Ingezonden persbericht


Persbericht 17 juli 2006

Grolsch Music platform wordt uitgebreid met Grolsch Music TV

Bookmark realiseert samenwerking tussen Grolsch en Tele2

Vorig jaar ontwikkelde Bookmark voor Grolsch de 'Grolsch Music Tour': een reeks van muziekevenementen die gekoppeld worden aan een online spaarprogramma waarmee gespaard kan worden voor onder andere toegangskaarten en muziekgadgets. Wegens groot succes is dit online programma in 2006 voortgezet.

Online muziekplatform
Met ingang van 18 juli gaat Grolsch een stap verder en lanceert het www.grolschmusic.nl. Bookmark bedacht en ontwikkelde de Grolsch Music website in nauwe samenwerking met DDB Amsterdam, het reclamebureau van Grolsch.

Grolsch Music is het platform waar alle aan muziek gerelateerde activiteiten van Grolsch gebundeld worden. Naast toegang tot genoemde spaarprogramma, bestaat Grolsch Music onder andere uit een tweetal andere belangrijke pijlers: Grolsch Music TV en Grolsch Talents. Laatstgenoemde is nog in ontwikkeling en de lancering hiervan wordt in augustus verwacht.

Grolsch Music TV
Grolsch Music TV biedt bezoekers van www.grolschmusic.nl de mogelijkheid om gratis unieke videostreams te bekijken van muziekevenementen en concerten waar Grolsch als partner bij betrokken is. Bij de start zal een registratie van de Sensation White Megamix te zijn en een week later zal ook de videostream van Sensation Black Megamix aangeboden worden.

Later in het jaar zullen onder andere ook registraties van Lowlands, MysteryLand en de Grolsch Grote Prijs van Nederland toegevoegd worden. Tot slot wordt Grolsch Music TV ook het platform waar de toptalenten vanuit Grolsch Talents zich in de toekomst kunnen presenteren.

Interactieve televisiekanaal bij Tele2 TV
Grolsch Music TV zal tevens te zien zijn als muziekkanaal via Tele2 TV. Tele2 is in Nederland een voorloper op het gebied van interactieve televisie. De samenwerking tussen Grolsch en Tele2 kwam mede via Bookmark tot stand. Klanten die digitale televisie kijken via Tele2 TV kunnen de registraties van Grolsch Music TV gratis in digitale kwaliteit bekijken. De muziekregistraties kunnen op elk moment gestart worden en klanten kunnen de beelden vooruitspoelen en pauzeren zo vaak als zij willen.

Brian Hirman, Managing Director van Bookmark:"Sinds onze oprichting zijn wij al actief en concreet bezig met interactieve televisie. Met de doorbraak van digitale televisieplatforms zoals die van Tele2, ontstaan nu concrete mogelijkheden voor adverteerders om de interactieve dialoog met de televisiekijker aan te gaan. Dit vraagt om een geheel nieuwe kijk van adverteerders op de inzet van het medium televisie."


---

Bookmark (www.bookmark.nl) adviseert en assisteert bedrijven bij de organisatie, implementatie en integratie van interactieve marketing strategieën. Kernbegrippen hierbij zijn direct marketing, nieuwe media en loyaliteitsprogramma's. Bookmark werkt voor diverse vooraanstaande bedrijven zoals ABN AMRO, Cadillac & Corvette Europe, Center Parcs, Disney, Grolsch, Philips en Videoland, en is sedert 1997 uitgegroeid tot het grootste onafhankelijke interactieve marketingbureau van Nederland.

Einde persbericht