--------------------------------------------------------------------------
       STRATO Weblog: vanaf nu gratis bij alle STRATO webpakketten        
--------------------------------------------------------------------------
Bloggen op je eigen website zonder reclame en pop-ups dankzij STRATO Weblog

Amsterdam, 07/20/2006

Vanaf nu kun je bij elk webpakket van de paneuropese webhoster STRATO

gratis een blog activeren. Het unieke aan de STRATO Weblog is dat je een

blog als het ware op je eigen website (met je eigen domeinnaam) beheert. In

tegenstelling tot gespecialiseerde blogsites heb je dus geen last van

pop-ups of commerciële banners. De installatie van de blog gebeurt in een

handomdraai, want er is geen software voor nodig. STRATO biedt hiermee

zonder extra kosten nog meer mogelijkheden om te communiceren met je eigen

bloggemeenschap. Het bijhouden van een weblog wint in Nederland sterk aan

populariteit.

"Er wordt veel over het bloggen gesproken en geschreven. Nu kunnen alle

STRATO-gebruikers zelf uitproberen wat bloggen precies inhoudt. Het

voordeel is dat onze klanten zich niet moeten registreren op een externe

site. Het bloggen maakt gewoon deel uit van hun eigen website," aldus

Damian Schmidt, CEO van STRATO.

Vanaf ¤ 0, 99 / maand heb je al je eigen website, domeinnaam en blog met

het STRATO EasyWeb-pakket. Voor starters is bij de pakketten EasyWeb en

PowerWeb de STRATO EasyBlog inbegrepen. Gevorderden maken met het

AdvancedWeb-pakket gebruik van het nog meer gesofisticeerde STRATO ProBlog.

Bij STRATO kan je zelf de lay-out van je blog kiezen.

STRATO biedt meer dan alleen een eigen website en een blog. In elk

webpakket zitten er talrijke mogelijkheden om o.a. eigen e-mailadressen te

installeren, webformulieren en nieuwsbrieven aan te maken en

programmeertalen te gebruiken.

Op 7 april lanceerde STRATO, de op één na grootste Europese ISP's en

webhoster, zijn scala producten voor de Nederlandse markt. Deze lancering

viel niet toevallig samen met de vrijmaking van het .eu-domein. De klanten

van STRATO kunnen beroep doen op de uitgebreide dienstverlening van STRATO.

STRATO biedt domeinnamen, webruimte, bijbehorende software en rechtstreekse

ondersteuning aan de klant. De klantendienst van STRATO is de klok rond

bereikbaar via het gratis telefoonnummer 00800 800 700 70. Verdere

informatie is ook verkrijgbaar via www.strato.nl.

--------------------------------------------------------------------------
                                   END                                    
--------------------------------------------------------------------------
Over STRATO:
STRATO is gevestigd in Berlijn (Duitsland) en is met meer dan twee miljoen domeinen en ongeveer een miljoen klantencontracten een van de marktleiders onder de Europese internetproviders. STRATO ontwikkelt innovatieve producten en services op het gebied van websites, e-commerce, breedband internettoegang en aangeboden servers, die als geïntegreerde en goedkope totaaloplossingen op de markt worden gebracht.

Alle STRATO webdiensten worden op de servers van de computercentra met hoog vermogen in Berlijn en Karlsruhe, midden in het hart van Europa, geleverd. Een zeer moderne en meervoudig beveiligde "load-balanced" serverfarm waarborgt de hoge performance van de website ook tijdens piekuren. Voor de betrouwbaarheid van de computercentra en verklaringen met betrekking tot veiligheid en beschikbaarheid van data heeft STRATO als eerste grote Europese webhoster het internationaal felbegeerde TÜV-zegel ISO 27001:2005 (het vroegere BS 7799) gekregen. Bovendien is STRATO sinds 2003 de winnaar van het Brusselse European Multimedia Forum (EMF). Het "European Seal of Excellence in Multimedia 2006" waardeert in zijn criteria de innovatie, performance, gebruikersvriendelijkheid, marktontsluiting en het maatschappelijke nut van een aanbieding.

Technische partners van STRATO zijn ondernemingen als Sun Microsystems, Cisco, AMD, Adobe of Microsoft. STRATO is een volle dochter van de in de TecDAX beursgenoteerde freenet.de. STRATO telt 400 medewerkers waarvan een derde deel werkzaam is bij klantenservice en support. Het kwaliteitsmanagementsysteem is volgens DIN ISO 9001 door TÜV gecertificeerd en de uitstekende servicekwaliteit wordt voortdurend gecontroleerd en verbeterd.