Ingezonden persbericht


Telecombedrijven kiezen SAS' branchespecifieke oplossing voor veiligstellen inkomstenstromen

SAS' oplossing biedt telecombedrijven verbetering processen en maximalisatie inkomsten

Huizen, 19 juli 2006 - SAS, leverancier van business intelligence-software, introduceert een nieuwe software-oplossing waarmee aanbieders van communicatiediensten hun inkomsten beter kunnen beheren en zo het verlies van inkomsten minimaliseren. Deze nieuwe oplossing, SAS® Revenue Assurance for Telecommunications, spoort door middel van voorspellende analyse zwakke punten in de inkomstenstroom op.

'Revenue assurance' is een veel besproken onderwerp in de telecombranche. Te denken valt bij 'revenue assurance' aan debiteurenbeheer, fraudebestrijding en optimalisering van netwerkoperaties voor een juiste facturatie. Met SAS Revenue Assurance for Telecommunications kunnen aanbieders van telecommunicatiediensten inkomstendalingen die het gevolg zijn van inefficiënte bedrijfsprocessen of technische problemen identificeren en verhelpen. De inkomstendaling die door inefficiënte bedrijfsprocessen en technische problemen worden veroorzaakt, kunnen wel oplopen tot 15 procent van de bedrijfsomzet.

Kennis
Organisaties kunnen met SAS Intelligence Solutions voor de telecombranche snel effectieve strategieën implementeren, hun klantenlijst uitbreiden (en behouden), voorspellen welke klanten naar de concurrent dreigen over te stappen ('churnen') en doeltreffende marketingcampagnes uitvoeren. SAS heeft de nieuwe software-oplossing ontwikkeld op basis van de kennis die SAS de afgelopen dertig jaar heeft opgedaan. De oplossing bevat standaard al telecomspecifieke gegevens en procesmodellen zodat het niet nodig is om eerst speciale gegevensarchitecturen of analytische toepassingen te ontwikkelen.

"Veel telecombedrijven beschouwen revenue assurance als slechts een onbelangrijke toetsing", aldus Rob Mattison, telecomadviseur en auteur van diverse boeken waaronder 'The Telco Revenue Assurance Handbook'. "Zo'n houding levert inefficiënte pogingen op om lekken in de inkomstenstroom te dichten. Het is verstandiger om revenue assurance onderdeel te maken van de strategie. Om dat goed te doen, moet gebruik worden gemaakt van een geavanceerd analytisch proces. SAS Revenue Assurance for Telecommunications maakt deze strategische benadering mogelijk."

Stuurinformatie
"SAS-software voorziet managers van telecombedrijven van de benodigde operationele, tactische en strategische stuurinformatie. Beknopt maar volledig", aldus Marc Mulder, business unit manager Commercial bij SAS Nederland. SAS Revenue Assurance for Telecommunications is gebaseerd op het krachtige SAS Enterprise Intelligence Platform. Dankzij het Enterprise Intelligence Platform van SAS besparen telecombedrijven jaarlijks aanzienlijk op de cost of ownership van hun Business Intelligence-oplossing. "Doordat SAS telecomspecifieke oplossingen biedt bovenop haar Enterprise Intelligence Platform is de return on investment hoog. SAS Revenue Assurance is daar een goed voorbeeld van, net als SAS Credit Scoring, SAS Customer Retention en SAS Marketing Automation. SAS-software stelt telecombedrijven in staat in deze verzadigde, maar dynamisch markt de concurrent telkens een stap voor te blijven."

Wereldwijd telt SAS meer dan 250 telecomorganisaties als klant. Van deze telecomklanten behoort meer dan negentig procent tot de gevestigde telecombedrijven ('incumbents'). Een van SAS' telecomklanten in Nederland is Celtel. Evelijne Wismeijer, account manager telecom bij SAS, zegt: "Celtel maakt gebruik van het SAS Enterprise Intelligence Platform om informatie over de verschillende landen sneller en eenvoudiger beschikbaar te krijgen en om eenduidige rapportages te maken. Met de software van SAS is Celtel in staat om de netwerkprestaties te meten en zo de kwaliteit van het netwerk te optimaliseren en het rendement op de netwerkinvestering te maximaliseren.

Dertig jaar SAS
SAS is marktleider op het gebied van business intelligence-software en dienstverlening. Meer dan 40.000 bedrijven, waaronder 96 van de top 100 van de Fortune Global 500-organisaties, gebruiken SAS-software om hun prestaties te verbeteren door grote hoeveelheden gegevens inzichtelijk te maken om zo sneller accurate zakelijke beslissingen te nemen; winstgevender relaties te ontwikkelen met leveranciers en klanten; wet- en regelgeving na te leven; baanbrekend onderzoek te verrichten en betere producten te ontwikkelen. SAS is toonaangevend in data-integratie, data-opslag en geavanceerde en traditionele business intelligence toepassingen vanuit een enterprise intelligence platform.

SAS levert haar klanten al sinds 1976 The Power to Know. Er werken wereldwijd 10.000 mensen verspreid over 424 kantoren. SAS staat voor drie decennia groei op rij: resulterend in een recordomzet van 1,68 miljard dollar in 2005. SAS' visie, 'meer dan het denkbare uit data halen' en haar missie, met SAS-software meer waarde toevoegen aan ondernemingen, blijven ook in de komende periode ongewijzigd. Meer informatie is te vinden op www.sas.com/nl.

Meer informatie voor de redactie:
SAS Institute B.V.
Hetty Boerakker
t: (035) 699 68 49
e: hetty.boerakker@snl.sas.com

PublieksWerk B.V.
Marije Verdouw
t: (020) 486 21 39
e: marije@publiekswerk.nl