Verbeteringen bij AS Watson nauwelijks zichtbaar
11-07-2006
Van de week heeft de CNV Dienstenbond wederom met de directie va AS
Watson aan tafel gezeten. We hebben de directie in dit gesprek
duidelijk gemaakt dat wij nog weinig hebben gemerkt van de gevolgen
van de meetings met de filiaalmanagers. In deze gesprekken zijn
toezeggingen gedaan om op zaken terug te komen. Tot op heden is dat
helaas nog niet gebeurd. Er vinden wel enige verbeteringen plaats,
maar ze zijn moeilijk zichtbaar!
In ons gesprek stonden dezelfde onderwerpen op de agenda waarover ik u
in de vorige info heb geïnformeerd. Belangrijke onderwerpen zijn dus
de urennormering, de overplaatsingen, de veiligheid in de winkels en
de onvoldoende beoordelingen van de filiaalmanagers. Liefst 32% van de
filiaalmanagers zijn met een d beoordeling geconfronteerd. Als u het
er niet mee eens bent kunt u nog in beroep gaan tegen deze beslissing
tot 24 juli a.s. Wilt u eerst hierover met ons overleggen dan kunt u
bellen met 035-6460580. Met name hebben wij bij de directie onze
verbazing uitgesproken over de vele fouten in de verdelingen met alle
extra werkdruk in de winkels van dien. Volgens de directie zullen deze
problemen z.s.m. worden opgelost. Zoals gemeld zijn wij over deze
onderwerpen in gesprek, maar zijn we er nog lang niet klaar mee.
De directie geeft aan naar aanleiding van onze signalen de volgende
zaken inmiddels te realiseren:
* Volumes naar winkels herzien
* Opruimingsbudget verhoogd
* Vertrouwenspersonen benoemd
* Scholing en begeleiding voor fmers met een d beoordeling
* Geen overplaatsingen van assistent FM van trekpleister
* Extra uren voor filialen met grote verdeelproblemen
* Klachtenprocedure voor Verzuimpunt
* Camaras in alle winkel, ook bij de cosmetica.
Voor de directie is er echter nog steeds een hoop werk aan de
winkel(s). Recent kregen wij een bericht onder ogen dat uw werkgever
samen met uitzendbureau tempo team borrels organiseert om nieuw
personeel te interesseren voor het bedrijf. Hopelijk is uw directie er
wel van overtuigd dat het huidige personeel, mits tevreden, het
allerbeste visitekaartje van het bedrijf is. Natuurlijk willen we uw
werkgever het voordeel van de twijfel geven, maar we blijven zeer
kritische volgers.
Bij As Watson spelen een aantal zaken die voor u allen van belang
zijn, maar als vakbond helpen wij ook op individueel niveau. Zo hebben
wij, om maar een paar voorbeelden te geven, voor iemand haar
onterechte overplaatsing ongedaan kunnen maken, een beslissing van AS
Watson om een medewerkerster in een lagere functie terug te zetten
kunnen terugdraaien en wordt een medewerker wiens ziekmelding niet
werd geaccepteerd inmiddels alle tijd gegeven om te herstellen.
Het lidmaatschap van het CNV heeft echt vele voordelen. Meld u aan
en/of attendeer uw collega op de zaken die wij kunnen bereiken. Met
ons staat u sterker!. Heeft u vragen of opmerkingen neemt u dan
contact op met uw regiokantoor of uw bestuurder Marten Jukema,
tel.035-6460580 of per e-mail handelhilversum@cnvdibo.nl
Dienstenbond CNV