NOM CHANNEL PLANNING
De tool brengt in kaart welke bijdrage mediumtypen leveren aan een
specifieke reclamecampagne voor een specifiek product en gericht op
een specifieke doelgroep. Invloeden van creatie, die in de meeste
effectonderzoeken niet te scheiden zijn van de invloeden van
mediumtypen, worden in dit model uitgesloten.
NOM Channel Planning is uitgevoerd in samenwerking met Pointlogic en
Interview NSS.
Deze tool geeft in de eerste plaats inzicht in de prestaties van
diverse mediumtypen (o.a. tijdschriften) bij verschillende doelgroepen
voor verschillende reclamecampagnes. Daarmee kunnen sterktes en
zwaktes de diverse mediumtypen in kaart brengen. De tool is hierdoor
uitermate geschikt voor mediumtypemarketing.
Accountmanagers kunnen met behulp van NOM Channel Planning in
discussie treden met mediabureaus en adverteerders over de inzet van
mediumtypen voor een specifieke campagne (strategische mediaplanning).
Vanaf september 2006 kan NOM Channel Planning in de markt gebruikt
worden. Gedurende de zomer zal de tool o.a. bij de leden van de Groep
Publiekstijdschriften worden geïnstalleerd. Voor de medewerkers zullen
bijbehorende trainingen worden verzorgd. De installatie en trainingen
worden vanuit het secretariaat van de Groep Publiekstijdschriften
gecoördineerd.
Nederlands Uitgeversverbond