Ingezonden persbericht


PERSBERICHT

Nieuwe benoemingen bij QlikTech

Hoofddorp, 17 juli 2006 - QlikTech, producent van het 'plug & play' Business Intelligence-pakket QlikView, maakt momenteel een sterke groei door. Wereldwijd krijgt het bedrijf er dagelijks zo'n zeven nieuwe klanten bij. Om deze groei te kunnen opvangen, moet QlikTech uitbreiden. Ook in Nederland. De Nederlandse organisatie trok daarom onlangs een nieuwe Manager Channel, een Technical Consultant en een Pre-Sales Consultant aan.

De kersverse Manager Channel Jan Hoek (38 jaar) is afkomstig van Nuance Communications International, waar hij als Partner Manager zich voornamelijk bezighield met het opbouwen en herstructureren van het indirecte verkoopkanaal. Daarvoor was Hoek werkzaam in dezelfde functie bij Novell. Als Manager Channel bij QlikTech gaat hij zich richten op het rekruteren van en samenwerken met de diverse consultancy-, applicatie- en resellerpartners van het bedrijf. Hoek heeft met name voor QlikTech gekozen "omdat de QlikView-software geschikt is voor de gehele markt en dus legio kansen biedt voor een nog snellere groei van de organisatie." Daarbij is hij erop gespitst "de perceptie weg te nemen dat Business Intelligence hogere wiskunde is en per definitie langdurige en dus dure consultancytrajecten vergt."

Technical Consultant Stephen De Rosa (47 jaar) heeft een echte BI-achtergrond. Hij werkte eerder als Pre-Sales Consultant bij achtereenvolgens Information Builders en Cognos. In zijn nieuwe functie is hij verantwoordelijk voor het pre/post-sales-traject bij QlikTech. Ook De Rosa koos voor QlikTech vanwege QlikView: "een veelbelovend product voor een brede doelgroep, dat nu al de BI van de toekomst biedt: interactief en gebruiksvriendelijk en in korte tijd te implementeren. Een tool dat moeiteloos met grote databestanden overweg kan, snel inzicht in bedrijfsinformatie geeft en adequate voorspellingen produceert. Kortom: geknipt is om ingezet te worden als actief strategisch instrument bij beleidsvoering."

Pre-Sales Consultant Sjef van Zwet (41 jaar) is eveneens afkomstig van Information Builders, waar hij dezelfde functie had. Bij QlikTech gaat hij onder andere 'Seeing-is-Believing'-events organiseren en QlikView-projecten bij klanten opzetten. Van Zwet ziet volop perspectief in zijn nieuwe baan: "QlikTech is een dynamisch bedrijf met een duidelijke visie en een unieke technologie die beantwoordt aan de behoefte van de markt. In een voortdurend veranderende organisatie is het van groot belang dat zo veel mogelijk medewerkers toegang hebben tot relevante informatie om snel beslissingen te kunnen nemen. Deze informatie moet eenvoudig te consumeren zijn. QlikView maakt dit mogelijk. QlikTech heeft dan ook alles in huis om marktleider te worden in de nieuwe BI-wereld."

Over QlikTech
QlikTech is 's werelds snelst groeiende Business Intelligence-softwarebedrijf. QlikView, het vlaggenschip van QlikTech, maakt het zeer eenvoudig om verfijnde analyses te implementeren, te gebruiken en te onderhouden. De gepatenteerde technologie van QlikTech maakt het mogelijk om zeer grote dataverzamelingen direct in het interne geheugen te manipuleren. Dit kan al op relatief eenvoudige hardware, wat een betaalbare, brede implementatie van zeer verfijnde analytische applicaties mogelijk maakt binnen slechts twee tot drie weken. QlikView is voor eindgebruikers eenvoudig te leren en te gebruiken.

QlikTech heeft wereldwijd meer dan 3.600 klanten in 58 landen en elke twee werkdagen komen er 15 klanten bij. Het bedrijf is opgericht in Zweden en heeft vestigingen in de Verenigde Staten, het Verenigd Koninkrijk, Duitsland, Nederland (Hoofddorp) en Scandinaviƫ. QlikTech werkt wereldwijd met meer dan honderd partners. Tot de klanten van QlikTech Nederland behoren onder meer: ADP, Panasonic, ThiemeMeulenhoff, Wegter Services en Schenker BV. Meer informatie is te vinden op www.qliktech.nl.