Ingezonden persbericht
Belangrijke bron van 'real time' info
Nieuwe website Dutch Open Tennis trekt duizenden bezoekers
Wie tijdens het toernooi op www.dutchopentennis.nl heeft gekeken, kan het niet ontgaan zijn: Dutch Open Tennis had dit jaar een spectaculair vernieuwde website. Met onder andere heldere programmaoverzichten, eigen inlogmogelijkheden voor de pers en zakelijke relaties, een kidscorner en natuurlijk het allerlaatste toernooinieuws. De nieuwe dynamische opzet is zeer succesvol gebleken: dagelijks volgden vele duizenden tennisliefhebbers het nieuws en de scores in 'real time' via de site. Verantwoordelijk hiervoor is het internetbedrijf Admium, sinds dit jaar Official online communication partner van Dutch Open Tennis.
Admium en Dutch Open Tennis zijn niet alleen beiden Amersfoortse organisaties met (inter)nationale activiteiten, sinds kort zijn ze bovendien allebei gevestigd in het nieuwe kantoorpand aan de Computerweg 37. Admium is een een full-service bureau voor nieuwe media. Het bedrijf ontwikkelt, bouwt en onderhoudt creatieve internetoplossingen en mobiele diensten. Dat er nu een samenwerking is met Dutch Open, past geheel in de visie van het bedrijf om sportieve en culturele evenementen in Amersfoort te ondersteunen. Zo is Admium onder andere ook sponsor van Festival EtCetera, het Poortersfestival, Kerst in Amersfoort en partner van Matchpoint en De Onthaasting. 'Wij vinden het heel belangrijk dat Dutch Open Tennis in Amersfoort is en blijft', vindt directeur Peter Ros. Bovendien sluiten onze ideeën en die van de toernooiorganisatie met betrekking tot online communicatie perfect bij elkaar aan. De website is de eerste stap in de samenwerking, die we de komende jaren verder zullen gaan uitbreiden.'
Ook Bert Willemse van Dutch Open Tennis is zeer tevreden over de samenwerking. 'De website trok al voordat het toernooi van start ging, dagelijks tussen de tien- en twintigduizend bezoekers en we hebben veel enthousiaste reacties gekregen. In Admium hebben we een dynamische en initiatiefrijke partner gevonden, die met ons meedenkt en ons adviseert hoe we de komende jaren het in tennis geïnteresseerde publiek nog meer interactief bij het toernooi kunnen betrekken.'