Time : 12:05:17
Date : 20 July 2006
Sender Name: Delhaize Group
Alle aanbiedingen voortaan verzameld op www.delhaizepromo.be
Delhaize maakt winkelen voor de klant nog interessanter en
efficiënter. De prijsbewuste klant krijgt voortaan de mogelijkheid om
van thuis uit een overzicht te hebben op alle promoties die in de
Delhaize-winkels te vinden zijn. De gloednieuwe website
www.delhaizepromo.be bundelt alle wekelijkse aanbiedingen zoals extra
plus-punten, gratis producten bij aankoop van een bepaalde
hoeveelheid, de beste marktprijzen, ... en biedt de klant de
mogelijkheid om een eigen voordeellijst samen te stellen.
'Leef zoals je wil': keuze van producten, keuze van budget
Begin dit jaar lanceerde Delhaize de nieuwe slogan 'Leef zoals je
wil'. Deze slogan duidt op de vrijheid van keuze die iedereen in onze
winkels heeft. De vrijheid om te kiezen wat je wil eten en hoeveel je
wil betalen. Ongeacht de keuze is de klant altijd zeker dat het om
producten van goede kwaliteit gaat.
Bij Delhaize kan je immers kiezen voor duurdere maar ook voor
goedkopere producten, voor specialiteiten die je nergens anders vindt
en voor alledaagse producten van ons merk 365, voor nationale merken
en voor het Delhaize-merk, voor Belgische en exotische
specialiteiten, voor ingrediënten om alles zelf klaar te maken en
voor kant-en-klare schotels, enz.
Alle aanbiedingen gebundeld op www.delhaizepromo.be
Elke week zijn er in de Delhaize-winkels heel wat koopjes te doen:
extra plus-punten, gratis producten bij aankoop van een bepaalde
hoeveelheid, 2+1 gratis, tweede aan halve prijs, beste marktprijzen,
... Tot nog toe werden die aanbiedingen aan het publiek bekendgemaakt
via de wekelijkse advertentie in de dagbladpers, via affiches in de
winkels, een kleine brochure 'Slim Winkelen' in de winkel die je
langs de interessantste promoties gidst, enz.
Vanaf nu biedt Delhaize haar klanten de mogelijkheid om alle
aanbiedingen ook online te bekijken. Op de website
www.delhaizepromo.be staan immers alle promoties bij elkaar. Om het
zoeken gemakkelijker te maken, staan de promoties ingedeeld volgens
afdeling in de winkel.
Een gepersonaliseerde voordeellijst
De klant kan de aanbiedingen waarin hij geïnteresseerd is, aanklikken
en toevoegen aan zijn persoonlijke 'voordelen'. Onderaan de pagina
wordt bijgehouden hoeveel voordelen de bezoeker al verzameld heeft.
De voordelen zijn opgesplitst in aantal plus-punten, korting in
waarde en aantal gratis artikelen.
"De bezoeker kan deze voordeellijst afdrukken en meenemen wanneer hij
naar de winkel gaat. Dit levert de klant niet alleen extra
gebruiksgemak op maar zorgt er ook voor dat hij geen enkele promotie
over het hoofd ziet tijdens het winkelen", aldus Caroline Bruyninckx,
Director Advertising.
Ruime keuze aan kwalitatieve producten met prijzen voor elk budget
Klanten die voordelig willen winkelen, zijn bij Delhaize aan het
juiste adres: zij hebben niet alleen de keuze uit tal van promoties,
maar ook uit een ruim assortiment producten voor elk budget:
nationale merken, maar ook huismerken. Een Delhaize-supermarkt biedt
een assortiment van maar liefst 18.000 producten, waaronder meer dan
6.000 producten van het Delhaize-huismerk. Het Delhaize-huismerk
biedt een grote waaier aan producten die voor eenzelfde kwaliteit
minstens 10% goedkoper zijn dan de nationale merken. De verse
producten worden bovendien elke dag opnieuw aan de beste marktprijs
aangeboden. Bovendien heeft Delhaize meer dan 370 producten van het
merk 365. 365 is het Delhaize-huismerk voor kwalitatieve
basisproducten aan bodemprijzen. De prijzen van de 365-producten
worden volledig afgestemd op die van de hard discounters. Het
assortiment wordt dit jaar nog verder uitgebreid met ongeveer 100
nieuwe producten. Tot slot beloont Delhaize haar klanten nog eens met
een bijkomende korting van 0,5% wanneer ze de plus-kaart gebruiken.
Die korting wordt toegekend in de vorm van aankoopbonnen van 5 euro.
Over Delhaize België
Eind 2005 bestond het netwerk van Delhaize België uit 808 winkels,
waarvan 777 in België, 29 in het Groothertogdom Luxemburg en 2 in
Nordrhein-Westfalen (Duitsland). Met haar verschillende
winkelformaten (Delhaize supermarkten, AD Delhaize, Delhaize City,
Proxy Delhaize, Shop'n Go, Di, Tom&Co) realiseerde Delhaize België in
2005 een omzetcijfer van 4 miljard euro. Delhaize heeft in 2005 een
marktaandeel in België van 26%*. De onderneming telt 16.000
medewerkers.
Delhaize België maakt deel uit van Delhaize Groep die actief is in
acht landen op drie continenten. Eind 2005 bestond het verkoopnetwerk
van Delhaize Groep uit 2.636 winkels. De groep stelde 136.000 mensen
te werk.
* Bron: AC Nielsen
Persinformatie
Katrien Verbeke
Communication Specialist
Tel. 02/412 82 39
kverbeke@delhaize.be