Kia is cool volgens jonge consumenten
(7/13/2006)
Kia is cool! Dat is de conclusie uit een online consumentenonderzoek
naar coole merken in Nederland en Europa. De resultaten van deze
verkiezing, die jaarlijks wordt georganiseerd door Cool Unlimited,
werden deze week gepubliceerd in het boek âCoolBrands; the coolest
brands in the Netherlandsâ. Kia schaart zich in de uitslag achter
merken als iPod, Google, Ben & Jerryâs en MTV.
Via de website www.coolbrands.org konden consumenten uit 14 Europese
landen hun stem uitbrengen op wat zij als het meest coole merk van
2006 beschouwen. Ruim 40.000 deelnemers deden aan het online onderzoek
mee. In Europa werd Google beschouwd als meest coole merk, gevolgd
door iPod, Nokia, adidas en Nike.
Lekker fel!
In Nederland eindigde het modemerk Diesel op de eerste plaats in het
CoolBrands consumentenonderzoek, gevolgd door internationale merken
als iPod, Google, Puma en Apple. Ook typisch Nederlandse merken als
Jip en Janneke, Hi, Oger en Sportlife werden door deelnemers aan het
onderzoek, met een gemiddelde leeftijd van 29,4 jaar, als cool
aangemerkt. Kia eindigde in Nederland eveneens op de shortlist van
coole merken. Vooral het sportieve imago van Kia, haar betrokkenheid
als sponsor bij internationale topsport-evenementen en de Nederlandse
âLekker Felâ campagne voor de Kia Picanto vormden volgens de kiezers
belangrijke redenen voor het coole imago van Kia.
De online CoolBrands verkiezing wordt jaarlijks georganiseerd. Cool
Unlimited, het bedrijf achter het onderzoek, heeft de verkiezing
geïnitieerd om meer inzicht te verkrijgen in wat consumenten uit
verschillende Europese markten als cool beschouwen.
BedrijfsautoRAI.nl
Open Lieverdedealer.nl in een nieuw venster
AutoRai