Nationale-Nederlanden

Nationale-Nederlanden breidt Mijn.NN.nl uit met individueel pensioen 17-07-2006
Nationale-Nederlanden biedt nu op Mijn.NN.nl de mogelijkheid om individuele pensioenen aan te vragen en/of te wijzigen. Gegevens hoeven nu nog maar één keer ingevuld te worden en er is geen handtekening van de klant meer nodig. Dit bespaart tijd en zorgt voor een efficiënt verloop van het traject. De eerste 10 kantoren die gebruik maken van deze functionaliteit ontvangen een grote Mijn.NN.nl taart.
Het aanvragen en wijzigen van individueel pensioencontracten is makkelijker en sneller geworden. Het invoeren van een offerte en een nieuwe aanvraag kan nu volledig online via Mijn.NN.nl. Vanuit het offerteproces is direct het aanvraagproces te benaderen, waarbij de gegevens uit de offerte automatisch worden ingevuld. Hierdoor hoeft het intermediair de gegevens maar één keer in te voeren. De klant hoeft de aanvraag niet meer te ondertekenen. Het intermediair kan het formulier vervolgens direct online doorsturen naar Nationale-Nederlanden. Wel moet hij verklaren in opdracht van de klant te handelen en een machtiging hebben van de klant bij automatische incasso. Daarnaast is het online invoeren van wijzigingen via Mijn.NN.nl geoptimaliseerd. Het wijzigingsformulier is verkort en ook hier is geen handtekening meer nodig. Met 1 druk op de knop komt het formulier rechtstreeks bij de juiste afdeling binnen. Op donderdag 6 juli werd door Frits van Bruggen, directeur Marketing en Sales van Nationale-Nederlanden, een taart overhandigd aan Marcel van de Borden van het kantoor Van de Borden & Vermeer in Capelle aan den IJssel. Christa Vermeer, medevennoot van Borden & Vermeer, maakt gebruik van de nieuwe functionaliteit. "Digitaal aanvragen en muteren is bij veel producten al een standaard werkwijze. Bij pensioenen was dit nog niet het geval. Nationale-Nederlanden is een belangrijke partner voor ons, daar 70% van de werkzaamheden van ons kantoor pensioenen betreft. Ik ben dan ook erg blij met deze uitbreiding. Het online verwerken van aanvragen en mutaties levert een duidelijke tijdswinst op" aldus Christa Vermeer.
De functionaliteiten van Individueel Pensioen op Mijn.NN.nl zullen in de komende periode nog uitgebreid worden. Het intermediair zal in dit verbeterproces actief worden betrokken. Nationale-Nederlanden streeft er naar om via ketenintegratie en straight through processing het verwerkingsproces snel, efficiënt en foutloos te laten verlopen. Het intermediair bespaart hierdoor tijd en kan een optimale dienstverlening bieden aan de klant.