Explosieve stijging hulpvragen via chat
zondag 23 juli 2006 - Bron: SOShulp Nederland
Steeds meer mensen zoeken hulp via internet. Dat blijkt uit het
jaarverslag 2005 van de stichting SOShulp Nederland. Het aantal
hulpvragen via chat en email is ten opzichte van 2004 met 39%
gestegen. Bij de stichting zijn 7 Telefonische Hulpdiensten
aangesloten, waaronder de SOS Telefonische Hulpdienst Utrecht.
In 2005 zochten 3107 hulpvragers ondersteuning via chat, 61% meer dan
in 2004. Ruim 45% van de chatters was jonger dan 35 jaar. Belangrijke
onderwerpen waren depressie, seksueel misbruik, relatieproblemen en
psychiatrische problemen.
De hulpverleners zijn geselecteerde en getrainde vrijwilligers die
ondersteund worden door professionele krachten. Telefonische
hulpverlening is anoniem en heeft daarom een lage drempel om thema's
die pijnlijk of beschamend zijn bespreekbaar te maken. Email en chat
zijn nóg anoniemer en dus nóg veiliger.
De vrijwilligers van de SOS Telefonische Hulpdienst zijn dag en nacht
bereikbaar voor elke inwoner van de regio Utrecht die behoefte heeft
aan contact of het bespreken van problemen. Bel: 0900 0767. Via de
chat zijn wij elke avond van de week te bereiken via www.soshulp.nl
Copyright © Stichting Digitale Gemeente Houten 1996 - 2006
Deze website is een particulier initiatief en wordt derhalve NIET
beheerd door de overheid (gemeente Houten).
Digitale Gemeente Houten