaangevende producten en services aan consumenten, bedrijven, overheden en de gezondheidszorg. Kodak richt zich op een verdere groei in de digitale verwerking van beelden om mensen te ondersteunen beter gebruik te maken van beelden en informatie in hun werk en privéleven. Consumenten gebruiken de producten en diensten van Kodak voor digitale en traditionele beeldverwerking om hun foto's op elk gewenst moment en vanaf elke gewenste locatie te maken, af te drukken en te verzenden. Bedrijven kunnen met de oplossingen van Kodak voor prepress-, conventionele en digitale afdrukken en digitale documentverwerking effectief met hun klanten over de gehele wereld communiceren. Professionals op het creatieve vlak vertrouwen op de technologie van Kodak om met behulp van stilstaande of bewegende beelden hun boodschap op een unieke manier te verspreiden. En toonaangevende organisaties in de gezondheidszorg gebruiken de innovatieve producten, services en workflow-oplossingen van Kodak om de patiëntenzorg te verbeteren en de efficiency van het beschikbaar stellen van informatie binnen en buiten hun onderneming te maximaliseren. Kodak behaalde in 2005 een omzet van 14,3 miljard dollar.

Meer informatie over Kodak is te vinden op www.kodak.nl.

Kodak is een handelsmerk van Eastman Kodak Company.