Nationale-Nederlanden breidt Mijn.NN.nl uit met individueel pensioen
17-07-2006
Nationale-Nederlanden biedt nu op Mijn.NN.nl de mogelijkheid om
individuele pensioenen aan te vragen en/of te wijzigen. Gegevens
hoeven nu nog maar één keer ingevuld te worden en er is geen
handtekening van de klant meer nodig. Dit bespaart tijd en zorgt voor
een efficiënt verloop van het traject. De eerste 10 kantoren die
gebruik maken van deze functionaliteit ontvangen een grote Mijn.NN.nl
taart.
Het aanvragen en wijzigen van individueel pensioencontracten is
makkelijker en sneller geworden. Het invoeren van een offerte en een
nieuwe aanvraag kan nu volledig online via Mijn.NN.nl. Vanuit het
offerteproces is direct het aanvraagproces te benaderen, waarbij de
gegevens uit de offerte automatisch worden ingevuld. Hierdoor hoeft
het intermediair de gegevens maar één keer in te voeren. De klant
hoeft de aanvraag niet meer te ondertekenen. Het intermediair kan het
formulier vervolgens direct online doorsturen naar
Nationale-Nederlanden. Wel moet hij verklaren in opdracht van de klant
te handelen en een machtiging hebben van de klant bij automatische
incasso. Daarnaast is het online invoeren van wijzigingen via
Mijn.NN.nl geoptimaliseerd. Het wijzigingsformulier is verkort en ook
hier is geen handtekening meer nodig. Met 1 druk op de knop komt het
formulier rechtstreeks bij de juiste afdeling binnen.
Op donderdag 6 juli werd door Frits van Bruggen, directeur Marketing
en Sales van Nationale-Nederlanden, een taart overhandigd aan Marcel
van de Borden van het kantoor Van de Borden & Vermeer in Capelle aan
den IJssel. Christa Vermeer, medevennoot van Borden & Vermeer, maakt
gebruik van de nieuwe functionaliteit. "Digitaal aanvragen en muteren
is bij veel producten al een standaard werkwijze. Bij pensioenen was
dit nog niet het geval. Nationale-Nederlanden is een belangrijke
partner voor ons, daar 70% van de werkzaamheden van ons kantoor
pensioenen betreft. Ik ben dan ook erg blij met deze uitbreiding. Het
online verwerken van aanvragen en mutaties levert een duidelijke
tijdswinst op" aldus Christa Vermeer.
De functionaliteiten van Individueel Pensioen op Mijn.NN.nl zullen in
de komende periode nog uitgebreid worden. Het intermediair zal in dit
verbeterproces actief worden betrokken. Nationale-Nederlanden streeft
er naar om via ketenintegratie en straight through processing het
verwerkingsproces snel, efficiënt en foutloos te laten verlopen. Het
intermediair bespaart hierdoor tijd en kan een optimale
dienstverlening bieden aan de klant.
Nationale-Nederlanden