Time : 12:05:17
Date : 20 July 2006
Sender Name: Delhaize Group

Alle aanbiedingen voortaan verzameld op www.delhaizepromo.be

Delhaize maakt winkelen voor de klant nog interessanter en efficiënter. De prijsbewuste klant krijgt voortaan de mogelijkheid om van thuis uit een overzicht te hebben op alle promoties die in de Delhaize-winkels te vinden zijn. De gloednieuwe website www.delhaizepromo.be bundelt alle wekelijkse aanbiedingen zoals extra plus-punten, gratis producten bij aankoop van een bepaalde hoeveelheid, de beste marktprijzen, ... en biedt de klant de mogelijkheid om een eigen voordeellijst samen te stellen.

'Leef zoals je wil': keuze van producten, keuze van budget

Begin dit jaar lanceerde Delhaize de nieuwe slogan 'Leef zoals je wil'. Deze slogan duidt op de vrijheid van keuze die iedereen in onze winkels heeft. De vrijheid om te kiezen wat je wil eten en hoeveel je wil betalen. Ongeacht de keuze is de klant altijd zeker dat het om producten van goede kwaliteit gaat.

Bij Delhaize kan je immers kiezen voor duurdere maar ook voor goedkopere producten, voor specialiteiten die je nergens anders vindt en voor alledaagse producten van ons merk 365, voor nationale merken en voor het Delhaize-merk, voor Belgische en exotische specialiteiten, voor ingrediënten om alles zelf klaar te maken en voor kant-en-klare schotels, enz.

Alle aanbiedingen gebundeld op www.delhaizepromo.be

Elke week zijn er in de Delhaize-winkels heel wat koopjes te doen: extra plus-punten, gratis producten bij aankoop van een bepaalde hoeveelheid, 2+1 gratis, tweede aan halve prijs, beste marktprijzen, ... Tot nog toe werden die aanbiedingen aan het publiek bekendgemaakt via de wekelijkse advertentie in de dagbladpers, via affiches in de winkels, een kleine brochure 'Slim Winkelen' in de winkel die je langs de interessantste promoties gidst, enz.

Vanaf nu biedt Delhaize haar klanten de mogelijkheid om alle aanbiedingen ook online te bekijken. Op de website www.delhaizepromo.be staan immers alle promoties bij elkaar. Om het zoeken gemakkelijker te maken, staan de promoties ingedeeld volgens afdeling in de winkel.

Een gepersonaliseerde voordeellijst

De klant kan de aanbiedingen waarin hij geïnteresseerd is, aanklikken en toevoegen aan zijn persoonlijke 'voordelen'. Onderaan de pagina wordt bijgehouden hoeveel voordelen de bezoeker al verzameld heeft. De voordelen zijn opgesplitst in aantal plus-punten, korting in waarde en aantal gratis artikelen.

"De bezoeker kan deze voordeellijst afdrukken en meenemen wanneer hij naar de winkel gaat. Dit levert de klant niet alleen extra gebruiksgemak op maar zorgt er ook voor dat hij geen enkele promotie over het hoofd ziet tijdens het winkelen", aldus Caroline Bruyninckx, Director Advertising.

Ruime keuze aan kwalitatieve producten met prijzen voor elk budget

Klanten die voordelig willen winkelen, zijn bij Delhaize aan het juiste adres: zij hebben niet alleen de keuze uit tal van promoties, maar ook uit een ruim assortiment producten voor elk budget: nationale merken, maar ook huismerken. Een Delhaize-supermarkt biedt een assortiment van maar liefst 18.000 producten, waaronder meer dan 6.000 producten van het Delhaize-huismerk. Het Delhaize-huismerk biedt een grote waaier aan producten die voor eenzelfde kwaliteit minstens 10% goedkoper zijn dan de nationale merken. De verse producten worden bovendien elke dag opnieuw aan de beste marktprijs aangeboden. Bovendien heeft Delhaize meer dan 370 producten van het merk 365. 365 is het Delhaize-huismerk voor kwalitatieve basisproducten aan bodemprijzen. De prijzen van de 365-producten worden volledig afgestemd op die van de hard discounters. Het assortiment wordt dit jaar nog verder uitgebreid met ongeveer 100 nieuwe producten. Tot slot beloont Delhaize haar klanten nog eens met een bijkomende korting van 0,5% wanneer ze de plus-kaart gebruiken. Die korting wordt toegekend in de vorm van aankoopbonnen van 5 euro.

Over Delhaize België

Eind 2005 bestond het netwerk van Delhaize België uit 808 winkels, waarvan 777 in België, 29 in het Groothertogdom Luxemburg en 2 in Nordrhein-Westfalen (Duitsland). Met haar verschillende winkelformaten (Delhaize supermarkten, AD Delhaize, Delhaize City, Proxy Delhaize, Shop'n Go, Di, Tom&Co) realiseerde Delhaize België in 2005 een omzetcijfer van 4 miljard euro. Delhaize heeft in 2005 een marktaandeel in België van 26%*. De onderneming telt 16.000 medewerkers.
Delhaize België maakt deel uit van Delhaize Groep die actief is in acht landen op drie continenten. Eind 2005 bestond het verkoopnetwerk van Delhaize Groep uit 2.636 winkels. De groep stelde 136.000 mensen te werk.

* Bron: AC Nielsen

Persinformatie

Katrien Verbeke
Communication Specialist
Tel. 02/412 82 39
kverbeke@delhaize.be