1 euro actie transavia.com breekt alle records
De prijsactie van transavia.com waarbij tickets naar Berlijn,
Kopenhagen, Glasgow en Londen werden aangeboden voor 1 euro (ex.
belastingen en toeslagen) heeft alle verkooprecords in de geschiedenis
van dit bedrijf gebroken. Op de bestemmingen die voor 1 euro werden
aangeboden, werden op 11 juli ruim 20 keer meer tickets dan normaal
geboekt. In totaal heeft transavia.com met deze actie ruim 24.000
extra tickets verkocht.
De website van transavia.com werd op 11 juli onmiddellijk na
middernacht door duizenden consumenten bezocht en er zijn in het
eerste uur van de actie ruim 1000 transacties verricht. Op 11 juli
vonden er 136.450 unieke bezoeken plaats op de website*. Het vorige
record van transavia.com stond op 100.000 unieke bezoeken op één dag.
Commercieel directeur Willem Hondius: "De grote aantallen geven aan
dat de consument erg blij is met dit soort acties. Het is echter wat
naïef om te veronderstellen dat consumenten niet weten dat er nog
toeslagen bijkomen. Dat wordt gecommuniceerd en daar is men aan
gewend. De toeslagen zijn net zo hoog als bij gewone tarieven en
daarmee waren deze tickets dus echt heel goedkoop".
transavia.com onderschrijft de gedragscode die is ontwikkeld om te
komen tot publicatie van all-in prijzen en heeft hieraan ook een
actieve bijdrage geleverd. Deze gedragscode gaat vermoedelijk in op 1
april 2007 en wordt vanaf dat moment ook door transavia.com gevolgd.
Willem Hondius: "We willen echter niet vooroplopen, maar tegelijk
overgaan met alle anderen. Er is felle concurrentie in de
prijsvechtersmarkt en daar moeten wij heel actief in blijven acteren".
* Iedere bezoeker wordt één keer meegeteld, ongeacht het aantal keren
dat hij de website bezoekt
Transavia